2023
|
|
Une horretatik aurrera, interesdunak esan beharrekoa entzuteko izapidea izan behar du aurreko lerrokadan aipatu dugun hamabost eguneko epean. Aukera berdina jaso da Arabako eta Gipuzkoako TFAOetan ere,
|
baina
kasu horietan prozedura laburra izenekoa (216 artikulua) hasi ahal izateko. Prozedura labur horretan, hamabost eguneko alegazio aldia igaro bada eta urratzaileak alegaziorik ez badu aurkeztu, alegazioei berariaz uko egin badie edo betebeharpekoa zehapen proposamenarekin ados badago, berariaz ere, eta hilabetea igaro bada (zehapen prozedura organo kudeatzaileak hasi badu, hilabeteko epearen ordez, hamabost eguneko epea erabiliko da) Administrazioak ezer aldatu gabe ala jarduketa berririk gabe, orduan uste da prozeduraren ebazpena jakinarazi dela izapide gehiagorik gabe.
|
|
Tributu administrazioa ez dago jarduketak hasteko behartuta salaketa publikoa aurkeztu delako organoak bi aukera ditu: batetik, salaketa artxibatzea erabaki dezake edo, bestetik, jarduketak has daitezke
|
baina
kasu horretan salaketa ez da administrazio espedientean sartuko; eta salatzailea ez da interesduntzat joko administrazio jarduketetan eta ez zaio emango prozeduraren garapenaren edo emaitzaren berri. Salatzailea ere ez dago legitimatuta prozedura horretan errekurtsorik edo erreklamaziorik jartzeko.
|
|
Zerga bereziak (ZZBB). Kontsumoaren gaineko zergak ere badira,
|
baina
kasu honetan produktu zehatz batzuen gainekoak soilik: hidrokarburoak, alkohola eta alkoholdun edariak, tabakoa, elektrizitatea, ibilgailuen matrikulazioa.
|
|
Egokitasunedo lege kontrolen inguruko sailkapena ere egin daiteke konprobaziorako erreferentzia irizpide bezala hartzen dugunean,
|
baina
kasu honetan KAren doktrinak argi utzi du toki erakundeen kontrol teknikek lege kontrola egin behar dutela.
|
|
Bat egiten dut LARRAZABAL BASAÑEZk egiten duen baieztapenarekin honakoa esaten duenean: " Beti pentsatu izan dut arrazoizkoa dela lurralde historikoek toki erakundeen aurrekontueta kontabilitate eskumenak izatea, tradizioz bezala, eta are gehiago udalerrien aurrekontu egonkortasuna bermatu nahi den garaiotan,
|
baina
kasu honetan ziurgabetasun egoera bat sortu izan da Lurralde Historikoek udal aurrekontuen arloan duten eskumenaren estaldura juridikoari buruz, eta ziurgabetasuna ez da inoiz ona eragile juridikoentzat, eta, hain zuzen ere, segurtasun juridikoa behar dute" 619 Epigrafearen hasieran esan dugun bezala, 1978ko Konstituzio garaiko finantza zaintzako ahalmenak errealitean Foru Aldundiek egikarit... Agian, Endemaño Arosteguik hainbeste bider eskatzen zuen lege esleipen zuzenik eta zehatzik ez zegoen620, baina, toki erakundeen interes orokorraren eta onuraren izenean, logikak eta praktikak finantza zaintzako ahalmenen egikaritza lurralde historikoen esku uztea egokiena izan zen eta da.
|
|
Tokierakundeen oinarrizko araubidea Estatuak ezatzen du eta horretan toki erakundeen ondarearen gaineko finantza zaintzaren beharra oinarrizko arauketa horretan dago. Beste finantza zaintzako esparruak zehaztu ditugunean arauek (lege xedapenak eta erregelamendu lerrunekoak ere) finantza zaintza egikaritzen duen organo eskudunari egiten diote erreferentzia,
|
baina
kasu honetan legea zehatza da: Estatuak finantza zaintzaren beharra eta teknika zein den esaten digu eta teknika horren aplikazioa autonomia erkidegoari dagokio.
|
|
Kasu honetan, legezkotasuna kontrolatzeko asmoa daukate. Adierazi dugu mila bider aukera kontrolak eman daitezkeela toki erakundeen finantza kontrolaren esparruan,
|
baina
kasu honetan legezkotasun kontrol huts baten aurrean aurkituko gara. Honen zergatia TAOLn bertan topatzen dugu.
|