Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2001
‎Baliabide honen bidez, egileak nobelan bertan esaten denaren egiazkotasunaz haratago, bere unibertso literario eta sozio-kulturalaz datuak ematen dizkigu. Argi dago bertan azaltzen diren pertsonaia horiek zer diren edo benetakoak diren jakin gabe nobela" irakurri" eta" uler" daitekeela, baina helburua ez da irakurgarritasuna erraztea, nobelaren eta egilearen munduaren berri ematea baino.
‎Aipamenak baino ez dira, baina helburu garbia dute: adierazi beharra dago, liburuaren hasieraren duda muda eta liburuaren egitura tinkoaren artean kinka berezia sortzen dela eta hori dela liburu poetiko honen lehendabiziko mezua.
2021
‎Zaletasuna gozatzeko helburuaren eskutik etorriko dela iruditzen zaio IIR2ri, baina helburu izaten ote den zalantzan jartzen du EIAE3 k: " Ematen zaio literatura bizitzeko aukerarik?
‎Bere iritzirako, erakunde horiek ematen duten prestakuntzari eutsi behar zaio, eta gehiago horretan sakondu nahi bada, baina horrekiko ikuspegia zabaltzeak aukera berriak zabal ditzake: hala nola, lankideen arteko formazioa, inguruko ikastetxeetako esperientziak, idazleekin eta artistekin egiten diren saioak, etab. Kalitatezko prestakuntza bermatzeak berebiziko garrantzia duela nabarmentzen du, baina helburuen arabera, formaziorako espazio potentzial ugari egon daitezkeela ohartarazten du begirada eta jarrera aldatuz gero. Hain zuzen ere, horren adibide bat eskaintzen du IE9 k Sormen digitala ikasgaiaren antolaketaz ari dela:
‎Halaber, autoreak zein erakundeak testura ekarri dira, dela parte hartzaileek eurek egindako erreferentziak zirelako, dela hitz edo kontzeptu gakoak literatura zientifikoan kokatzeko. Izan ere, gai interesgarri eta sakon ugari izan dira aipagai, baina helburua ez da gai bakoitzaren inguruan saiakera bat egitea, baizik eta elkarrizketatuek horiei buruz esateko zutena jasotzea eta aztertzea, euren ezagutza, esperientzia, iritzi eta pertzepzioa, hain zuzen ere. Horregatik, gai bakoitzaren alor zenbait sakondu gabe geratu direla irudituko zaio irakurleari, edota batzuetan, gaiak ez direla sakontasun maila berdinez jorratu, baina esan dugun moduan, honek guztiak irizpide eta arrazoi metodologikoei zein ikerketaren izaerari erantzuten die.
‎Ondoren, aipuaren interpretazioari helduko diogu. Kasu honetan, galderak talde handira zabalduko ditugu, baina helburua ez da denek parte hartzea izango. Hortaz, parte hartzea modu orekatuan baina argian kudeatzea da.
‎Balorazioak modu askean egingo dira, baina elkarrekintza bideratzen laguntzeko eta balorazio horiek ahalik eta esanguratsuenak izateko, aurreko saioan proposatu zen galderen zerrenda oinarri hartuta, ondoko galderak proposatuko zaizkie. Hitza denei zabalduko zaie, baina helburua ez da denek parte hartzea, eta hainbatek parte hartuta nahikoa izango da. Ondoko saioan, aldiz, hitza beste batzuei emango zaie lehentasunez, eta, ekarpenak laburrak badira, edota denbora izanez gero, parte hartutakoak ere integratuko dira elkarrekintzan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia