Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2003
‎Kostuak murriztea “Medikuntza publikoa PPORE asko sortzen ari da, eta, aldi berean, anbulatorioetako laborategiak kentzen ari da –gaineratu du– Helburua da kostuak murriztea eta gaixoari zerbitzua errazago ematea, baina kontrako ondorioak ditu. Izan ere, unitate analitikoa merkeagoa da, baina gaizki egindako analisiak ez du ezertarako balio, errepikatu egin behar da”. Gainera, desagertu egiten da medikuaren, analistaren eta pazientearen arteko harremana, “analisiak egiteko makina” bihurtzean.
2005
‎Josep Marinello Mataróko Ospitaleko (Bartzelona) Angiologia eta Kirurgia Baskularreko Zerbitzuko buruak ohartarazi zuen gaur egun barizeen tratamendua “beste profesional batzuen buruan dagoela”, eta “ez direla zirujau baskularrak”. Salatu duenez, “nahasmen bat dago, zenbait enpresak sustatua, eta publizitate kanpainak baliatzen dituzte sindrome hori ustez tratatzen duten baina gaizki testatuta dauden tratamendu homeopatikoak zabaltzeko”. Zirujauak adierazi zuen laser bidezko tratamendu batzuen teknikak, zainaren bidez bideratzen direnak zenbait barize mota kentzeko, “behar adina ezagutza ez duten profesionalek egiten dituztela” eta “ez direla fidagarriak”.
2009
‎Baina irakasle askok uste dute gurasoen ahalegina dela mutil alfer eta lotsagabe baten funtzionamendu okerra justifikatzeko. Uste dute mutil horien alde egin dezaketen gauzarik onena haiek gogor eskatzea eta bat ere ez pasatzea dela.’ Gehienetan, profesional onak izaten dira, adimen minusbaliotasuna duen mutil bat aurrera ateratzeko gai direnak, baina gaizki bideratzen dutenak TDAHrekin duen arazoa, ez baitute uste beste mutilekin alderatuta desberdina denik, eta berdin eskatzen diote. Zein dira irakasle batek har ditzakeen hezkuntza estrategia nagusiak TDAH diagnostikatutako ikasle batekin?
2011
‎Hala adierazi du Espainiako Garapenerako GKEen Koordinakundeak (CONGDE), Mikrokredituaren V. Mundu Gailurra dela eta. Mikrokredituak pobrezia errotik kentzeko tresna bikaina izan daitezke, baina gaizki erabilia, zama izan daiteke Topaketan, CONGDEk azpimarratu du mikrofinantzak “pobrezia eta desberdintasuna erauzteko beste tresna bat” direla. Bereziki, egoera horretan daude onuradunak, zaurgarritasun egoeran egon ohi direnak eta mikrokreditua emateak gizarteratzea errazten dutenak.
‎kcticona Pobreziaren aurkako mikrokredituak Erabiltzeko moduaren araberakoa da guztia. “Mikrokredituak pobrezia errotik kentzeko tresna handia izan daitezke, baina gaizki erabilia, garapen pertsonala eragozten duen karga izan daiteke, gainzorpetzeak pertsonen iraupena galarazten badu”. Hala adierazi du Espainiako Garapenerako GKEen Koordinakundeak (CONGDE), Mikrokredituaren V. Mundu Gailurra dela eta.
2012
‎Txakur bakoitzak bere izaera eta nortasuna du, eta, hein handi batean, bizi esperientzien mende dago, batez ere, txakurkumearen garaian. Txakur batzuek ondo erlazionatzen dituzte beste zakur batzuekin, baina gaizki daude jabeengandik kanpoko pertsonekin, eta alderantziz. Edonola ere, nola egin aurre familia bilerei etxean ez dagoen txakur bat dagoenean?
2013
‎Txakur bakoitzak, hala ere, bere izaera eta nortasuna du, eta, hein handi batean, bizi izandako esperientzien mende dago, batez ere txakurkume etapan. Txakur batzuek ondo erlazionatzen dituzte beste txakur batzuekin, baina gaizki daude jabeengandik kanpoko pertsonekin, eta alderantziz. Edonola ere, nola egin aurre familia bilerei etxean ez dagoen txakur bat dagoenean?
2015
‎Tarifa hauek aurrezpen handiagoa sortzen dute eta erabiltzaileei fakturak fakturetan barne hartzeko aukera ematen diete, baina gaizki erabiltzeak ordainagiria zabaltzea eragin dezake
2016
‎Askotan ongi aukeratzen ditugu elikagaiak, baina gaizki prestatzen ditugu.
‎Sukaldaritzako teknika osasungarriak. Askotan ongi aukeratzen dira elikagaiak, baina gaizki prestatzen dira. Teknika bakoitzak (lurrunetan kozinatzeak, irakinaldiak, labeak edo tenpurak) nabarmentzen du elikagaiek nutrizio balioa eta testura nola kontserbatzen dituzten.
2021
‎Optiko Optometristen Elkargo Nazionalaren arabera (CNOO), ukipen lentillen higiene txarra erabakigarria da ikusmen arazo ugari agertzeko. “Ukipen leiarrek ez dute berez infekziorik eragiten, baina gaizki zaintzeak edo gaizki garbitzeak eragin ditzake”, azaldu du Juan Carlos Martínez Moral doktoreak, erakunde honetako dekanoak. “Erabilera desegokiak, hasiera batean, deserosotasun sintomak eragingo ditu, baita ikusmen kalitatea gutxitzea ere; arrisku hori, halaber, iturriko ura erabiltzen da urberritzeko”, erantsi du.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia