Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2008
‎Ikerketaren emaitza kezkagarrienak dira horiek, gure ustez. Adin tarteen joera desberdinen arrazoi nagusia zein den azaltzerakoan, telebistarentzat, behintzat, batek baino gehiagok esango du euskal telebisten eskaintzan, programazioan, bilatu behar dela. Arrazoibide horri jarraituz, ETB1ek eskaintzen duena zaharragoentzat erakargarriagoa litzateke gazteagoentzat baino, eta horrek azalduko luke telebistaren kontsumo ohitura euskaldunagoa edo erdaldunagoa izatea adin tarte bakoitzean.
2011
‎Maiztasunari begira ere hauek dira gehien errepikatu direnak. Eta sakabanaketa handia dagoen arren erantzunetan, aurreko ideia horiek gaur egungo gazteen bizimoduarekin erlazio zuzenagoa duten ondorengo hauek baino gehiago esan dituzte: Punk, Garagardoa, Oi!, Gau giroa, E Gaztea, Ken 7, Lau teilatu, Gose, Gaztetxia, Hesian, Kontzertuak herrian, Ekon. Euskararen mundua tradizioarekin lotzen dutela esan nahi ote du?
2013
‎Eta filmak ere gaztelaniaz ikusi ohi dituztela esan dute. Gainera, ikasle talde bat baino gehiagotan esan dute telebistan entzuten dituzten esapideak beren eguneroko jardunean txertatu ohi dituztela.
2014
‎Euskal kantagintzaren historia bera, zenbateraino eta nola lantzen da eskoletan? Irakasle batek baino gehiagok esan du 13 urteko gazteek ez dutela Negu Gorriak taldea ezagutzen. Hutsune horrez jabetu eta Eñaut Elorrieta eta Mikel Markez" Baga, biga, higa" izeneko emanaldi didaktikoak eskaintzen ari dira herriz herri.
2015
‎Euskarari buruz ikasleek aurretik zuten ezagutzari dagokionean, ikasleen erdiak baino gehiagok dio (%61, 2) zerbait zekiela, hizkuntza honi buruz %23, 4k ez zekien ezer eta soilik %15, 4k zuen ezagutza nahikoa unibertsitatean ikasgai hau aukeratu baino lehen.
2017
‎Horretarako, 1980 urteetako hizkuntza normalizazioaren diskurtsoa bere testuinguruan landu dugu. Ondorio gisa, behin baino gehiagotan esan dugu antzeko diskurtsoak sumatzen ditugula. Are gehiago, ematen du hurrengo hamarkadetan ere bide beretik jarraitu dugula.
2021
‎Behin baino gehiagotan esan den bezala, mintzairan blai bizi gara eta mintzairaren bidez gauzatzen dira gure praktika komunikatiboak; horregatik da ezinbestekoa eskolako irakasgai guztietan haren garrantzia aintzat hartzea (Garcia Azkoaga, 2001; Garcia Azkoaga eta Zabala, 2015; Garcia Azkoaga, Bengoetxea eta Zabala, 2020). Azken batean, lobesteko irakasgaietan euskararen ahozko erabilera indartzen tura estua du aktibitate kognitiboekin eta eraikitzen diren ezagutzekin, esate baterako, arlo bakoitzean berezkoak diren terminoekin, egin daitezkeen hipotesiekin, generalizazioekin, kausazko arrazoibideekin, frogabideen eta problematizazioen formulazioekin...; horrela erakusten du, adibidez, Linneweber Lammerskittenek (2012) matematikari buruz egindako lan batean, non azpimarratzen den trebetasun linguistikoek duten garrantzia jakintza matematikoak eskuratzeko orduan.
2023
‎Zuzeneko telebista nerabeen artean pisua galtzen duen entretenimendumodua da. Horietako askok baieztazu dute gero eta programa gutxiago ikusten dituztela bertan (batek baino gehiagok esan zuen ez duela inoiz ikusten). Hala ere, Netflix, HBO Max, Disney+ edo Amazon Prime bezalako plataformak ugaritzen ari dira, gazteek nagusiki aparatu berean kontsumitzen dituztenak, eta bertan batez ere telesailak ikusten dituzte.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia