2001
|
|
" Medioetan, irakaskuntzan ez gara existitzen eta gure esku dago, dirua eta publizitatea behar da... Kataluniak hobe egin zezakeen baina zerbait egin du, eta Euskal Herria atentatuengatik ezagutzen dute,
|
baina
ez hizkuntza berreskurapenean egindako lan eredugarria, ikastoletan adibidez. Eta ondo dago ezagutzea, txarto egindakoak ere bai".
|
2005
|
|
Pertsona batek tango bat ondo dantzatzeagatik ez du rock & rolla ondo dantzatzen. Badakigu hitz egiten,
|
baina
ez hizkuntz guztietan.
|
2006
|
|
Ezagupena bai, hazi da,
|
baina
ez hizkuntza komunitatearen trinkotasuna. Hori ez.
|
2007
|
|
Baina, aldi berean, familia mistoen kasuetan ere transmisiorako ardura altua da eta, hortaz, euskalduna den amak edo aitak seme alabei euskaraz egingo die kasu gehienetan. Aldiz, umeekin hitz egiteko gaitasun nahikoa izan dezakete guraso batek edo biek,
|
baina
ez hizkuntza erregistro edota egoera guztietan hizkuntza hori baliatzeko bezainbeste; halakoetan ere, etxeetako erabileraren joera kontrajarria (etxekoan beherantz eta seme alabekin gorantz) ez litzateke motibazio faltagatik gertatuko.
|
|
dezakeela hizkuntzaren esanahia, etab. Alegia, hizkuntzaren etxean bizi garela,
|
baina
ez hizkuntzaren preso. Hizkuntza omen den mundu ikuskera zabalik dago bai bere barruan eta bai kanpora.
|
|
dezake ordea (beraz, intelektual,
|
baina
ez hizkuntzazko!) 647 Azkenik, ohar inportantea, azterketako molde formalizatzaile horrek hizkuntzak irlatzera, euren baitan ixtera jotzen du, egiaz hizkuntzak eta herriak bizi, betiro harremanetan bizi direnean, besteengandik kultura hartuz eta, euren hizkuntzaren barrutik soil ez duten?
|
2008
|
|
Iritzi desberdinak jaso ziren. Laburbilduz, esan liteke Sabino Aranaren jarraitzaile ortodoxoenak, maisuaren bidetik, euskalki bakoitzaren batasuna nahi zutela,
|
baina
ez hizkuntza osoarena. Jarrera hori Bizkaiko sabindar gotorren Euzkeltzale Bazkuna elkarteak berretsi zuen
|
2011
|
|
Eskolaurretik hasi eta unibertsitateraino, gutunaren arabera estatu sinatzaileek konpromisoa hartzen dute hizkuntza gutxitua irakaskuntzarako hizkuntza izan dadin. Hala ere, zehaztu behar da konpromiso maila ezberdinak zehazten dituela gutunak, eta aukera ematen diela estatuei hizkuntza gutxitua irakaskuntzarako hizkuntza gisa erabil dadin bultzatzeko,
|
baina
ez hizkuntza bakar gisa. Hona hemen, esaterako, eskolaurreari dagozkion paragrafoak:
|
2014
|
|
WordNet da mundu mailan dagoen ontologia bat; Estatu Batuetako Princeton Unibertsitatean asmatutakoa. Hiperonimoak, homonimoak, sinonimoak eta abar ditu, eta ontologia horretan sartzen da hitzen arteko erlazioa,
|
baina
ez hizkuntza jakin batean, baizik eta kontzeptu abstraktuen artean, adiera multzoak eratuz. Hori hasieran mapeatu zen ingelesez, eta gero egin da beste hizkuntza askotan, baita euskaraz ere.
|
|
" Nekatuta hitzekin datozen horiekin, hitzekin
|
baina
ez hizkuntzarekin, abiatu naiz elurrez estalitako uhartera.
|
2017
|
|
Hezkunde Nazionaleko ministro ohi Claude Alegre ren txioa ere durduzatzeko modukoa da: " Hobe da informatikariak frantsesez edo ingelesez formatzea,
|
baina
ez hizkuntza erregionalean". Hots, euskarak artzaina izateko balio du, baina informatikaria izateko ez.
|
|
–Zein da bien arteko aldea? Bada, zuk zenioenez, hain zuzen, etnia nozioa, edo etnia nozioari dagokion errealitatea, errealitate funtsean kulturala da, neurri handian hizkuntzarekin zerikusia duena,
|
baina
ez hizkuntzarekin bakarrik, eta beste gabe ez du zertan programa politiko bihurtu. Etnia asko dira dauden daudenean lasai bizi direnak, eta ez dute inongo garapen programa politikorik eduki nahi.
|
2019
|
|
akreditazio ofiziala duen estandarren garapenerako erakunderik ez da egon, orain arte, hizkuntza eta arreta soziosanitarioa uztartzen dituzten estandarrak egin dituenik, ez ISok (International organization for Standardization) ez CeNek (european Committee for Standardization). Izan dira, izan, eremu urriko hizkuntzetarako zenbait ebaluazio gida sortu dituztenak, hala nola healthcare Improvement Scotland egeak edo osasunerako munduko erakundeak (ome), baina ez beren beregizko estandarrik. ameriketako CLaS (Culturally and linguistically adecuate services) estandarrek, beste aldetik, kultura bere osotasunean lantzen dute; arraza, jatorria, erlijioa, sinesmenak...
|
baina
ez hizkuntza beren beregi. gauzak horrela, orain arte mundu mailan ez da
|
2020
|
|
Frankismo alditik harago ere jo nuen,
|
baina
ez hizkuntz politika historian zehar aztertzeko asmoz, baizik eta politika horren ageriko markak azaltzeko. El libro negro del euskera liburuak 300 urtetan zehar euskarak izan duen tratua bildu nahi du, gehienbat gobernu espainiarrak edo frantziarrak izan duten jarrera, eta intelektualek nola lagundu duten boterearen politika.
|