Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2001
‎Nafarroan eta Iparraldean euskaltegietan matrikulatutakoak gutxiago izan arren, motibazio afektibo ideologikoetan beste guztiak baino askoz ere beroago azaltzendira. Oro har, Gipuzkoan, Nafarroan eta Iparraldean arrazoi komunikatzaileekbeste herrialdeetan baino pisu handixeagoa hartzen dute. Motibazio pragmatikoenpisu txikiena herrialde eta hiribururik erdaldunenetan jaso da (Nafarroa, Iruñea etaGasteiz) eta altuena, berriz, Donostian eta Gipuzkoan; 2) zonalde linguistikokazenbat eta euskaldunagoa izan, motibazio afektibo ideologikoak nagusiak izanarren, pittin bat epeldu egiten dira, eta pisua irabazten dute motibazio pragmatikoek; 3) adin multzo bakoitzari dagokionez:
‎euskararenezagutza maila (eza) eta euskal identitatea (ide), bien artean garrantzitsuenaeuskararen ezagutza azaltzen zelarik. Bestalde, eredu honetan, aldagai soziodemografikoek (soz) aldagai psikosozialek (psik) baino pisu handiagoa duteeuskararen erabilera azaltzeko, aurreko ereduan kontrakoa agertzen bazen ere.
2002
‎Hurrengo taulak erakusten duen moduan (7.3 taula), baxurako azpisektoreakalturakoak baino pisu handiagoa du, itsasontzien kopuru eta lanpostuen ikuspegitik. Hala ere, TRBren arabera, alturako arrantzak itsasontzi indartsuagoak dituelaerakusten du.
2008
‎Eibar izan zen SEAFeko egoitza nagusia. Erabaki horretan arrazoi politikoek estrategikoek baino pisu handiagoa eduki zuten755, eta hori ez da arraroa, auzi honetan Eibarko ordezkaria Gaspar Urrieta izan zela kontuan hartuta. Azpiegituren arloan Eibarko Udalak inolako gasturik egin beharrik ez zegoela bazioen ere756, harrezkero Estebanenekua erosi eta konpontzeko zerga bat ezarri behar izan zen.
2009
‎Zenbait azterketa ekonomikoren arabera, aipatu dugun egoera horren epe luzeko ondorioengatik, dagokien baino pisu handiagoa dute enpresa handiek Mendebaldeko ekonomian. Enpresa txikiek pisu handiagoa lortzea garrantzi handikoa izango litzateke, ziur asko, gure ekonomia egituren eraginkortasun, produktibitate eta egonkortasuna sustatzeko.
2011
‎Ahozko ulermenaren irizpidea ere auzitan jartzen du Skutnabb Kangasek. Idatzizko ulermena baino pisu handiagoa ote dauka ahozko ulermenak hizkuntzak identifikatzeko orduan. Har dezagun Suedia aldeko adibide hau, zehazki, suomiera dakien eta eskolan suediera ikasi duen hiztun bat.
2014
‎Irakasleak ikasle, lankide eta familiekin komunikatzen jakin behar du, eta lehenesan bezala, gutxien landu izan den komunikazio motari heldu diogu KomunikazioGaitasunaren Garapena II irakasgaian, gurasoekin egiten diren elkarrizketa edobilerena, hain zuzen. Horrelako ahozko diskurtso profesional batean interakzioaketa erlaziozko aldeak dute trukatzen den informazioak baino pisu handiagoa, egoerakomunikatiboa ez delako simetrikoa ezta erosoa ere, alde batetik eskolaren etafamiliaren ordezkarien artean botere harremana dagoelako, eta bestetik, solaskideekmintzagaiarekiko duten lotura afektiboaren ondoriozko emozioek komunikazioaegokia izatea baldintzatu dezaketelako (seme alabak izan ditzakeen arazoak beregarapenean edo eskolako egunerokotasunean gertatzen zaizkionak... Horren aurrean aurrerago sakonduko ditugun trebetasun sozialenlanketa egingo dugu irakasgaian, hala nola enpatia, asertibotasuna, eta entzuketaaktiboa (Albaladejo, 2010).
‎Egiari zor, Darwin izan zen espezieak eboluzionatu ahala gizonakmaskulinoago eta emakumeak femeninoago bilakatuko ziren ideiaren sortzailea.Ikusmolde horrek, orduan ere onartezina zen oinordekotzaren ikusmolde hautakorraeskatzen zuen, ezaugarri maskulinoak lehentasunez eta selektiboki gizonezkoondorengoari igorri behar zitzaizkiela suposatzen zuelako; eta berdin amen etaalaben arteko ezaugarri femeninoekin. Baina ikuspuntu ideologikotik eskaintzenzituen onurek aurrekarien askatasun garbiak baino pisu handiagoa izan zuten.Gregorio Marañonek eta haren jarraitzaileen armadak harrera beroa eman ziotengenero harremanen inguruko ziurtasuna berreskuratzeaz gain, hastapenetakoebolu zionismoaren baikortasuna pizten zuen teoriari. Baita hogeiko hamarkadakoezaugarri bereizgarriak ziren emakume moderno, jaiotzen ari zen feminismo etahirugarren sexuaren anbiguotasunak botatzen zuen mehatxuaren aurrean egin ere.Gorputz anbiguo horiek guztiak giza naturaren adierazle primitiboak ziren, eta, beraz, halabeharrez desagertuko ziren.
‎Pisuaren gehikuntza nabarmena bat dator pubertaroaren hasierarekin. Nerabezaro goiztiarrean, neskek mutilek baino pisu handiagoa dute, baina, garaierarekin gertatzen den bezala, mutilek neskek baino pisu handiagoa izaten dute 14 urteetan, gutxi gorabehera.
‎Pisuaren gehikuntza nabarmena bat dator pubertaroaren hasierarekin. Nerabezaro goiztiarrean, neskek mutilek baino pisu handiagoa dute, baina, garaierarekin gertatzen den bezala, mutilek neskek baino pisu handiagoa izaten dute 14 urteetan, gutxi gorabehera.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia