2000
|
|
Aitzakiaren bat behar zuenez, Schlickek karrera zapuztu ziola esan zuen, tesia ez baitzion zuzendu. Hilketaren zioei buruzko zalantzak nabariak ziren,
|
baina
ez zegoen inongo lotura garbirik zergati politikoekin. Kasua hortxe bertan itxi zen, atzetik hipotesi eta iluntasun asko agertu arren, hasiera batean zirudiena baino ilunagoa baitzen43.
|
|
—Eta azalpen batek, kasu, esango balu nik edo nire arbasoek benetan sinesten genituela lurra jotzea ezertan baliagarria zela, hau ameskeria izango litzateke, ezer azaltzen ez duten suposizio funsgabeak baitira. Ekintza eta zigortzeko ekintza baten arteko antzekotasuna da garrantzitsuena,
|
baina
ez dago gehiagorik egiaztatzeko, antzekotasun hau izan ezik.
|
|
—Eta azalpen batek, kasu, esango balu nik edo nire arbasoek benetan sinesten genituela lurra jotzea ezertan baliagarria zela, hau ameskeria izango litzateke, ezer azaltzen ez duten suposizio funsgabeak baitira. Ekintza eta zigortzeko ekintza baten arteko antzekotasuna da garrantzitsuena,
|
baina
ez dago gehiagorik egiaztatzeko, antzekotasun hau izan ezik.
|
2001
|
|
biak ken ditzaket. Era berean, hirukia jarri eta bere hiru angeluak kentzea kontraesankorra da,
|
baina
ez dago kontraesanik hirukia eta angeluak ezabatzen baditut. Antzera, Jainkoa badela uka dezaket, zeren kasu honetan subjektuaren beraren izatea eskatzen dugu eta hori ezerk ez du eskatzen; beraz, kontraesanik gabe esan daiteke jainkoa ez dela.
|
2003
|
|
— Ez nuke benetan ederki egingo, Agaton, zuc taz zerbait larrekoa uste izango banu. Ondotxo dakit ordea jakintsu deritzezun batzuk topatuz gero beraietaz gehiago arduratuko zinatekeela jendetzaz baino;
|
baina
ez dago gu horrelakoak izateko beldurrik, gu ere han baikeunden eta jendetzakoak ginen. Beste jakintsuak topatuko bazenitu, agian lotsatuko zinateke beraien aurrean lotsagarri den zerbait egiten ari zinela uste izango bazenu.
|
|
— Beharrezkoa deritzot bada Pausaniasek, nahiz eta gaiari ondo ekin, behar bezala burutu ez duenez, ni hitzaldia burutzen saiatzea. Bi maitasun 186 mota egotearen kontu hori ondo bereiztu duela uste dut,
|
baina
ez dagoela gizakien arimetan bakarrik mutil ederrekiko, baizik eta beste gauza askorekiko eta beste izakietan ere bai, animalia guztien gorputzetan, lurreko landareetan eta, esate baterako, izaki guztietan, uste dut nire eskulangintza medikuntzatik ondo ikusita daukadala, jainkoa handi eta harrib garri dela eta denera zabaltzen dela, gizaki zein jainkoen arazoetara....
|
2007
|
|
612 Guthriek uste duenez, zigorra ezarri beharrak lotsa eta zuzentasuna ez direla unibertsalak adierazten du; alegia, mundu zibilizatuan jende orok ditu neurri batean bertute politikoak,
|
baina
ez dago segurtatuta horien erabateko betetzea (Guthrie, 1994, III: 75).
|
2010
|
|
ez benetako legea, ezta zinezko botoa ere. Egin daiteke itxurazko hitzematea, behartzen ez duena,
|
baina
ez dago halakoa egiteko beste modurik. Hori berori gertatzen da mandatuarekin.
|
|
Ez zaio giza lege deitzen, gizakien gain ezartzen delako; ez zaio izen hori ematen, halaber, gizakiengan ematen delako, horiek euren burua gobernatzeko lege hori bete behar dutelako. Zin zinez, arrazoi horiek guztiak lege horri aplika dakizkioke,
|
baina
ez dagozkio lege horri bakarrik. Aitzitik, hemen azaltzen ditugun lege guztiei aplika dakizkieke arrazoi horiek, Jainkoaren lege izan zein lege natural izan.
|
2016
|
|
263. " Geneek berekoi izateko agindu diezagukete,
|
baina
ez gaude nahi eta nahiez bizi osoan haiek obeditzera behartuta. Besterik gabe, altruista izateko genetikoki programatuta egonda baino nekezago ikasiko dugu altruista izaten.
|
2017
|
|
Nigana zuzendutako begirada oro agertzen da gure pertzepzio eremuko forma nabari baten agertzeari lotuta,
|
baina
ez dago, pentsa litekeenaren kontra, inongo forma determinatuari lotuta. Zalantzarik gabe, maizenik begirada bat erakusten duena bi begi globoren niganako konbergentzia da.
|
2022
|
|
ordena kolonialetik ordena globalera egindakoarena. Europa jada ez da metropolia,
|
baina
ez dago munduan zirrikiturik Mendebaldeko kulturarekin loturarik izan ez duenik eta hark eta haren ordena ekonomiko eta politikoak zuzenean baldintzatua izan ez denik. Globala bezain bortxazkoa den munduan, ez dago jada botere politiko, ekonomiko eta espiritualaren erdigune bakarrik, baina ezta kanpoalderik ere.
|