2000
|
|
Ideologia positibistak harturik, burua natur fenomenoez eta natur legeez beterik, materialismo zientifikoa
|
baino
ezin du pentsatu Frazerrek, baina konturatu gabe magiaren kentzeak berak magikoaren izaera duela: metafisikaren aurka jotzea ere beste metafisika bat da.
|
2006
|
|
Idiak, zeruan, idia ikusiko lukeen bezala —eta zaldiak zaldia, eta lehoiak lehoia34—, giza abere borrokazaleak jainko borrokazaleak
|
baino
ezin ditu ikusi zeruan —hodeien arteko ispiluan—.
|
|
Humek esaten digu egoismo psikologikoa teoria sinplea bezain desegokia dela eta, halaber, filosofoek azaltzen duten sinpletasunaren aldeko zaletasunak
|
baino
ezin duela teoria hori bera justifikatu. Egoismo psikologikoa sinplea da, printzipio bakar batean oinarritzen delako:
|
2008
|
|
57 Jakintzaren metodoaren izaera horrek, aldez edukirik bereizi gabe izatea, aldez bere kabuz bere buruari erritmoa determinatzea, filosofia espekulatiboan dauka bere benetako aurkezpena, lehen ere gogora ekarri dugunez. — Hemen esandakoak adierazten duela, adigaia aitzinatzen den ziurtapena
|
baino
ezin du izan. Haren egia ez datza aldez narrazio modukoa den azalpen horretan; eta horregatik are gutxiago da errefusatua, horren aurka baieztatzen denean, hura ez dela horrelakoa, baizik eta horrela eta hala jokatzen duela, ohiko errepresentazioak egia ezarri eta ezagun gisa gogora ekartzen direnean eta aipatzen direnean, edo gainera barneko begieste jainkotiarren aldaretik zerbait berria asmatzen eta baieztatzen denean.
|
2009
|
|
Bere kontzeptua unibertsala da(" hirukia"). Baina bere errepresentazioa," intuizioa" Kanten hiztegian, eginez
|
baino
ezin dugu bere gainean operatu, lan egin. Adimenetik, kontzeptuen egoitzatik, sentsibilitatearen formetara igaro behar dugu kontzeptu matematikoekin lan egiteko.
|
2011
|
|
Dena biltzen duena, Guztia, hortxe dago, pentsatze egintzaren aurrez aurre, logika eskatzen duelako; horixe uste du buruak, oraindik azaltzen ez badaki ere; izatearen traza baino ez daki, izatearen esperientzia zatikakoa
|
baino
ezin du lortu. Egoeran horretan, ez dakit, baina suposatu egin behar dut, ezen pentsatzen dudanak eta dakidanak aldez aurreko osotasun arrazoizkoaren hutsunera bainaramate, hots, errealitate osora; alabaina, errealitate hori pentsamenduaren mugetara ekartzen dut, zatikaturik adierazten dut.
|
|
Izatea edozeren predikatu lehen eta azkena da, bakunena eta osoena. Hitz egiten edo ezer pentsatzen dugunoro (subjektu predikatu eran
|
baino
ezin baitugu pentsatu edo hitz egin) izatea predikatzen ari gara. Izate hori zer gauzazkoena izaten da, mugatua hortaz; zerbait mugatua beti zerbait handiagoan kokatzen da, eta hori beste bat handiagoan, eta horrela azkengabe jarraian.
|
2012
|
|
Gertaera bat, bertan parte hartu duenarentzat ez gainerako guztientzat, zalantzagarria da beti; hots, gertaera horretan parte hartu duenak
|
baino
ezin du gertaeraren inguruko ziurtasunik izan. Gertaera batekiko konpromiso subjektiboaren garrantzia funtsezkoa da.
|
2013
|
|
Nire burmuinean arakatuz, ezin da azaldu nik oraintxe bertan sentitzen dudana. Barneko esperientzia kontzientearen jabea norbera baino ezin da izan, norberak
|
baino
ezin du ezagutu. Eskaner bati begiratuz gero, burmuinaren egoeraz edonor jabetu daiteke (behar bezalako prestakuntza baldin badu).
|
2017
|
|
Eta Bestea, zeinagatik ni hori datorkidan, ez da ez ezagutza ez kategoria, baizik eta askatasun arrotz baten presentziaren egitatea. Azken buruan, bat egiten dute nire deserrotzeak eta Bestearen askatasuna sortzeak, batera
|
baino
ezin ditut sentitu eta bizi, bata bestea gabe ulertzen ere alferrik saiatuko naiz. Bestearen auzia saihestezina da eta bete betean harrapatzen nau.
|
2021
|
|
Estatuak eta gizarteak ez ditu bere gain hartzen eta, ondorioz, erabateko arreta eta dedikazioa galdegiten dizkio amari. Beste behin bere burua ahaztuz eta mutilatuz, ama
|
baino
ezin du izan. Ondorioz, balioa eta zentzua ematen duten zinezko zereginei uko egin behar izaten die:
|