2003
|
|
Demokrazia eredu horretan, partaidetza kolektiboa eta instituzioen permeabilitatea lirateke gakoak; hau da, demokraziaren irudikapen formala eta prozedurazkoa
|
baino
harago joanez, gizarte kideen delegazioan oinarritu beharrean, gizartekideen partaidetza antolatuan oinarritzea. Partaidetza kolektiboak ahalbidetzen baituinstituzioak eta arauak praxi kolektiboaren etengabeko biziberritzearen emaitza gisaantzematea.
|
2004
|
|
Ondorioz, parte hartze demokratikoa indartzeak, instituzioen eta ordezkatzeprozesuen erregulazioa
|
baino
harago joatea eskatzen du. Hainbat lan estamentubarne hartuko dituen eta Kontseilu Sozialeranzko botere banaketa ekarriko duengidaritzaren onarpen kolektiboa eskatzen du.
|
2006
|
|
Adierazpen programatikoa den arren, eta berau urratzeak zehapen zuzenik ezbadakar ere, erabateko berritasuna dugu Zuzenbide konparatuan. Berrikuntzainteresgarria da gainera berdintasun materialaren ikuspuntutik, erreforma zibileksarritan aintzatetsi ohi duten berdintasun formal soila
|
baino
harago doana. Xedapen hori betetzen ez denerako zehapenik aurreikusten ez bada ere, tradizionalkiemakumeari esleitu zaizkion lanak partekatzeko betebeharra espresuki jasotzeakizan dezake eraginik gizartean, arauek indar eredugarria daukate eta; baina baitajurisprudentziaren bidez ere, artikulu horretara jo baitezake epaileak banaketa edodibortzioa eskatzen denean, betebehar hori urratu duen ezkontidea zigortzeko; esaterako pentsio konpentsatzailea kalkulatzeko orduan egin gabeko lanarenordainetan zuzenketaren bat eginez (Kode Zibilaren 97.9 artikulua).
|
|
Azkenik, eta orain arteko guztia kontuan izanik, esan daiteke zailtasunakdituzten haur adoptatu hauen gurasoek erronka zailei egin behar dietela aurre, etaondorioz, haur hauek hezteko behar dituzten konpetentzia eta gaitasun parentalak, seguru asko espero direnak
|
baino
harago doazela. Hori dela eta, eta autore askokadierazi duten moduan (Barth, 2002; Fernandez Molina, 2002; Forbes etaDziegielewski, 2003; Moliner eta Gil, 2002; Reilly eta Platz, 2004), azpimarratubehar da familia hauek adopzio osteko orientazio eta babes zerbitzu bat izatearenbeharra.
|
|
Ez zirela Ahaide Nagusien edo bandoen tregua, enkomienda, liga edo aliantzatan sartuko promes egin behar zuten, guztiak errege ziurtasunaren mendeko izanez. Alegia, haien jaun bakarrak errege erreginak izango zirela eta ez beste inongo jaunik (jada koroa jaun ligioa edo solidoa izatea
|
baino
harago doa, jaun garrantzitsuena ez eze, bakarra ere bihurtu baitzen, azkenean gorago aipatu dugun mendekotasun naturalaren ideia guztiz garatuz, eta monarkia absoluturantz doana, eta, beraz, Aro Berrirantz).
|
2007
|
|
Krisia ez dagokio soilik Hego ekialdeko Asiari edo lehengo Sobietar Batasunari. Hori guztia
|
baino
harago doa, eta autore batzuen iritziz, 1930ean ezagutu zenDepresio Handia baino kaltegarriagoa da.
|
|
Izpirituaren hizkuntzazko sorkuntza etenbakoan (hizketan, adibidez, edo hizkuntzaren garapen literarioan), gorago esan bezala, «historiaren erdian» aurkitzen gara beti455, hots, izpirituak, pentsamenduei hots artikulatuzko espresio emateko jardunean, bere lanerako materia aurretik emana jasotzen du, handik eta halatan bere sorkuntza etenbakoa, etenbako eraldakuntza baita456 Lan hori izpirituak molde atergabeko beti batean egiten du, hau da, guk ikusi ikusten duguna, hizkuntza bateko obra eta garapen guztiek jardunean betiere ageri duten forma berdintasuna eta konstantea da, eta hori da gure esplikazioak subjektu edo izpiritu (nazional) baten lana eta hizkuntza baten forma kontsideratzen duena, bera inoiz zuzenki izan barik hautemapenaren objektu457 Izpiritu batek eragina, forma batek forma emana nabaritzen dugu hizkuntzazko sorkuntza aktibitate guztia. Hizkuntzaren formaren kontzeptua arau gramatikalak
|
baino
harago doa, oinarrizko hitzen sorkuntzaren forma baino harago458, eta hizkuntzaren aiurri edo karakterearen kontzeptuarekin ukitzen da. Humboldt-en bilaketa kontzeptuetako bat da eta zaila definitzeko, berak aitortzen duenez.
|
|
Hori da hurrengo edozein hausnarketazko pentsamenduren aurretiko eta oinarria. Berau, baina, hausnarketazko pentsamendua («das reflexive Denken»), hizkuntza (ko pentsamendua joan den)
|
baino
harago doa, hizkuntzak pentsaturiko gauzak berriro pentsatuz, gauzak berak bermugatuz edo hizkuntzak pentsatuak ez dituen gauzen arteko harremanak bilatuz, horrela gauzen zedarriketa soilaz gaindiko haien jakintza bat antolatzeko1372 Jakintza hori ere hizkuntzan taxutzen eta ageriratzen da, baina hori jada «hizkera teknikoa» da, errudimentarioa izanik ere (zoologia, botanika, astrologia popular... Baina, funtsezkoa da hori, hausnarketazko pentsamendua eta hizkera teknikoa, hots, «jakintza», unibertsalaren mailan mugitzen dira jada (potentzialki bederen), gauzen analisi objektibo unibertsalki kontrastagarriaren erantzunekoak direnaz bezainbatean.
|
2009
|
|
Ez gara lekukotzen zilegitasunaz edo zilegitasun ezaz ari (eztabaidahau luze bezain antzua suerta daiteke, batik bat ahozko historiaren garapenakontuan hartzen badugu11), ez eta jasotzen dituzten datuen objektibotasunareninguruan ere. Eztabaida bi auzi horiek
|
baino
harago doa: memoriaren eraikuntzaeta transmisio bideak jorratzea da hemen axola zaiguna, hau da, oroitzen dena etaahazten eta/ edo isilarazten dena berraztertzea ahalbidetzen duen ikuspegi batez arigara.
|
2011
|
|
304 1978ko Bergarako biltzarrean bertan aurkeztu zuen txosten bat J. A. Loidirekin batera, zera eskatuz, eskualdeko hizkerak errespetatu zitezela, eta euskara idatzian, zaharra zein batua onartzea, eta batuan Arantzazuko erabakietatik
|
baino
harago joan gabe (Irigarai eta Loidi, 1978). A. Irigarairen Euskara Batuarekiko jarrera B. Latiegik ere jasotzen du (Latiegi eta Oñatibia, 1982:
|