2004
|
|
Galarazteko mobilizazioak ikusiko genituzke, ziur aski, siderurgian eta ontzigintzan ikusi ditugun moduan. Bada, adierazitakoa eta gehiago ari da gertatzen Euskal Herriko lehen sektorean,
|
baina
ez iritzi publikoa, ez sindikatuak daude egoera horretaz hain sentsibilizatuak. Sentsibilitate falta horren arrazoien artean, ezbairik gabe, sektore hori kalean mobilizarazteko betiko ezintasuna hartu da aintzat.
|
2008
|
|
Laburbilduz, adituen% 42,9ren ustez hierarkiak kaltegarriak dira periferiako idazleentzat; euskal literaturak irakurle gutxi izateak eragiten du periferian kokatzen diren idazle batzuk irakurlerik gabe geratzea eta, modu horretan, produkzioaren zati bat ahanzturan galtzea hasieratik. Iritzi horren aurrean
|
baina
ez iritzi horren kontraerantzuleen% 19k uste du mailaketak beharrezkoak direla, bi arrazoi nagusi direla kausa: batetik, literaturak gizartean presentzia sendotuko badu, izen ezagunak behar ditu.
|
|
Eta ñabardura hitzari tiraka, neure xehetasun bat erantsiko nioke alde batera edo bestera lerratze horri. Dudarik gabe, nik neuk noraezeko deritzot euskara idatziaren normalizazioari inolako euskal naziorik eraikiko badugu,
|
baina
ez deritzot aski nazio eraikuntzaren neurria euskararen corpus aferara mugatzeari. Beraz, ezbairik gabe,, bai euskal nazio kulturalari?, aldi berean nazio politikoaren oinarriak jartzeko balio baldin badu;, ez euskal nazio kulturalari?
|
2010
|
|
Erabakien ordua dute. Keinuak aspalditik gertatzen ari dira,
|
baina
ez iritzi publikoak argi eta garbi arre edo so ari den irudikatzeko moduan. Eta maiatzeko hauteskundeetarako, hori argi ikusi behar du euskal gizarteak.
|
2012
|
|
Alde bakarra da hau: ni ez noa idealismoaren bidetik, forma inmutableen cosmos inteligible hori izan daiteke eta da intuizio ezin hobea,
|
baina
ez deritzot demostragarria denik. Materialismo estrikto batetik ez naiz ateratzen.
|
2017
|
|
Hori ere erabili dut nire baitan, ama alaba hauek, berez zintzo eta hobenik gabeak izanik ere, ez ote diren deabruaren tresna oharkabeak izan ni tentatzeko, ni erorarazteko; kontuan izan, halako adibideak ez direla bakanak kristau herriaren kondairan, eta ipuin antza hartzen badiegu ere badutela bere mamia eta esanahia, deabruaren jokamoldea guk bera gutxiestea eta ez balego bezala jardutea baita gaur egun, hartara gure bizitzan eta bihotzean habia errazago egin eta pozoi arrautzak erruteko, orain oskola hautsi eta bihotzean mokoka ari zaizkidan gabiraiak bezala. Beraz, nire buruhausteok konpontzeko emakume biak etxetik egoztea ere otu izan zait, eta inor hartzekotan atso zahar zarpail bat etxeratu, bere onenak emanda ezezik emetasunaren lilurak oro aspaldi galdutakoa,
|
baina
ez deritzot irtenbide egoki eta txukunena litzatekeenik: alde batetik, bi emakume gajoak errugabeak direlako guztiz, eta bidegabea litzateke nire okerrak eta hogenak haiek pairatzea, eta ez nolanahi gainera, ez baituzu ahaztu behar alarguna dela serora, beste inongo irabazpiderik gabea, eta alaba berriz eskola utzi berria, bizitzaren eskolan sartu berria, esaterako, eta orain kale gorrian utziz gero zer atarramentu izango lukete batak zein besteak?
|