Emaitzak: 5
2021 | ||
Amaitzeko, literaturaren irakaskuntzaren egoera konplexua eta poliedrikoa dela argi gelditu dela iruditzen zaigu, hari mutur ugari eta askotarikoak dituen afera baita. Dituen erronkak asko direla uste du LIR2 k, | baina hezkuntzatik bide eta irizpide argirik ez duela antzematen argitzen du: | |
Hartara eta begi bistakoa dirudien arren, irakasle guztiek ezagutza, trebatze maila eta zaletasun berberak ez dituztela baieztatzen du IE5 ek, eta horrek gai eta irakasteko modu batzuekiko hurbiltasun edo urruntasun handiagoa izatea eragiten du. Positibotzat jo daitekeen zerbait dela dio, jakina, | baina hezkuntzan inpaktua duen zerbait ere badela nabarmentzen du. Esaterako, hainbat gairen sistematizazioaren inguruan hitz egiten denean, hau oztopo esanguratsua izan daitekeela ohartarazten du. | |
" Irakurzaletasuna bultzatu behar dugu zalantzarik gabe, | baina hezkuntza literarioak eskatzen duen lanketa ere bermatu behar dugu. [...] Hezkuntza literarioak eskatzen dituen gaitasunetara hurbiltzea gure ikasleak, bai irakurmenean bai sormenean. | |
Horrez gain, hizkuntzaz gaindiko euskal identitatea ezaugarritzen duten beste ezaugarriei ere heldu behar die bertako hezkuntzak modu esplizituan, Morgensenek (op.) zehazten dituen propietate zentral horien barnean edo periferikoagoak izan daitezkeen beste ezaugarrien baitan. Hartara, euskararen nahiz euskal kulturaren aspektu soziolinguistikoak, jarrerazkoak, erreflexibokognitiboak edo psikoafektiboak, beste hainbaten artean, atxikimendua, autokontzientzia, motibazioa, erabilerarekiko jarrera, transmisioa, edota autoirudia eta irudi kolektiboa, Morgesenen (op.) ezaugarri identitarioen barruan ulertu, jorratu eta garatu daitezke, gizartean lehenik, agian, | baina hezkuntzan ere bai, ondoren. | |
Ildo horretan, hezkuntzak adiera dubetiarrean politikoagoa izan nahi badu, eta hala luke erantzukizun etiko, sozial eta kultural hutsagatik, metaerreflexio ariketa sakon bat egin luke. Gizartea abiada azkarrean aldatzen ari da, are gehiago, iraultza digitalaren ordena berriak markatzen duen dinamika horretan, | baina hezkuntza ez zaie ari aldaketa horiek eskatzen dituztenei erritmo berean erantzuten. Eta, beharbada, ez du behar, hain zuzen ere, hezkuntzak beste tempus bat duelako, eta horren aldarrikapena egitea komeni zaiolako. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
baina | 5 (0,03) |
Lehen forma
baina | 5 (0,03) |
Argitaratzailea
Labayru | 5 (0,03) |
Konbinazioak (2 lema)
baina hezkuntza | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
baina hezkuntza bide | 1 (0,01) |
baina hezkuntza ere | 1 (0,01) |
baina hezkuntza ez | 1 (0,01) |
baina hezkuntza inpaktu | 1 (0,01) |
baina hezkuntza literario | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |