2011
|
|
hiztunek hizkuntza ezberdinetan komunikatzeko duten gaitasuna. gaitasun bezala konplexua eta osagarri asko dituena bezala ageri da, eta beti ere hizkuntzaren funtzionalitateari begira, alegia, tokian tokian komunikatzeko behar diren bitartekoei eta beharrei begira definitzen da. hiztunak hizkuntza ezberdinetan dituen gaitasunak elkarren osagarri eta aberasgarri diren ustea dago, bestalde, definizio honen oinarrian. ...obeto edo okerrago erabil ditzake bere hizkuntzak. garai batean, hizkuntza baten lekuan bi sartuz gero okerxeago," estuxeago" ibiliko zirenaren ustea zen nagusi, edota horrelako gauzak esaten zen elebakartasuna indartzeko. zoritxarrez oraindik elebakarrak, eta boteretsuak, asko dira munduan, eta gure artean ere bai; eta aipatu ikusmira, hiztun elebakar idealarena, ez da erabat desagertu,
|
baina
ikerketa zientifikoek, eta geroz eta jende gehiagoren praktikak ere argi erakusten dute bi, hiru eta hizkuntza gehiago ere ondo ikasi eta erabil ditzakeela edozein hiztunek.
|
2014
|
|
Euskaraz ezgai diren pertsonek euskarazko edozein komunikazio areriotasunez hautematen dutela pentsatzeak onarpen kritikoa du (eta isilekoa hainbat mailatan),
|
baina
ikerketa honen emaitzek aditzera ematen dutenez, litekeena da hori errealitatearekin bat ez etortzea. Oso esanguratsua da portaera asertiboa beste bi portaerak baino hobeto baloratua izana sistematikoki.
|
|
Euskaraz ezgai diren pertsonek euskarazko edozein komunikazio areriotasunez hautematen dutela pentsatzeak onarpen kritikoa du (eta isilekoa hainbat mailatan),
|
baina
ikerketa honen emaitzek aditzera ematen dutenez, litekeena da hori errealitatearekin bat ez etortzea. Oso esanguratsua da portaera asertiboa beste bi portaerak baino hobeto baloratu izana sistematikoki.
|
2017
|
|
3.3 nola erabili erregistroa esan bezala, aurkeztu dugun ikerketatxo honen helburua ez da zehazki getxoko udalaren twitter en kudeaketa, ezta haren hizkuntza politika ere.
|
baina
ikerketa eginda, eta ondorio itxirik gabe, hainbat ohar egin daitezke erregistroa zertan erabili daitekeen erakuste aldera:
|
|
Hizkuntza sozializazioa bi norabideko prozesu gisa haurrek gurasoengan duten eragina ere kontuan hartu beharra dago, behetik gorako sozializazioarena alegia (kasares, 2014: 51). literatura soziolinguistikoak eta hizkuntza politikak sozializazioa" kide zailduen"" hasi berriekiko" ekintzatzat hartu izan dute,
|
baina
ikerketa berriagoek sozializazioaren izaera elkar eragilea azpimarratu dute, haurrek familiako gainerako kideen sozializazioan parte hartzen baitute (Morris & Jones, 2008: 131).
|
2021
|
|
Ez dira asko esparru horretan egindako lanak,
|
baina
ikerketa hau burutzean kontuan izan dira, besteak beste, honako hauek: (Ahotsak.eus 2016), (Uranga et al. 2008), (Aierdi eta Uranga 2018), (Ikuspegi – Immigrazioaren Euskal Behatokia 2016), (Fernández Aragón, Shershneva, eta
|
2023
|
|
Alde horretatik, azpimarratu nahi dudana da oso garrantzitsua dela biziberritze prozesuak diagnostiko prozesu batetik sortzea,
|
baina
ikerketa prozesuak berak potentzial komunitarioa duela, hainbat kasutan erakutsi baitu bere irismena, ez bakarrik Nasa hizkuntzan, baizik eta, adibidez, Kolonbiako hizkuntza kreoletan ere, azterketa soziolinguistikotik abiatuta, aurrera egin baitzuten babes planak eraiki arte.
|