2010
|
|
Euskal besta handietara, Herri Urrats eta holakoetara, joaldun eta maskarada zatiak ekarrarazten direlarik, praktikak banalizatzen eta folklorizatzen dira beren testuingurutik kanpo, esanahitik at erakutsiak dira. Denak ikusiak eta berrikusiak zaizkigu,
|
baina
sekulan ez begiratuak, behatuak sortu dituen kontzeptuaren barnean. Hori zitzaien gertatu bolantei 1930 urteetako Donibane Garazin Ybarnegaray eta bere esku makilak euskal gauzez okupatu zirelarik, edo gerla ondoko turismoaren eztanda aroan errient laikoek giderrak eskutan zituztelarik.
|
2011
|
|
Euskaldunak, txinatarrak bezala, lehendabizi urtea, gero hilabetea eta eguna idazten du bukatzeko,
|
baina
sekula ez gara, inondik ere, hainbeste lagun izan. Zer dugu ikuskizun?
|
2012
|
|
Musika ere nonahi aditzen zen. Aitzineko urteetan ere ikusia zuen panorama bera,
|
baina
sekula ez zen atrebitu gelditzera. Urte hartan, ordea, erdi txispatua baitzegoen, eromen hartara sartu egin zen.
|
2014
|
|
Indar sekulakoa ateratzen zen horren gorputzetik. Gauzak lau haizetara erraten,
|
baina
sekulan ez berdin errepikatuz. Testuaren unizitate kontzeptua menperatzen, mintzo zen denei eta bati denbora berean.
|
2015
|
|
Errugabetasun printzipioak mundu guztiarentzat funtzionatu behar du, baita Miguel Sanz, Enrique Goñi edo Yolanda Barcinarentzat ere. Sanzek elkarrizketa batean onartzen zuen Nafarroako Kutxan akatsak egon zitezkeela,
|
baina
sekula ez zela irregulartasunik egon. " Ez da legez kanpoko ezer egin, ez da eskurik inon sartu." Excusatio non petita...
|
|
" Urte haietan Nafarroari deitzen zioten Urangerria. Foruzale amorratuak ziren eta eskuinekoak,
|
baina
sekula ez ziren karlistak izan", deskribatzen du Patxi Zabaletak, Aralarreko presidenteak.
|
2017
|
|
Zentzu honetan, ezinbestekoa litzateke gela berean behar beste irakasle sartzea, ume eta gazte guztien beharrak ase ahal izateko adina ratio az harago, giza-kapitalean inbertitu behar da; bestetik, sexualitatea eta generoari lotutako arazoak ere konpondu lituzke eskola artistikoak, egungoak Foucaultek definitutako scientia sexualisa baitu oraindik oinarri bi zentzutan. Hasteko, eskolek ez dute sexualitatea tratatzen, sexologia baizik, jasotzen duten informazioa sexualitatearen ikuspegi zientifikotik baino ez baita egiten; ugalketa moduez, anti sorgiluez eta abarrez hitz egiten zaie, sexologiaz eta arriskuez,
|
baina
sekula ez emozioez, harreman moduez eta bestelakoez, sexualitateaz. Bukatzeko, Oskolak jarraitzen du binarioa izaten, eduki (testu-liburu, ipuin eta jokoak) eta espazioari (komunak eta aldagelak) dagokionez, dena baita mutil neska bikotearen ikuspegitik antolatua.
|
2019
|
|
Gai izango nintzateke? Inoiz ikusi dut erakarri nauen aurpegirik metroan,
|
baina
sekula ez zait burutik pasa ere egin metroan ikusitako aurpegia baino gehiago izan zitekeenik, bidaiak iraun arteko gozamena dira, nire bizitzatik desagertzera kondenatuak.
|