Emaitzak: 8
2008 | ||
Irratia adibidetzat hartzen badugu, EAEko biztanleriaren %57, 7ak entzuten du irratia. EAEko biztanleria osoaren eta euskaldunen batez besteko ezaugarriak oso ezberdinak ez badira, egoera normalizatu batean euskaldunen artean euskal irratiak kontsumitzen dituztenen kopurua antzekoa izan litzateke, %57, 7 ingurukoa alegia, | baina kopurua askoz txikiagoa da: euskaldunen artean kopurua %22, 1ekoa da. | |
2014 | ||
1 Euskara planaren abiatze diseinua ere diruz laguntzen da, | baina kopuruetan anekdotikoa da lerro hau. | |
2016 | ||
arnasguneen kasuan ez da biztanle kopuru minimorik ezarri; handi eta txiki, guztiak dira arnasgune hartarako baldintzak betetzen badituzte; arnasgune, gehienak txikiak, are ñimiñoak, dira biztanle kopuruz" hemen eta orain". Altubek ere ez du biztanle kopuru minimorik ezartzen, | baina kopuru hazieneko arnasguneetan zentratzen da bera, batez ere: " ahalik eta arnasgune zabalenen, hiztunkopuruz hazienen" alde mintzo da Altube espresukoa. | |
• Ondoren, behe klase gehiena, hezkuntzaren bidez, euskarara ailegatu da. Azpisektore honek ez du gizarte botererik eta ez dira erreferentzialak, | baina kopuruaren ikuspegitik euskararentzako ezinbestekoak dira, hiztun hazkundea besteak beste hortik etorriko da eta. Euskara behar dute ezinbestez, berari esker goranzko mugikortasuna bermatu dezakete eta. | |
Graduko ikasketetan ia anekdotikoa da soziolinguistika ikasgaia euskal filologiako hautazko gisa, adibidez. Gainerako graduetan ezta hurrik eman ere, eta graduondokoetan dauden apurrak egokiak | baina kopurutan ia anekdota hutsa. Lekutan dago euskal unibertsitatesistema erantzukizun soziala asebetetzetik kezka horien inguruan. | |
2019 | ||
helburu" makro" horiek ezarrita, ezin da egiaztatu ez dakit zein ekintza mikrok izan duen eraginaren nondik norakoa ingurumari globalean. ezin diogu egotzi gure interbentzioari emaitzen arrakasta edo porrotaren protagonismoa, beste milaka faktore baitaude ekuazioan. Intuitzen dugu ekimenak onerako direla, | baina kopuruaren bilakaera baizik ezin dugu ebaluatu, eta ebaluatzen ez dena ez dago hobetzerik. | |
Intuitzen dugu ekimenak onerako direla, | baina kopuruaren bilakaera baizik ezin dugu ebaluatu, eta ebaluatzen ez dena ez dago hobetzerik. | |
2022 | ||
• Behe klaseko biztanle gehienak euskarara heldu dira, hezkuntzaren bidez, baina zailtasun handiarekin. Azpisektore horrek ez du gizarte botererik eta ez dira erreferentzialak, | baina kopuruaren ikuspegitik euskararentzat ezinbestekoak dira, besteak beste, hiztun kopuruaren hazkundea hortik etorriko delako. Euskara ezinbestez behar dute, goranzko mugikortasuna bermatzeko. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
baina | 8 (0,05) |
Lehen forma
baina | 8 (0,05) |
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
baina kopuru | 8 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
baina kopuru bilakaera | 2 (0,01) |
baina kopuru ikuspegi | 2 (0,01) |
baina kopuru anekdotiko | 1 (0,01) |
baina kopuru asko | 1 (0,01) |
baina kopuru hazi | 1 (0,01) |
baina kopuru ia | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |