Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2002
‎Izan ere, ikuspuntu ezberdinen araberasortzen dira definizio ezberdinak. Orain ezin ditugu definizio ezberdin horieksakon aztertu, baina gure ikerketaren barnean hiria zer den adierazi dugu; hain zuzen, gure kasuan, iragan historikoak markatzen digu hiriaren kontzeptua.
2006
‎Tamainak badu garrantzia «Bihotz gutxiegitasunaren larritasuna oso desberdina da gizon baten eta emakume baten artean» Emakumeen aldeko abantaila hori azaltzeko, Kaok dio emakumeen organismoak muskulu masa txikiagoa duela, baita txikiagoa ere; beraz, oxigeno kontsumoa ere txikiagoa izango litzateke. «Ez dugu, egia esan, azalpen fidagarririk, baina gure ikerketaren asmoa transplanteetako programen klinikoei eta kudeatzaileei mentalizatzea besterik ez da. Agian, emakume kardiopatak behar baino lehenago transplantatzen ariko gara, eta paziente horiek arrazoirik gabeko arrisku batean jarriko ditugu eta beste hartzaile potentzial batzuei kalte egingo diete».
2010
‎–Gazteekin, kontuan hartu behar dugu haurtzaroan hizkuntzarekiko sentipen eta bizipen batzuk izan dituztela. Gaztaroan hartzen dituen erabaki guztiak aurreko oinarri horretatik datoz, Beraz, eragina du neurri handi batean, baina gure ikerketaren helburua ez da izan faktore bakoitzak zenbaterainoko eragina duen ikertzea?. (Informazio gehiago nahi izanez gero:
2011
‎Hala dio Nottinghameko Unibertsitateko (Erresuma Batua) ikertzaileek egindako azterlan batek, eta emaitzak “Journal Evolución and Human Behaviour” aldizkarian argitaratu dira. “Jende gehienak uste du azalaren kolorea hobetzeko modurik onena eguzkia hartzea dela, baina gure ikerketak erakutsi du fruta eta barazki asko jatea eraginkorragoa dela, benetan”, azaldu zuen azterketa honetako buru Ian Stephenek, Nottinghameko Unibertsitateko Psikologia Fakultateko irakasleak. Stephen en taldea ohartu zen egunean fruta eta barazki gehien jaten zutenek kolore urrekorragoa zutela karoteno izeneko substantziei esker.
2016
‎Horrela ikusten ditu pastoral komikoak, bi inauteri pastoralak aipatzen dizkigu, Phantzart eta Baküs. Lan honetan ez gara urrunago joanen, Inaki Mozos en lanak aipatzen ditugu soilik herri teatroaren aberastasunaren erakusteko, baina gure ikerketaren lerroa bestelakoa da, ez doa Zuberoan landutako antzerki anitz horien ildotik, mugarrien emateko beharra aurkitzen dugu ere. Irri antzerkiarekin bukatzeko toberak ditugu, Patri Urkizuk asto lasterrekin lotzen ditu, beste izendatze bat dela alegia:
‎Kasu honetan, bi lo kanta izan dira aurkitu ditugunak, biak bi klasiko direlarik: Haurtxo politaeta Loa loa txutxurunbere.Kanten kasuan, ordea, Etxanizen (2009) bilduman aurkitu ditugu, baina gure ikerketan gehien errepikatzen diren kantak ez dira agertzen, hau da, Sorgina Pirulinaeta Txiki Txiki Txikia abestiak ez dira azaldu. Izan ere, bi kanta hauek, aipaturiko ikerketak buruturiko tenorean, ez ziren existitzen.
2017
‎Marretan dauden hitzei erlazio hitzak alaerlazio esaldiak deritze eta kontzeptuen arteko erlazioak zehazten dituzte. (Sanders et al., 2008) artikuluan zenbait erabilpen adierazten dira (adibidez, ebaluazioa), baina gure ikerketan ikasleen ezagutzarenargazki estatiko bat eskuratzeko erabili ditugu.
‎Izan ere, ezin dugu pentsatu deriba dezakegunik printzipio baten ondorio gisa Bestearentzako izatea bere baitarako izatetik; ezta alderantziz ere, bere baitarako izatea Bestearentzako izatetik. Zalantzarik gabe, gure giza errealitateak eskatzen du aldi berean bere baitarako eta Bestearentzako izatea, baina gure ikerketaren jomuga ez da antropologia bat eratzea. Beharbada ez litzateke ezinezkoa bere baitarako bat irudikatzea Bestearentzako orotatik erabat salbu legokeena eta objektu izateko posibilitatearen batere susmorik gabe existituko litzatekeena.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia