2005
|
|
Zorua estaltzen zuena ez zekien moketa dei zitekeen, baina urdin koloreko antzeko zerbait zen. Hormetan ez zuten irudimena gehiegi nekatu, zuri zuriak, eta haietan apaingarri gutxi, edozein denda merketan eros daitezkeen akuarela horietarikoak, itxura abstraktu modernoa eman nahian; Kandinsky iradokitzen saiatu bai,
|
baina
zentzurik gabe egindako pintzeladak, marrazketa teknikotik gertukoak puntu batzuetan, oinarrizko beltz, urdin, hori eta gorria erabilita. Ordenagailuz ere originalagoak egin daitezke.
|
2007
|
|
Gorputza, bizia? arimaren agerpena da; arima gorputza bera da,
|
baina
zentzu den bezainbatean, gorputzaren zentzua.
|
2009
|
|
Alderantziz ere, ordea, gauza bat edo gertakari bat, bera ez da zentzua (edo, nahi baduzu: ez du),
|
baina
zentzurik gabe deus ez da. Alegia, gauza edo gertakari bat, bera izan zer den hori, zentzu baten baitan da, edo bestela zentzubakoa da, ez da ezer.
|
2010
|
|
Lurrean asmatutako zeru guztiek porrot egiten dutela, halabeharrez. Ez dakit zientziak,
|
baina
zentzuak hala dio, dudarik ez. Izan ere, lurra zeruarekin nahasten dugunean, hodeiak hartzen ditugu maindiretzat, eta horrek ez du funtzionatzen.
|
|
Isilik geratu nintzen, nora ezean, anarkistak izaki jainkogabetzat bainituen definizioz; non nengoen eta non bizi nintzen, baina?; burbuila batean, beti bezala, mundutik urrun!; hanka sartu nuen, beraz, eta berriro ikusten nuen Domingo maila bat gorago, nahiz eta berehala etorri zitzaidan hura bere mailatik jaisteko moduko argudioa: . Ez zaitez inozoa izan, Elizari uko egiten dionak goizago edo beranduago bukatzen baitu Jainkoari uko egiten!?,
|
baina
zentzu apurrak esaten zidan gai hari buruzko eztabaida hantxe utzi behar nuela, argudioa egokia izan zitekeen, bai, baina igaro zen hura esateko egokiera?, eta halaxe utzi nituen gauzak.
|
|
Isilik geratu nintzen, nora ezean, anarkistak izaki jainkogabetzat bainituen definizioz; non nengoen eta non bizi nintzen, baina?; burbuila batean, beti bezala, mundutik urrun!; hanka sartu nuen, beraz, eta berriro ikusten nuen Domingo maila bat gorago, nahiz eta berehala etorri zitzaidan hura bere mailatik jaisteko moduko argudioa: " Ez zaitez inozoa izan, Elizari uko egiten dionak goizago edo beranduago bukatzen baitu Jainkoari uko egiten!",
|
baina
zentzu apurrak esaten zidan gai hari buruzko eztabaida hantxe utzi behar nuela —argudioa egokia izan zitekeen, bai, baina igaro zen hura esateko egokiera—, eta halaxe utzi nituen gauzak.
|
|
Lurrean asmatutako zeru guztiek porrot egiten dutela, halabeharrez. Ez dakit zientziak,
|
baina
zentzuak hala dio, dudarik ez. Izan ere, lurra zeruarekin nahasten dugunean, hodeiak hartzen ditugu maindiretzat, eta horrek ez du funtzionatzen.
|
2015
|
|
garbiketa ekologikoari buruz ari da pentsatzen autorea?
|
baina
zentzurik txarrenean. Beharbada noiz edo noiz aukera izango dugu, planteatzen digu Zamyatinek, naturan gu gogaitzen gaituen hori guztia desagerrarazteko, gure asmo handiena lortzeko bidean:
|
2016
|
|
«Bat gatoz haien aldarrikapenekin. Esparru ezberdinak dira,
|
baina
zentzu berean aurrera egin behar dugu: euskalgintzak, kaletik; guk, laukotean».
|
2018
|
|
Ez alferrik, Medearen interpretazio moderno gehienek Medearen izaera maskulinoa azpimarratzen dute, edota izaera maskulinoaren eta femeninoaren arteko talka zehatzago esanda: bere aurpegi maskulinoak akziora deitzen du, ekintza terrible
|
baina
zentzu batean heroikora, kausa goren baten aldeko sakrifiziora, semearen eta alabaren hilketara?; kontra egiten dio berriz alde femeninoak, zaintzaileak, maternalak, semea eta alaba bizirik uztea erregutzen diona.
|
|
XX. mende amaieran eta XXI. mende hasieran, baita gure egungo bioestatuetan ere, askok errealitate orwelldarra ikusi nahi badute ere, bakan batzuek begirada zorrotzez adierazi dutenez, gurea gehiago da gizarte huxleytarra edo, beharbada, bien arteko uztarketa. Azken horiek asmo maltzurrez esanak badira ere, antzeko zerbait diogu geuk ere,
|
baina
zentzurik positiboenean. Izan ere, XX. mendearen lehen erdiko idazle bien lanek, 1984k eta Bai mundu berriak, opresiorako eta zapalkuntzarako erabilita agertu zituzten bideak jendea askatzeko eta bere buruaren eta dagozkion erabaki guztien jabe izateko darabiltzate gure egungo bioestatuek.
|
2019
|
|
Gizonarentzat, ezkontza garrantzizkoa da oso, baita berak ugalketan zer eginkizun duen ez dakienean ere: ...amaren aldetik, klanarekin lotua dago, arbasoekin eta bere substantzia duen guztiarekin; baina funtzio laiko guztietan, lanean, ezkontzan, inguru horri ihes egiten saiatzen da, eta transzendentzia berresten immanentziaren kontra, baita etorkizun bat zabaltzen ere, berak sustraiak dituen iraganaz bestelakoa; gizarte batean edo bestean onartutako kidetasuna nolakoa, halakoa da intzestuaren debekua,
|
baina
zentzu bera du beti, garai primitiboetatik orain arte: gizonak zera eduki nahi du, bera ez den hori; Beste zaionarekin elkartzen da.
|
2021
|
|
Rilkerentzat" gehiegikeriazkoak" ziren, magikoak, Leterentzat" gehiegizkoak". Batak" gure zentzumenen bidegurutzera" garamatza, besteak" zentzuen bidegurutzea" aipatzen du,
|
baina
zentzuak" haiek" dira, bere baitatik kanpoko izaki batzuk. Ez gaude gure barruan, ez dago" fuerza mágica" delakorik, gizonak ez du hausporik hartu, ez du kanpairik entzun, ez diote jaten eman.
|
|
Tradizioak egunkariak bezala ulertzen ditugula esango nuke. Hau da, egunkaria sortu zen duela urte pila bat,
|
baina
zentzua izaten jarraitzen du, egunero albiste berriak argitaratzen dituen neurrian.
|
2022
|
|
Kazetaritza feministan errezelo handia diogu" emakumeak eta umeak" formulari (esaterako, gerretako biktimak zenbatzerakoan),
|
baina
zentzu handia du feminismoa eta haurren eskubideen aldeko borroka uztartzeak. Hala egin zuen Katixa Agirrek Irati gurasoekin Euskal Herrian presoen seme alaben aldeko kanpainaren manifestuan:
|