2013
|
|
Desiraren eremuetara eramaten da begirada lesbiarra. Lehen nobela hauetan begirada lesbiarra han eta hemen topatzen da,
|
baina
ez dago identitate lesbiarrari buruzko hausnarketarik. Azken bi eleberrietan (Jalgi hadi plazara eta Boga Bogan), ordea, Amaia Ezpeldoik bere lesbiana identitatea plazaratzen du.
|
2014
|
|
Euskal hiztegigileen definizioak abiapuntutzat harturik, artikulu honetan aztertzen dut zenbateraino diren baliokide eta zenbateraino diren desberdin birformulatzaile esplikatibo batzuk (alegia, erran nahi baita, hau da, hots). Azterlan honek agerian uzten duenez, hizpide ditugun birformulatzaileen artean funtsean baliokidetasuna dago haien balio pragmatiko nagusiari dagokionez,
|
baina
ez dago erabateko baliokidetasunik haien artean beste irizpide batzuk kontuan hartzen baditugu eta, beraz, ez dira trukagarriak testuinguru guztietan.
|
2015
|
|
Lekukoekin lan egiteak erakusten du ahoskeran franko eratako bihurrikeriak gerta daitezkeela; esate batera, Zuberoa Amikuzeetan nagusi den hogeialdaera zaharragoaren ondoan (cf. Lakarra 2011, 108), (h) ogoiegiten da ondoko ibar Arberoan, Nafarroa Behere eta Lapurdi gehienean legez, baina Amikuze eta Arberoako mugari hurbil den Ostankoa herrian, halako batean, hiztunak o hogeiahoskatu zuena hogoiidentifikatzen nuen nik grabazioa entzutean,
|
baina
ez nengoen ziur; grabazio bereko beste adibide batean hiztunak hogeieman zuen garbi eta jabetu ahal izan nintzen Amikuzeko gainerateko herrietan bezala, Ostankoan ere hogeialdaera gordetzailea ibiltzen dela, baina lehen adibidean ez nuen batere garden entzuten eta hogoiizan zitekeela iruditzen zitzaidan, hori entzun uste zuen ene belarriak. Amikuzeko mugako herria da Ostankoa, Landibarreri begira bizi dena, nahiz badakigun Landibarren hogeiematen dutela, baina, esate batera, Irisarrin eta Armendaritzen (h) ogoi?.
|
|
ãhãl (Bith, Ost, Mar, Zoha, Arbe), alta, Zohaztin eta Arbotin ahãlentzun uste izan dut; Ostankoan ãhãlez uste dut entzuten dudala? & in ãhãla (Sor); ãhãlge (Amo); Ilharren ere ahalgeentzutean susmoa dut bokal horietan badela sudurkaritasuna,
|
baina
ez nago ziur; ãhãrdi (Ora) & ãhãrdiak (Zoho); ãhãrran, eztabaidan, haserrean? (Ame, Zoho); ãhãte (Ora, Amo, Behau, Ilh, Gab) & ãhãteak (Ost) & ãhãtiak (Arbe); ãhãzten (Ora, Arbe) & ahãtziak (Donap); ãh, zpek (Mar); ãh[?] r, esku ahurra?
|
2016
|
|
– «Euskal literaturaren irakurle kopurua eta irakurleen ezaugarriak funtsezkoak dira kultur eremu honentzat,
|
baina
ez dago emaitza doituak eskaintzen dituen berariazko ikerketarik, salbu eta gazteen irakurketa ohituren ezaugarriei buruzkoa eta eskoletako literaturaren irakaskuntzari buruzkoa. Irakurleen errealitateari argazkia atera ahal izateko aztertu ditut egoera soziolinguistikoari, kultura ohiturei eta irakurketa ohiturei buruzko zenbait ikerketa, zeren, ikuspegi kritiko batetik analizatzen baditugu, zeharka isla baitezakete euskal literaturaren irakurleak zenbat eta nolakoak diren.
|
2018
|
|
> deei> dei8 Lazarragak daue du, Portalek deue (Knorr & Zuazo, 1998, 528) eta Gamizek dagoeneko duei (Knorr & Zuazo, 1998, 513). Edonola ere, hirugarren pertsonako pluralgilea ei(* ee) pleonastikoa da egun, Gamizen olerkietan bezala9,
|
baina
ez dago horren arrastorik aztertzen ari garen lekukotasunean, eta duten dago Altsasuko 1648ko auzian ere (Erdozia, 2005, 331). Forma zahartzat eta Arabarekin lotzen duen aldaeratzat e jotzen badugu (gero ee pleonastiko bilakatuko dena), eta ez te (Trask, 1995 pace Lakarra, 2008), bi aukera ditugu:
|
2019
|
|
191). Hala da sistematikoki 1863ko Berako dotrinan ere (siñeste’ ‘untzu ‘sinesten duzu’, eguitye’ ‘unte ‘egiten dute’..),
|
baina
ez dago horren aztarnarik gure testuan.
|
2020
|
|
Dolhagaray apaiza zen,
|
baina
ez dago xehetasunik haren izenari buruz. 1910etik landa, oraino beste belaunaldi bat erakarri zuen.
|
2022
|
|
Bada lehen mailako erabileretan, dena den, nagusia omen den beste adiera negatibo bat, ‘gabezia, akatsa’ esanahia duena; ‘horretan huts egin duzu’ kasuan bezala. Hartsuagak (2012) euskal hutsa deritzonaren ikuspegi oteizarra eta paleolitikoa ezesteko erabiltzen du,
|
baina
ez dago zertan horretan sartu ikuspegi ontologikoren bat egon daitekeen zehazteko. Izatez, Hutsen (2) eta (3) adierak edozein kasu partikularri aplikagarriak direnez, ontologiaren bat egon badago.
|