Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2003
‎epaia ala transakzioa. Orokorrean legeak dio transakzioak bete behar direla, baina lege horren ondoreak amaitzen dira epaiak erabakitzen duenean liskarra; izan ere, transakzioa zalantzazko kasuei buruzkoa izan daiteke bakarrik, eta norbaitek bere eskubideei uko egiten die, kostuen beldur delako edota epaitza beste alderdiaren aldekoa izango dela uste duelako. Horretara, gatazka zalantzazkoa izan ezean eta duda muda edo arriskurik izan ezean, baiezko epaitza erdietsi duenaren ez jakituriak ezin oztopa dezake gauza epaituaren aginteak egiari eta zuzentasunari ematen dien ondorea.
2005
‎EA eta EAJk hori erabakitzeko lekua Udala ez dela erantzun zioten. Habeakoen esanetan gaia udalei ere badagokio, baina lege hori Euskal Herri osorako lukeela azaldu zuten.
2007
‎Artikulu hori 1935eko urriaren 31ko Udal Legeak garatu zuen. Bestalde, 10 artikuluan ezarri zen udalerri mankomunatuak probintzietan eratuko zirela euren araubidea, funtzioak eta xede politiko administratiboen organo kudeatzailea zehaztuko zituen legearen arabera, baina lege hori ez zen Errepublikan aldarrikatu. Are gehiago, aldi horretan, Diputazio Probintzialak Gobernu Zentralak izendatutako Batzorde Gestorek gobernatzen zituzten, ez baitzen probintzia hauteskunderik egon.
‎Gobernuak María Cristina erregeordeak legea sinatzea lortu zuen, eta horren ondorioz, udal aurrerakoiak eta Milizia Nazionala (erakunde hau Cádizko Konstituzioak sortu eta 1837ko Konstituzioak berrezarri zuen) altxatu egin ziren, haien ustez, legea konstituzioaren aurkakoa baitzen, Konstituzioko artikulu bat hausten zuelako: hain zuzen ere, Konstituzioaren arabera, udalak auzokoek hautatzen zituzten, baina lege horren arabera, erregeak alkateak zuzenean izendatu zitzakeen. Krisia amaitzeko, Espartero jeneral aurrerakoia Gobernuko lehendakari izendatu zuten, eta horren eraginez, María Cristina erregeordeak erbestera joan behar izan zuen.
2008
‎Braun da artapen teknikoko zerbitzuaren telefonorik edota bestelako daturik ematen ez duen bakarra, baina legez hori ez da betebeharrekoa.
‎Horri gehitu behar zaizkio dokumentu zenbakia eta entrega data. Enpresak lehendik ere egiten zuten hori, baina legez hori egiteko obligaziorik gabe. Hori guztia dela eta, ahalegin burokratiko handia egin behar dute enpresek; izan ere, txeke bakoitza bere eguneroko iraungitze datarekin zenbakitzeaz gain, eta langileei balea maiztasun handiagoarekin emateaz gain, datu horiek guztiak jasotzen dituen erregistroa eraman behar dute.
2009
‎Ez dago oso argi. Lege proiektuan 30 agertzen dira, baina lege hori aurkezteko prentsaurrekoan gobernuak 32 aipatu zituen, eta 2009ko aurrekontuetan 35 enpresa agertzen dira. Guztiak kontuan izanda, 40 zenbatu ditu ELAk.
‎Jaurlaritzak hori betetzen duen ala ez esparru politikoari dagokion kontua da. Gure nahia da inkomunikazioa desagertzea, baina legeak hori jasotzen ez duen bitartean, eskatzen duguna da neurri hori hartzen denean berme gehiago ematea atxilotuen eskubideei begira.
2010
‎...ko ondare" direla hitzartzen duen konstituzioaren artikuluak balizko lege horrek" Nazioaren ondare linguistikoari forma instituzionala" emanen ziola ekarten zuela. gehitu du ere" oraiko legezko eta arauzko tresnak eskaintzen dituen posibilitateak ez [zirela] beti baliatu". beste hitzetan errana, lege berri baten beharrik ez zela. azken finean gobernuak bere hitza jan zuen. baina lege horren foiletoia ez da bukatu. 2010ko azaroan berriz bi diputatuk, bata eskuinekoa, bestea eskerrekoa, lege berri proiektu bat aurkeztu dute. eztabaidatu izan baino lehen batzar nazionalaren legeen batzordearen oztopoa gainditu du eta ezaguna da lege proiektu askok etapa hori ez dutela gainditzen, gobernuak hor geldiarazten baititu.
‎16 Puntu honetan, hurrengo arazoa sorrarazten da: legeak izaera orokorra badu, baina lege horren asmoa engainagarria bada, pertsona zehatz bati kalte egin nahi diolako, orduan legea bidegabea da ala baliogabea. Legelariek esan ohi dute lege hori bidegabea dela, eta, ondorenez, horren aurkako errekurtsoa jar daitekeela, edo, bestela, haren kontra dolo salbuespena alega daitekeela.
2011
‎Estatuaren arrazoia menderatzeko ez da aski arrazoia izatea, ordea. Arrazoi izatea bezain garrantzitsua da arrazoi horiek behar bezala defenditzen jakitea, modu koherentean, logika erabiliz, jendaurrean eta konplexurik gabe, han eta hemen.Alderdi berria legeztatzeko egongo diren eragozpenak handiak izango dira, baina lege horren kontra dauden guztiak gai izango balira oinarrizko estrategia bat adosteko eta aurrera eramateko, helburu hori gauzagarria dela iruditzen zait.Hamaika arrazoi egon litezke Batasunak ordezkatzen duen sektore politikoaren legeztapena defenditzeko. Nire ustez, edozein demokratak onartzeko modukoak dira ondorengo hiru.
2012
‎Errepublika Sozialisten Sobietar Batasuneko (ESSB) Konstituzioak 70 eta 72 artikuluetanerrepubliken sezesio librearen eskubidea aurrezagutzen zuen eta sezesio prozedura, 1990eko apirilaren3ko Batasuneko Errepubliken Sezesiorako Prozeduraren Legea onartu zen, baina lege horretan jarritakoezaugarriak hain zailak izanda, «ez sezesiorako legea» izenarekin ezagutu zen.
2013
‎Presoen kopurua igotzen da. Aspaldiko arazoa da presondegietako gainpopulazioa, baina lege horrek gainpopulazioa lehertu du. Presoen artean badaude ez luketenak preso izan behar.
2015
‎Euskararen Legea eskuan epaitegietan defendatzen saiatu, eta horrek aurrerabiderik ez badu Legebiltzarrera eraman. " Jaurlaritzak uste badu Euskararen Legearen irakurketa zurruna egiten ari direla, baina lege horrek berak aukerak ematen dituela, epaiketetan egon luke udalerrien defentsan. Kontrako epaiak egon daitezkeela aurreikusita B plana ere eduki luke.
‎Hiru esfera nabarmen horien artean kokatzen diren tektonika kulturalek («Ethos» hojaldratu batean) dituzten mintz ugariak elkarreragileak dira, barrua/ kanpoa binomioak erregulatuak: kanpoko kalean edo plazan den guztia (publikoa), eta etxe edo egoitza barruetan (pribatua) den guztia, artikulazio lehiakor baten menpe leudeke, baina lege hori pitzaduraz josia dago4, eliza, frontoia eta merkataritza gunea, nahiz eta teilatupe barrukoak izan, ez baitira, izatez, eremu pribatuak, erabat publikoak baizik, eta, alderantziz, espazio publiko ireki batean zokoratze edo txindurritze sentimendu pribatu intentsu bat jasan dezakegu, neurrigabeko hodeiertzen aurrean estatismo sublime batean «kartzelatuak» geratu arte, proportziorik gab...
2016
‎Maria Carrascosa Andaluziako Hazien Sareko kideak kritikatu du erregistroek homogeneotasuna bultzatzen dutela, eta hazien truke eta salmenta defendatzeko politikarik ez dagoela: " Espainiako Estatuan 30/ 6 hazien eta mintegiko landareen legea dago, nekazariei euren haziak trukatzen eta landatzen lagundu diezaiekeena, baina lege hori garatu gabe dago oraindik, eta gaur egungo araudiek ez dituzte tokiko aldaerak bultzatzen".
‎ELAko abokatu Sonia Ontoriaren arabera, “hitzarmen horiek guztiak 7/ 2015 foru legearen pean formalizatu zituzten, baina lege hori lege iruzurra eginez onartu zuten”. “Lehen, formakuntzarako laguntzak zuzenean eman zitezkeen.
2018
‎Botere produktiboaren eta botere juridikoaren arteko bereizketa ere argi eta garbi sustraitzen da Nietzschek egiten duen nahimenaren autosumisioaren analisian. Foucaultentzat lege juridikoaren eraikuntza botere produktiboaren ondorioa da, baina lege horretan botere produktiboak bere burua ezkutatzen du, eta bere mendekotasuna ezartzen. Foucaultek Lacani eta errepresioaren hipotesiari egiten dien kritika (ikus Histoire de la sexualité, t. 1, La Volonté de savoir (Paris:
2022
‎Konstituzioaren auzia ez aitzinera ez gibelera dago. Kongresuak berean dirau, eta 1993ko Konstituzioa defendatzen du, baina lege horrek zilegitasun handia galdu du; hainbertzeraino, ezen biztanleen %16k bakarrik erraten baitute ez dutela nahi inongo aldaketarik egitea. Fujimorista bat da Konstituzioaren Batzordeko burua, eta nahi duen gisara aldatzen ari da testua:
2023
‎Batxilergoan, ordea, ezin da neurri hori hartu, Hezkuntza Departamentuak azaldu duenez. Izan ere, horretarako 18/ 2001 Foru Legean oinarritu ziren, baina lege horrek kontzertazioa derrigorrezko hezkuntzan luzatzea soilik baimentzen du. Gainera, Hezkuntza Departamentuak ikasturte honen hasieran egiaztatu zuen ikastetxeok ez zirela ari adostutakoa betetzen, eta jarraitzen zutela Batxilergoan ikasleak bereizten.
‎Sartu ere, 2002ko Itunak aldaketa handiak sartu zituen bi horiek zehazteko eta lurralde erkideko Legearekin koordinatu zen. Garai hartan, abenduaren 27ko 21/ 2001 Legea, Autonomia Estatutudun Hirien eta Lurralde Erkideko Autonomia erkidegoen Finantzaketa sistema berriaren Neurri Fiskal eta Administratiboak arautu zituena indarrean zegoen (egun abenduaren 18ko 22/ 2009 Legeak indargabetuta, baina lege horretan diraute halako irizpideak).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia