Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2000
‎Hau horrela izanik, unibertsitatean irakasgaien aldetik dauden gabeziak betetzen saiatzeko sortu zen taldea dugu Laia, Euskal Herriaren inguruko jakintzetan apur bat sakontzeko asmoz. Ikasleen artean sorturiko taldea dugu, baina gure nahi beretsuak dituen edonorentzat irekita dagoen taldea da.
2006
‎" Dakiguketekete", oraingoz bederen, ez da delitu eta ez dago legez zigortua. Saihets ditzagun, baina guk nahi gabe ere etortzen badira, ez dezagun gure bizkarrean gurutze handiegia ezarri. Zuzentzen eta egokitzen saia gaitezen, eta, bidean erortzen bagara, aditza asmatu eta segi aurrera; edo, bestela, inork epaitu eta kondenatu duen" egoera ez normalizatuari eta minorizatuari" edo" errealitate soziolinguistikoari" leporatu errua, eta segi lasai hizketan.
2008
‎Horiek izan dira gure arrazoiak eta ez alferrik aldatu dut pluraleko lehenengo pertsona" behar" aditza idaztean. Nahi dugu eta ahal dugu, bai, baina gure nahiak eta ahalmenak hutsalak dira haur horien beharren aldean. Haiek behar dute eta horixe da garrantzitsuena.
2012
‎Ekoizle batek Eusko Labeleko sagardoa egin nahiko balu, ze prozesu jarraitu luke? Sagardogile kopuru bat dugu orain, baina gure nahia litzateke ahalik eta sagardogile gehien sartzea prozesuan. Sagardogileek ez dute nahiko sagar prozesu guztia beraien sagarrarekin egiteko, baina prozesu honetan sartuz gero lortzen da labelean bukatuko duen ekoizpena bertako sagarrarekin egin dela bermatzea.
2013
‎Horiei eskaini zitzaien hau eta orduan topaketa horretan egiten dutena da alde batetik erakutsi akademikoak ez direla entelekia etereo batzuk, baizik eta hezur haragizko gizon emakumeak, pertsonak direla. Eta orduan egiten duguna da bi bat akademiko, batzuetan hiru izan dira, beste zenbait kasutan bat, baina gure nahia edo norma da bi izan daitezen, joan egiten dira ikastetxe horretara eta orduan topaketa bat egiten dute diskutitzeko edo eztabaidatzeko eta batez ere amankomunean, beno, komunean jartzeko bai batzuk, alde batetik ikasleak, eta bai besteek, beste aldetik akademikoak, dituzten kezkak. Harrigarria da ikustea kezka horiek ez direla oso diferente, nahiz eta adinean diferentzia nabarmena izan batzuen eta besteen artean.
2015
‎Eta kontuan izanda ikasgela dela irakasleak kudeatzen duen berariazko eremua, uste dugu hor eman behar zaiela hitz egiteko aukera; eta hitz egiteaz ari garenean, ez gara ari modu inprobisatuan eta noizean behin galdetzeaz eta betiko hiztunak erantzuteaz. Ahozko jarduera solte espontaneo eta libreak ongi daude, baina guk nahi dugu gure ikasle guztiek hitz egitea eta, gainera, beren jarduna hobetzeko, grabatzea, bideoak ikasleek ere ikustea eta balorazioetan alderdi positiboak nabarmentzea (lorpenak); euskarazko ahozko ekoizpenak hobetzen joan ahala, hitz egiteko gogoa
2017
‎Beraien plazara goaz, bai, baina guk nahi duguna da haien produktuak modu iraunkor batean ematea beste erosle profil bati. Era berean, esan behar dugu baserritarrei erosiko dizkiegula produktuak.
2019
‎Horiek izan dira gure arrazoiak eta ez alferrik aldatu dut pluraleko lehenengo pertsona behar aditza idaztean. Nahi dugu eta ahal dugu, bai, baina gure nahiak eta ahalmenak hutsalak dira haur hauen beharren aldean. Haiek behar dute eta horixe da garrantzitsuena.
‎Ba, begira andereño, landare honek arrosa gorri bat izan behar zuen, baina guk nahi gabe txuria landatu genuen, eta, Erreginak jakiten badu, lepoa moztuko digu hiruroi. Beraz, bera datorrenerako ahaleginak egiten ari gara...
2020
‎txertoak eta jendearen jarrerak. Txertoa noiz helduko den ez dakigu oraindik, baina gure nahia da 2021 hasierarako heltzea. Dena ondo bidean, 2021eko lehen seihilekoa amaitzean eman genioke buelta egoerari.
2022
‎Horregatik gara gu ere lapurrak neurri batean. Ez gara aberatsak, baina guk nahi dugun bizitzeko aukera izan dezagun, jende asko bizi da gaizki munduaren beste aldean. Guk arropa merkea eros dezagun jende asko esplotatzen dute han urrunean.
2023
‎12 Eta kontuan izanda ikasgela dela irakasleak kudeatzen duen berariazko eremua, uste dugu hor eman behar zaiela hitz egiteko aukera; eta hitz egiteaz ari garenean, ez gara ari modu inprobisatuan eta noizean behin galdetzeaz eta betiko hiztunak erantzuteaz. Ahozko jarduera solte espontaneo eta libreak ongi daude, baina guk nahi dugu gure ikasle guztiek hitz egitea eta, gainera, beren jarduna hobetzeko, grabatzea, bideoak ikasleek ere ikustea eta balorazioetan alderdi positiboak nabarmentzea (lorpenak); euskarazko ahozko ekoizpenak hobetzen joan ahala, hitz egiteko gogoa handitu egingo dela pentsatzen baitugu. Horrenbestez, diskurtso, erregistro eta testuinguru ezberdinetan moldatzen ikastea.
‎Ez ikusiarena egiten dute. Ez gara espantsionistak, baina gurea nahi dugu, gure lurraldea nahi dugu.
‎“Urte asko daramatzagu eraikin berria eskatzen. Badakigu Lizartzako Udala eta Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Saila ari direla lanean, eta aurrera doala kontua, baina guk nahi baino askoz polikiago”, esan du zuzendariak. Eraikin hori egingo duela agindu zien Jaurlaritzak, baina ez dute datarik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia