Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2000
‎Informazio agentziek albistez hornitzen dituzte hedabideak. Irrati estazioetan kokaturiko teletipoak ia desagertuak dira dagoeneko herri garatuetan, baina oraindik ere badiraute albiste zerbitzuek. Lehen despatxoen bitartez eta orain konputagailuen terminalez, irratilariek azken uneko albisteak kausitzen dituzte.
2002
‎Mintza saioak dezente hobetu ziren, baina oraindik ere beste pauso batemateko beharra ikusten genuen probetxugarriagoak izateko.
2005
‎Artikulu honen funtzioa gauzak nola gertatu diren, ahal den heinean, azaltzea da; gaur egungo egoerara ailegatzeko zeintzuk izan diren urratsak, alegia.. Nola? hau konplexua izan da, mugimendu txiki eta ugariz betetako bilakaera izanda, inoiz oso garrantzitsuak zirela ematen zutenak, baina oraindik ere zaila daberaien benetako esanahia gaur egun ondo ulertzea. Zentzu horretan, zaila da osohausketaren une zehatza definitzea; une zehatz hori inoiz ez baita existitu, datajakin bati dagokionez, behintzat.
2006
‎Baina horrek ez du esan nahi berezentzua, maila ideologikoan bada ere, mantentzen ez dutenik. Atsegin ala ez, ezkontzaren instituzioak badu kutsu ideologiko bat (zalantzarik gabe, duelahamarkada batzuk izandakoa baino askoz ahulagoa, baina oraindik ere bere indarrabaduena) akaso denon sentikortasunarekin bat ez datorrena, eta horregatik, aukerapertsonal bezala, ziur askok eta askok zentzu betea aurkituko dietela etorkizuneanizatezko bikoteen legeei.
2009
‎Era berean, erabiltzaileak, aplikazio mailako zerbitzuak eskura ditzan, aplikazioko interfazea erabili du. Gaur egun aplikazio gehienen interfazea grafikoa da, baina oraindik ere karaktere moduko interfazeak behin baino gehiagotan ikusiko ditugu.
2011
‎Garapen bidean diren herrialdeetan are zailagoa izaten da hau, hizkuntza nagusian egiten dutenak elite txiki bat izan ohi direlako eta ez dutelako interesik agertzen hizkuntza gutxitua ikasteko. Bolivian eta Hego Afrikan egin dira saiakerak hizkuntza nagusiko komunitateko haurrak hizkuntza gutxituak ikas ditzaten, baina oraindik ere gailentzen den ikuspegia kontrakoa da, alegia, hizkuntza gutxituko komunitateko haurrak direla hizkuntza nagusia ikasi behar dutenak, eta ez alderantziz (Albo eta Anaya, 2003; Chatry Komarek, 2003, Bensonek aipatuak).
2014
‎Amerika konkistatu ondoren berehala hasi ziren marinelak eta merkatariak ere tabako orriak erretzen. Gaur egun XX. mendearen erdialdean baino gutxiago erretzen da, baina oraindik ere jende askok erretzen jarraitzen du. Euskadiko Autonomia Erkidegoan populazioaren% 34,1 zen erretzailea 2010ean.
2015
‎Azken urteetan, dimentsio txikiko sistemen egitura magnetikoa ulertzen saiatzeko lanenkopurua asko handitu da (Blugel et al., 1988; Blugel et al., 1989; Blugel eta Bihlmayer, 2006; Faraggi et al., 2014; Tseng et al., 2009), baina oraindik ere oso zaila da aurreikustea zein direnegitura magnetikoa eragiten duten elkarrekintzen mota, indarra eta eremua. Honen adibide diraxafla mehe batzuk non propietate magnetikoak erakusten dituzten beraien egituran aldaketatxikiak eginez.
‎Alaba hori eskolan hasi denean, emakume hori guraso taldera etortzen denean, normalean berak erdaraz hitz egiten du, eta berarierantzuten zaionean erdaraz egiten da. Horren eraginez, noizbehinka elkarrizketak bestela ere erdaraz egiten dira, baina oraindik ere euskara erabiltzen da, ez da automatikoki dena erdarara aldatu, inondik inora.
‎Egia da euskara gero eta hizkuntza urbanoagoa dela, hori ere horrela da. Alde horretatik, aldeakgeroz eta txikiagoak dira, baina oraindik ere aldeak oso handiak dira. Eskumako zutabean ikus dezakezue udalerri euskaldun izendatu ez ditugun horietan, herritarren bi herenak herri handietan bizidirela, 25.000tik gorako herrietan, eta gehienak hiriburuetan [3 irudia].
‎Bat nagusiki behintzat aipatuko nuke, eta jardunaldihauetan etengabe ateratzen ari den kontua da: hizkuntza normalizazioan eragina duten neurriakaskotan ez datoz hizkuntza politikako sailetatik, beste hainbat sailetatik datoz, eta horri azkenengobi urte hauetan buelta bat eman diogula uste dut, jardunaldietan, baina oraindik ere hedatzekedagoen ideia bat da, eta sakontzeke dagoena. Tresna honek berak ematen du horretan ebidentzia:, ikusten duzuen bezala, merkataritza gune bat ez dakit non egiteak badu hizkuntza inpaktua?.
‎XIX. mendearen amaieran eta XX. mendearen hasieran, eskualdearen gehiengoa landaguneetan bizi zen, adinaren batez bestekoa ertaina edo altua zen eta oinarrizko beharren gehiengoa ez zegoen asetua (ura, etxebizitza, hezkuntza, osasuna, elektrizitatea?). Hamarkadak igaro ahala, hirietan bizi den gehiengo bat topatzen dugu, batez beste gaztea eta oinarrizko behar batzuk asetuak, baina oraindik ere gabezia eta desberdintasun handiekin.
2017
‎2 Transferentzia. Analisian lortutako informazioa euskarara ekartzen da, baina oraindik ere eraabstraktuan. Batetik, hiztegi elebidunen bidez, gaztelaniazko osagai lexikoei euskarazko ordainakematen zaizkie, eta bestetik, gramatika egitura ere transferitzen da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia