2015
|
|
bata, Euskal Herriari hizkuntz zentzua berrematea eta euskaraz mintzatzen den eremura mugatzea; eta bestea, harago joatea eta, lurralde zentzu guztia galduta, euskal nazioa euskal hiztunek osatzea, non nahi daudela eta espazio fisikoa aintzakotzat hartu gabe. Beherago aztertuko dugun pertsona nazionalismoarekin batu liteke aukera hori,
|
baina
prozesu horretan euskarak publikotasuna edo arazo soziala izatearen kategoria galduko luke, eta, horrekin batera, defentsarako kemena ere bai, nire ustez: gehiegizko despolitizazioaren ondorioa, agian.
|
2016
|
|
Boterearen konkistaren giltzarria erabili dugu. Batzuen eta besteen arteko tesi populistaren barruan, hauteskunde makineria egituratzea ahalbidetu digun antolakuntza politiko batekin batera jardun dugu,
|
baina
prozesu hori orain amaitu da?, azaldu du Gillen Carrozak. Ekainaren 26ko hauteskundeak amaituta, Espainiako Gobernuaren osaera prozesua burura eraman ostean, Podemosi helduko zaio bere buruari begiratu eta proiektua berritzeko garaia.
|
|
zuen,
|
baina
prozesu hori oso geldoa
|
2017
|
|
Ahoz eta idatziz euskararen erabilera normalizazio sozialaren galbahetik igarota soilik beregana dezake euskarak beharrezkoa duen etorri komunikatiboa, eta ez bestela. Hizkuntzak berez zernahi eta nora nahirako gaitu daitezke, ez dago hori esan beharrik,
|
baina
prozesu hori ez da hizkuntzaren sozializazio zabal eta sakonik gabe hezurmamitzen. Euskara gizartearen espazio esanguratsuetan, botere instantzia sozialetan?
|
|
Bada urduri dagoenik, hainbeste protokoloren artean baten bat ahaztuko zaiolakoan, lehenengo billeteari begiratzen diona, enbarkerako ordua errepasatuz, ondoren ordulariari eta azkenik kartera zabaldu eta NANa hortxe duela frogatzen duena; behin eta berriz. Bigarren bidaiari mota, hala ere, askoz interesanteagoa da, hots, lehena bezain urduri egon eta protokolo horiek guztiak buruan dituena,
|
baina
prozesu hori lasaitasun plantaz antzezten duena, egunero hegazkin bat hartzen duela adierazi nahi balie bezala inguruko ezezagunei, musika entzuten dagoena ezaxolati (duda dut musikarik ote duen kaskoetan benetan) eta ez duena ilara bat bera ere egiten, eserita itxaroten baitu, besteok ergelak bagina bezala. Baina barru barruan pixa egitea ere ahaztu zaiona, kontrolatzen ari baita hurrengo pausoa zein den.
|
|
familia inguru galdu dira 1986tik 2006ra,
|
baina
prozesu horrek
|
2018
|
|
identitatea harreman kulturalen zelai dinamikoaren testuinguruan baino ez da eraikitzen, desintegratzen eta berriz ere mugimenduan jartzen. Emakume izatea, beraz, emakume egitea da bai Beauvoirrentzat eta bai Wittigentzat,
|
baina
prozesu hori ez denez inola ere finkoa, badago bihurtzerik ez gizon ez emakume hitzek egoki deskribatzen ez duten izaki bat. Hori ez da ez androginoaren figura ez «hirugarren genero» hipotetikoren bat, ez eta bitasuna transzenditzea ere.
|