Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 34

2002
‎Gaur egun eredu hori orokortu ahal izateko ez ditugu behar adinako baldintzak betetzen, baina ez dago baldintza horiek lortu arte itxaroten egon beharrik Euskal Unibertsitatearen etorkizuneko eredu horretara hurbiltzen eta bidea irekitzen hasteko. Euskaraz, gaztelaniaz ala frantsesez eta ingelesez moldatzen den masa kritikoa badago, eta, oinarrizko hezkuntzan egiten ari den ele askotariko planteamenduaren eraginez, gero eta gehiago izango dira ezaugarri horiek betetzen dituzten ikasleak.
2003
‎Burua lehengo lepotik. Eutsi egiten zaio baina ez dago zabaltze nabarmenik.
‎Herri honetan gertatzen zena kontatzen zigun, prisma jakin batetik noski (periodiko bakarra izatea ren zamak), beste askok kontatzen ez zizkigutenak; Biasteri edo Erriberri Amoroto edo Baliarrain bezain euskal herri zirela gogora ekartzen zigun (ez modu panfletario edoerromantikoan, ez: hango saltsa eta berri xumeak kontatuz), eta beste askok, Biasteriko gertae ren aldamenean, Murciako Alcantarillakoak kontatzen dizkigute; Feroeuharteetan edo Ipar Irlandan gertatzen ari zenaren berriematen zigun (prisma jakin batekin, noski, baina ez zegoen besterik...), eta beste askok futbol kontuetara mugatzen zituzten Danimarkako administraziopeko uharteen gorabeherak, edo Ipar Irlandaz Clinton agertzen zeneanbaka rrik akordatzen ziren; iritzi emaile sakon eta ugarirena rtikuluak kaleratzen zizkigun (baita astunegiak egiten zitzaizkigunenak ere tarteka); periodiko osatua zen (osatzeko lanean beti ere, osatzekorik ere bazuen-eta, bertan...
2004
‎Etxeko hizkuntza zen euskara erabat. Eguneroko bizitzan, Zumaia herria erabat euskaraz bizi zen, baina ez zegoen ikasketarik euskaraz egiterik. Euskal giro aldetik ez zegoen ezer bideratuta.
2005
‎Idazlearentzat erelo reak izan zituen: " Beharbada badira beste dozena erdibat autore bere mailan idazten dutenak, baina ez dago gehiago denik".
2006
‎Artikulu hau, Euskal Curriculumaren egitasmoaren oraingo fase programatikoa burutzen denean, aplikazio fasean indarrean jartzeko zer nolako ikasmaterialak eta testuliburuak diren irudikatzeko saio bat da. Saiakera honetan testuliburuek izan behar dituzten ezaugarriei buruz asmatu dezaket gehiago ala gutxiago, baina ez dago zalantzarik testulibururik gabe egitasmo hori ezinezkoa izango dela indarrean jartzea. Bestetik, testuliburu horien egileek, pedagogia eta didaktika gaietan adituak izateaz gainera, euskaraz idazten ondo jakin eta lekuan lekuko eta Euskal Herriko kulturaren ezaugarriak ondo ezagutu dituzte.
‎Lehendik ezagutzen ninduen, baina momentu hartan, hain nengoen deformatua, ez ninduen ezagutu! Esan zidan erorikoagatik ez neukala ezer baina ez nengoela ondo eta ahalik eta azkarren ospitalean sartzea komeni zela. Martxoaren 10ean nire urtebetetzea zen —horregatik gogoratzen ditut datak—, eguerdian hura ospatu eta arratsaldean ospitalean nengoen.
‎Noski, gurea edo katalanena bezalako herrietan, immigrazio fenomeno handiak gertatzen direnean kontu horiek aldatu eta konplexuagotu egiten dira, baina ez dago gaizki tarteka jatorriei erreferentzia txikiren bat egitea.
2008
‎kromosomak dira egitura horiek. Kromosoma kopurua ezberdina da espezieetan, baina ez dago erlazio zuzenik espeziearen konplexutasunaren eta kromosoma kopuruaren artean. Bakterioak, adibidez, izaki bizidun sinpleenak dira eta informazio genetiko osoa ‘kromosoma’ bakar batean dute antolatuta.
2009
‎Gogoratzen dut baita Xabiertxo ere, Ixaka Lopez Mendizabalena. Asko gustatzen zitzaidan, baina ez zegoen osorik. Apurtuta zegoen.
‎Baina Gaspar Martinez zuzendari zenean ere, arduradun nintzen Ikastegiaren sail batzuetan. Gaspar oso prestatuta zegoen, Ekonomian lizentziatua zen, baina ez zegoen murgilduta ni bezala euskal mundu horretan.
‎Bagenekien apur bat. Hutsuneak ere badaude, orain irakurtzen dudanean, baina ez zegoen txarto. Gainera, guk euskaraz pentsatzen genuen!
2010
‎Alde horretatik sekulako zortea izan dut. Urteak ere baditut, hamar urte badira erretiroa har nezakeela, baina ez nago erretiroan. Fundazioak aukera eman dit nik nituen euskal kezkak aurrera eramateko, eta egiten ez ziren gauza batzuk egiteko denbora eman dit.
‎Urteak dira erretiroa hartzeko adina duzula, baina ez zaude erretiratuta. Asmorik ez?
2013
‎Tokiko hizkuntzen eta estatu zentralistek bultzatzen zuten hizkuntzaren arteko lehia, inertzia historikoz eta soziolinguistikoz gehienbat, tokiko hizkuntzen alde izan zen mendeetan zehar. Hizkuntza minorizatuaren desplazamendua gizartearen eskalan goian zeuden pertsonen artean gertatzen zen, alde batetik, eta geografikoki toki batzuetan pixkanaka estatuaren hizkuntza sartzen zen, bestetik; baina ez zegoen iraultza kualitatiborik hizkuntzen iraupenari dagokionez. Indarrak hizkuntza menderatzailearen alde hasi ziren metatzen eskola derrigorrezkoa bihurtu zenean; hala ere, iraultza kualitatiboa beranduago etorri zen, trinkotasun soziokulturala apurtu zenean.
‎Jainkoa, absolutua delarik, esperientzian azaltzen da, baina ez dago gatibu kontzeptuetan. Gorago ikusi dugunez, esperientzia hori sublimearen estetikari lot dakioke, eta, erlijioaren arloan, idoloak garbitzeko deia izateaz gain, Jainkoarekiko bizipen berezia izan daiteke.
2014
‎espazio horietan, modu esplizitu batean estatu bateko espazio publikoa demokratizatu nahi da. Hori ez da gertatzen, adibidez, supermerkatuetan, non genero arauak nonahi dauden, baina ez dagoen demokratizatzeko aspiraziorik. Horrela, uste dugu berrikuntza demokratikoetan emakumeen parte hartzea oztopatzen duten elementuak ere badirela demokratizazio prozesuetan, oro har, baina, beste esparru sozialekin alderatuta, horiek sotilagoak direla.
‎Urteak igaro dira digitalizazio proiektuak abian jarri zirenetik, baina ez dago digitalizazio politikarik.
2015
‎Anaia Abel etorri zitzaidan Durangoko bere kuadrillako batzuek kooperatiba batean lan egiten zutela, baina ez zeudela ados funtzionatzeko moduarekin, eta ea egin ahal nien lan proiektu bat esanez. Nik industria munduaz oso gutxi nekien, eta nahi bazuten nekazaritzako lan proiektu bat egingo niela esan nien.
‎Eta horrek bazuen grabatzen zuen gramola bat, eta behin aitona bertsotan grabatu zuen. Aitonaren boza hantxe zegoen bakarrik grabatuta, baina ez dakit zer gertatu zen, hondatu edo galdu, baina ez dago grabazio hori. Nik ez dut gogoan aitona kantatzen ikusia.
‎bonbardaketa baten errepresentazioa. Mina dago, sufrimendua dago, ilunpea dago, baina ez dago bonbarik, askozaz alegorikoagoa da, unibertsalagoa nahi bada (koadro bat unibertsal zerk egiten duen erabakitzeko beste eztabaida batean sartu bagenu ere), eta ikonografia bera ere ez da Picassok beren beregi koadro horretarako sortua, aurretik baitzekarren zezenak, zaldiak, beso hautsiak eta abarrak erabiltzeko joera.
‎Errekonozimendu batekin zoaz bertara. Ordura arte ez zegoen errekonozimendurik ere; de facto ko errealitate bat zinen, baina ez zegoen aitortzarik.
2017
‎Eta bada ere indarkeria, hala nola ezpata dantzan. Gauza anitz erakusten dira, baina ez dago maitasunik. Flamenkoan bada, eta desira ere.
‎" Euskal dantzetan badago ironia, eta bada indarkeria ere, baina ez dago maitasunik. Beraz, ballet batean maitasun edo adiskidetasun pixka bat erakutsi nahi baldin badugu, jestuak gehitu behar dira"
2019
‎Etxearen espazioak elkarbizitzaren bitartez afektua sortzen duen moduan, kalearen afektua identitatearekin harremantzen da. Kalearen harreman afektiboan kidetza sentsazio indartsua dago, baina ez dago elkarbizitzan egoten den intimitate mailarik. Afektuaren jatorria ingurua eta testuinguru bera maitatzetik dator, nahiz eta maitatzeko modua ezberdina eta askotarikoa izan.
2020
‎Horrela, beti da itxaropena. Zirkuitua etengo balitz, suizidatuko nintzateke, baina ez dago arriskurik, itxaropen zapuzgarriak amaigabeak baitira".
‎Dantza ere bai, bisualki edertasun itzelekoa eta gidoia ere ona. Dantzan dabiltzala, ikusten dira armak eta, baina ez dago biolentziaren esplotaziorik. Horixe da esan nahi izan dudana.
‎Eta, azkenean, bertso arrunt arrunt arrunt bat kantatu nuen: " eskerrik asko bihotz bat eta/ esku parea beterik/ topiko handi bat dela badakit/ baina ez dago besterik".
‎Baina, hala ere, ez da galdu euskararekiko konpromisoa. [...] Erantzukizuna ez dakit, baina ez dago euskal idazlerik pentsatzen duenik euskara egoera normalizatu batean dagoela eta idazten duena modu naturalean. Jarrera aktibo bat dago euskararen alde.
‎Perspektibaren diferentzia bai, baina ez dago nazio kulturalaren eta politikoaren oposiziorik; ez dago politikoa ez den nazio kulturalik. Nazio kulturala beti da nolabait politikoa, eta kasu batzuetan larriki politiko bilakatzen da.
‎45 Seguruenera gaindituta behar genuke, baina ez gaude hain urruti Lehen Internazionaleko debate ezagunetik. XIX. mendeko bigarren erdialde hartan, aurrez aurre jarri ziren Marxen sozialismo zientifikoa eta Bakuninen anarkismo kolektibista.
2022
‎Hemengo apaiz obreroen tankerako zerbait ziren, kale etxeetan bizi ziren. Ikasketa guztiak egin ostean apaiz sartu zitezkeen, baina ez zeuden horretara derrigortuta. Ezagutu nuenean, Hector ez zen apaiza.
2023
‎Oinarri juridiko irmoagoen alde egin ezean, zaila izango da posiziorik ez galtzea eta normalizazio prozesuan atzera ez egitea. Horrek hausnarketa lasaia eskatzen du, baina ez dago denbora galtzerik.
‎Berdintasuna eta gizarte garapena presente daude oraindik diskurtso publikoan, baina ez dago artikulazio argirik elementu horiek euskal gizartearen hurrengo eraldaketa nola bideratuko duten jakiteko. Gaur egungo narratibek ez dute argitzen nola integra daitezkeen dinamika komunitarioak garapen ekonomiko, ingurumeneko eta sozialeko eredu berrietan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia