Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2007
‎Modu berean errealitatearen eta irudipenen arteko aldeak zergatik gertatzen diren aztertzea oso interesgarria suertatzen da. berrietara egokitzeko. Aldaketak fitxetan eta neurtutako herrien kopuruan izan dira gehienetan, baina kasu guztietan neurketen arteko konparaketa egin ahal izateko irizpideak errespetatu dira.
2008
‎Antzeko zerbait gertatzen da A+ motako gurasoen seme alaben artean ere, baina kasu honetan lehen hizkuntza euskara duten seme alaben arteko aldea handiagoa da adin talde bakoitzean: 25 eta 29 urte bitarteko semealaben taldeko %69tik hasi eta gazteenen taldeko ia %90eraino (%88, 9).
2010
‎Aurreko plangintzan bezala Euskara Teknikoa titulazio guztietan eskaintzea aurreikusten zen. Eskaintza handitzeko bideen artean, aurreko plangintzan bezala, kontratazioa eta irakasleen birziklapena aurreikusten ziren, baina kasu honetan finantziazio zehatza zegoen bi helburuetarako, I Plan Unibertsitarioan sinatutako kontratu programaren bidez.
‎— bigarren mailako elebitasun mota izan daiteke, gizarte batean talde batek nagusiki hizkuntza bat eta beste batek beste bat erabiltzen duenekoa, baina kasu bakoitzean talde bakoitza gai da, bestearen hizkuntza entzutez eta irakurtzez ulertzeko. elebitasun pasiboa izango litzateke hau. — hirugarren mailako egoera elebidun batek zera suposatuko luke:
2012
‎Azken batean, aktitudeen bitartez, pertsonek gizarte onespena lortzen dute eta, aldi berean, beren identitatea eta estimu pertsonala indartzen dute (Shavitt, 1989). Aktitude guztiek funtzio horiek guztiak betetzen dituzte, baina kasu bakoitzean, testuinguruaren arabera, zein funtzio nagusitzen den jakitea da garrantzitsuena34.
2013
‎Mende honen hastapenetan aurkitzen dugun panorama ez zen askoz hobea. Arabako Euskal Hotsak lanean irakur daitekeenez," Zigoitia, Legutio eta Aramaioko udalek XX. mendearen lehen erdian bazituzten euskaraz mintzo ziren arabarrak, baita Zuia, Laudio, Amurrio eta Barrundiakoak ere, baina kasu bakanagoekin" (Breñas eta Otsoa, 2002)
2015
‎(1) transmisio kanpainak edota egitasmoak, (2) hainbat daturen bilketa eta azterketa eta (3) saiakera teoriko edota aplikatuak. Ekimen bakoitzaren inguruan protagonista, hartzaile eta bultzatzaile ezberdinak topa daitezke baina kasu gehienetan esku hartze publikoa dela esan daiteke, tokiko gobernuak eta Eusko Jaurlaritza eragile nagusiak izanik.
‎Ez dugu aipamenik ikusi HHko irakasleengan, eta gutxi batzuk ageri dira LH eta DBHko egunkarietan: kontrol zerrenda agertzen da ebaluazio irizpide moduan, baina kasu guztietan kontrol zerrenda hori ez da adosten ikasleekin, eginda ematen zaie; sarri erabiltzen dira grabazioak ikasleek haien burua ikusi eta haien burua ebalua dezaten. Kasu bakarrean agertzen da ebaluatuko den ikaste objektua, hain zuzen ere, hizkuntzaz besteko alderdiak (gorputz jarrerak eta ahoskera, intonazioa eta erritmoa zaindu egin behar dela), baina ez dago beste aipamenik.
‎Unibertsitate bakoitzean egon den erantzun kopurua, horietan Euskara eta Euskal Kultura ikasgaian dagoen matrikulazio kopuruaren araberakoa izan da hein batean, baina kasu batzuetan ikasle gutxi egon arren ia denek bete dute inkesta. Honen azpian metodologia oharren eranskinean aipatuko ditudan faktore batzuk egon litezke eta baita klaseetako asistentzia maila edota irakurleak izan dezakeen gaitasun/ eragina ikasleak inkesta erantzutera animatzeko orduan ere.
2016
‎Lagunarteko testuinguruko gisa identifikatutako elkarrizketetan batez bestekoaren azpikoa da euskararen erabilera (%58), baina, aldiz, jai giroko testuinguruan, ez (%80 euskaraz). Kaskoko elkartean erdiak dira euskaraz eta erdiak gaztelaniaz, baina elkarrizketa gutxi dira; Santioko tabernetan %38 bakarrik entzun dut euskaraz, baina kasu honetan auzoaren ezaugarriek pisu handiago dutelakoan nago.
‎Hizkuntza curriculuma alderdi formalean aurkituko dugu: alderdi informaletik eragin galgarriak jaso ditzake, edo kontrara, lagungarriak, baina kasu guztietan kontrolatzen eta ebaluatzen ez diren eraginak dira. Gutxi asko, honela irudikatu dezakegu ikuspegi hori:
2017
‎Eskoriatzako gazteak eta hitanoa: uste, balore eta jarrerak – Iñigo Beitia Zabala txarreko hitz bezala baina kasu honetan zakartasuna erakargarritzat ikusten da.
2018
‎" Euskarazko ohitura" hori urrunago duten edo arrotzago zaien bikoteentzat, hainbat kasutan bi hilabete nahiko epe izan liteke ohitura hori eskuratzen hasteko, baina kasu askotan, ez nahikoa finkatzera iristeko.
‎Era horretako aldaketetarako epe nahikoa izan daiteke, datuen argitan, bi hilabetekoa. Aldiz," euskarazko ohitura" hori urrunago duten edo arrotzago zaien bikoteentzat, hainbat kasutan bi hilabete nahiko epe izan liteke ohitura hori eskuratzen hasteko, baina kasu askotan, ez nahikoa finkatzera iristeko; eta, esperientzia amaituta, berriz gaztelaniaren aldera egin dezake erabilerak, edo tarteko maila batean geratu. Esango genuke, beraz, joera orokor modura, bikotearen lehengo ohiturara esperientziaren ondorioz iritsi den aldaketa zenbat eta handiagoa izan, tarte gehiago dela gero hura sendotzeko eta arrunt bilakatzeko.
‎• Euskarari lehentasuna emateko irizpideak ezarrita daude, baina kasu bakoitzerako ez, eta teknikarien/ zinegotzien gain geratzen da erabakia. Batzuek eskertuko lituzkete irizpide edo jarraibide zehatzagoak.
2019
‎Batetik, alfabetoaren arabera karaktere bakoitzean informazio kopuru desberdina metatzen denez gero, karaktere kopurua normalizatu da hizkuntzaren karaktereen entropiaren bidez. adibidez, txinerako karaktere bati nederlanderaren lau karaktere dagozkio. Bestetik, wikipedian makinaz sortutako artikuluen eragina minimizatzeko, alemaneko 450 karaktereren baliokidea den kopurua gainditzen dituzten artikuluak baino ez dira kontuan hartu. doikuntza horiekin wikipedia gehienen luzera heren bat laburrago geratzen da, Andras Kornai – Hizkuntzen Heriotza digitala baina kasu batzuetan handitu egiten da, txekieraren kasuan esaterako. Volapük hizkuntzarena muturreko adibidea da, sailkapen ofizialean duen 37 postutik 163.era iragan baita.
‎S0, h0, V0 eta t0 lau hazietan oinarrituta entrenatzen dira hainbat sailkatzaile entropia maximoaren teknika erabiliz. Lehen sailkatzaileak 4 kategoriatan bereizten ditu (S motel, h ondare, t oparo eta V bizi kategoriekin); bigarrenak 3 kategoriatan (S motel, h ondare, Vt bizioparo) digitalki bizirik dauden hizkuntzak, V bizi eta t oparo, bilduz; hirugarrenak 3 kategoriatan (Sh motelondare, V bizi, t oparo), baina kasu horretan digitalki hildakoak bilduz; eta azkenak 2 kategoriatan (Sh motelondare, Vt bizioparo), aurretik bildutako bi multzoak bakarrik utziz. aurretiazko emaitzak etsigarriak izan ziren, zeren eta, 10 karpetako balidazio gurutzatua4 erabiliz emaitzen %40a baino ez ziren zuzenak. Baina, esan bezala, kopuru handiak eskala logaritmikoetara eramanda, emaitzen hobekuntza nabarmena lortu zen, doitasuna% 85 tartean geratuz (ikus 1 taula).
2020
‎Europako Batasunak ezarri asmo dituen betebeharrak estatu hizkuntzen eremura mugatzen direlako. Eremu honetan ere elkarlana ezinbestekoa izango da, baina kasu honetan nazioartekoa, hizkuntza gutxiagotuak ditugun komunitateen artekoa.
2022
‎Halere, gaur egungo euskararen erabilera eta esparruak ikusita, baliteke asoziazio hori imajinario kolektiboan txertatutako irudiari lotutakoa izatea gehien bat. Bestalde, euskara eskolako gaiak jorratzeko hizkuntza egoki gisa agertzen zaigu, baina kasu honetan adierazgarria da euskaldunak direla funtzio hori gehien ematen diotenak, baserriko gaien gainetik. Ifrentzuan, atentzioa ematekoa da goi mailako ikasketekin gutxiago lotzea, unibertsitatearekin, alegia.
2023
‎Sare sozialen zerrendan hurrengoak kirol entrenatzaileak eta irakasleak dira, baita gelakideak eta taldekideak ere. Kirolaren eta entrenamenduen maiztasunaren, irakasgaiaren arabera edo, oro har, egiten duten jardueraren arabera aldatzen da pertsona horiekin igarotako denbora, baina kasu hauetan ere komunikazio interakzioa astero gertatzen da, oporretan izan ezik.
‎– Sare sozialetan, bideo-jokoetan, mugikorrean, telebistan, plataforma digitaletan eta, oro har, kontsumitzen dituzten produktu kulturaletan hizkuntza nagusia gaztelania da (eta bigarren hizkuntza, urrun baina ingelesa da). Euskara, aldiz, komunikazio interakzioetan agertzen da (adibidez, bat bateko mezularitzako aplikazioetan), baina kasu honetan ere erabilera gaztearen araberakoa da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia