2001
|
|
Interpretazio errealista hau ontologikoa da, hau da, agerpenak eta berbaitango gauzak bi izaki mota ezberdin izango lirateke, batetik itxurak eta bestetik itxura horien ezinbesteko oinarriak liratekeen benetako gauzak. Guk gauzen itxurak radar batean ikusiko genituzke,
|
baina
gure ikusmenaren helmenetik urrun geratuko lirateke benetako gauza errealak. Edo mundua betaurreko koloredun batzuekin ikusiko genuke, eta horrela berbaitango gauzak genituzke ezagutu.
|
|
Jaungoikotasunera. Jesukristoren maitasunezko sokari oratuta goaz, bai,
|
baina
gu ere eskaladakide eginda, guk ere maitatuz elkarri gorantz laguntzen, berarekin batera, nahiz eta aldizka eragozten ere. Gure buru den garamatza aurretik bere gorputz eta odolaz gu bakoitza indartuz, heriotzara iristerainoko gu bakoitzaren ardura hartuz, gure maitasunezko ahalegin laguntzak onetsiz, berarekin bat eraginez, bera Aita Jaungoikoarekin bat izanik, Espiritu Santuarekin batera.
|
2002
|
|
Kapera eraikitzeko plana ez da behar bezain egoki ulertuko noski, ezpada deskripzio zehatz baten bidez,
|
baina
guri dagokigunerako aski da esatea ikuskaritza dorrea igandero antzaldatu eta kapera bihurtuko dugula galeriak horretarako prestatuz; hartara, presoek beren leotzetatik irteteko batere beharrik gabe, meza ematen ari den apaiza eragozpenik gabe entzun eta ikusiko lukete.
|
2004
|
|
Argudio hauen indarrari, sendotasunari, buruzko azterketa kritikoa egingo bagenu eztabaida ugarirako aukera aurkituko genuke,
|
baina
guk Descartesi aurkez dakizkiokeen eragozpenak ikuspegi zabalago eta orokorragoetatik aztertuko ditugu eta argudio horiek baldintzatzen dituzten aurrekoei so egingo diegu, beti ere pentsamenduaren edozein prozesutan zalantzak duen garrantzia azpimarratuz.
|
2007
|
|
Hezkuntzaren eta antropologiaren arteko lotura, horrela, kulturala bezain filosofikoa da; eta, zinez, hala izan da ikertua tradizionalki" antropologia pedagogikoa" edota" pedagogia antropologikoa" gisa ezagutzen ditugun diziplinetan. Bi horien artean badago ezberdintasunik —bataren abiapuntua eta helburua antropologikoagoak lirateke, bestearenak berriz pedagogikoagoak—7,
|
baina
guk orokorrean —eta bereizketa horretan gehiegi sartu gabe—" hezkuntzaren antropologiaz" hitz egingo dugu. Honako hiru puntutan zentratuko gara jarraian:
|
2008
|
|
Bere azken mailan kontzientzia (objektiboa) autokontzientziara igortzen da, hori bere egia den heinean: uste genuen zerbait ezagutzen genuela mundu objektiboan,
|
baina
guk geure burua besterik ez dugu ezagutu.
|
2010
|
|
Bigarren hizkuntzaren fenomenoak, horrela, ikerketa esparru zabala osatzen du, bai,
|
baina
guk jarraian horren inguruko bi kontu bakarrik aipatuko ditugu. Batetik," bi hizkuntzen aldi bereko jabekuntza" kontsideratuko dugu, alegia, haur batek —adituen arabera— hizkuntza berri bat hiru urte bete aurretik eskuratzen dueneko jabekuntza237 Kasu horretan" elebidun goiztiarraz" hitz egiten dugu, horra iristeko haurrak —honela Siguan eta Vila238— hiru fase igaro behar dituelarik.
|
2011
|
|
Beharbada bertso horiek entzunda, lagungarriak izango dira bi ulertzeko. Ibaiak bere ibilbidea egiten du,
|
baina
gure aurrean, gure begiradaren aurrean, aurrez aurre, bi ertzak daude.
|
2016
|
|
Altruismo puru eta desinteresatua nahita landu eta elikatzeko bideak aztertzeko gaitasuna ere badugu horrelakorik ez dugu naturan, ez da inoiz existitu munduaren historia osoan. Gene makina gisa sortu gaituzte[...],
|
baina
gure sortzaileen kontra jaikitzeko ahalmena dugu (248).
|
|
Biziaren interesak dira geneetan bezala mitoetan ernamuintzen, gailentzen direnak. Gure portaera sozial guztia, baina baita janari ezberdinekiko gorputzak nola erantzuten digun ere, zaletasunak hala higuinak, fobiak eta filiak, itxi itxi determinatuak ez,
|
baina
gure herentziazko masak markatuak eta aurrelanduak dira, hots, gure iragan laborari, ehiztari/ gerrari, biltzailean taxutuak. Gure historia kulturala, prehistoria biologikoak ezarriak dizkigun arau epigenetikoen arabera moldatzen dugu.
|
2017
|
|
Izan ere, ezin dugu pentsatu deriba dezakegunik printzipio baten ondorio gisa Bestearentzako izatea bere baitarako izatetik; ezta alderantziz ere, bere baitarako izatea Bestearentzako izatetik. Zalantzarik gabe, gure giza errealitateak eskatzen du aldi berean bere baitarako eta Bestearentzako izatea,
|
baina
gure ikerketaren jomuga ez da antropologia bat eratzea. Beharbada ez litzateke ezinezkoa bere baitarako bat irudikatzea Bestearentzako orotatik erabat salbu legokeena eta objektu izateko posibilitatearen batere susmorik gabe existituko litzatekeena.
|
2022
|
|
Aitzitik, konpromisoa hartzea da haren menera ez etsitzeko, bertan ez etsitzeko. " Bizirik dagoena bizirik balego bezala tratatzen jakiten den momentuan hasten da hain justu kultura". 40 Unibertsitatea agian bizirik baino gehiago dago hilda,
|
baina
gu, bertan irakasten eta ikasten dugunok, bizirik gaude eta horrela tratatu behar dugu elkar, bizirik bageunde bezala. Jarrera hartze horren erdigunean ‘oraingoz’ bat kokatuko dut tentuz.
|