2010
|
|
Ez da dudarik Manexek sakon sentitu zuela presio hau,
|
baina
gai izan zen, inor baino hobeto nire uste apalean, errazkeriaren tentazioari eusteko, hau da, bazekien historialari horiei espainiar edo frantziar nazionalismoa leporatzea ez zela bidea. Norberaren kontzientzia lasaitzen lagun dezake, bidezkoa eta beharrezkoa izan daiteke, baina Manexek bazekien hori ez dela bidea.
|
2013
|
|
Ez dago euskal literaturaren irakurle kopurua berariaz aztertzen duen ikerketarik,
|
baina
gaia aztergai duten hainbat datu egon, badaude. Banan banan aztertu eta elkarren artean alderatuko ditugu.
|
2019
|
|
Buruaren eredu gisa gaztelaniazko B, C eta D poemetako burua erabili zuela ontzat eman dugunez, lehen bertso lerroa haien itzulpena da (aitak ezkondu ez banagi= si mi padre no me casa)?, gaztelaniazko buru hori aztertuko dugu ondorengo lerroetan, eta garaiko errefrauekin alderatuko. B, C eta D lekukotasunez gain (multzo horretan sartu dugu A), E ere ikusiko dugu; ez da Lazarragak erabilitako eredu zuzena,
|
baina
gaia bera da, eta tradizio beraren emaitza, gure ustez (formalki, bilantziko baten burua da, eta bada harekin lot genezakeen errefraurik). Lekukotasunak jaso dituzten dokumentuen datak ere adierazi ditugu, lehenago poema ala errefraua izan zen ikusi, eta, horren arabera, ibilbidea zein norabidetan gertatu zen jakin ahal izateko.
|
2020
|
|
Hori da, hain zuzen ere, momentu honetan egiten ari garena. Orri hauetan aurkeztu duguna ikerketa zabalago baten zati bat besterik ez da,
|
baina
gai honetan sakondu eta sortzen zaizkigun galderentzat erantzun mamitsuagoak lortzeko lanean dihardugu.
|
2022
|
|
Hezkuntzaren inguruko diskurtsoak, egiturak eta praktikak sortzen eta garatzen direneko testuinguruak aztertzen ditu historiografia mota horrek, eta arreta berezia jartzen die kolektiboei, egiazko subjektu historikoak haiek direlakoan, eta ez, ordura arte bezala, historiografia tradizionalak jasotako norbanako bikain eta apartekoei. ...soziala osatzen duten gainerako alderdiekin (ekonomia, demografia, gizarte egitura, mentalitateak.) zer nolako interakzioak dituen aztertzeko ere, eta, hori gutxi ez, eta horrek guztiak diziplinartekotasuna eta ikuspegi berritzaileak ere ekarri zituen berekin, Hezkuntzaren Historiako betiko gaiak (ideia pedagogikoak, hezkuntzaerakundeak, politikak.) beste modu batean ikertzeko aukera eman zutenak,
|
baina
gai berriagoak ahaztu gabe, hala nola alfabetatzea, haur eta emakumeen historia, landaeta hiri giroko hezkuntzarena, eskolatzearen inguruko mentalitate eta jarrerena, curriculumarena, sektore sozial bazterreko eta minoritarioei hezkuntzan emandako arretarena, hezkuntzasistemen historia konparatua, etab. b) Historiografia berriak denborazko egiturari ere eragin zion, historizismoak eta positibismo... Gaur egungo kezkak, arazoak eta auziak argitzen:
|