2010
|
|
Alde batetik bestera dabiltza amazigak,
|
baina
ez beti noraezean. Begi bistakoa da Interneten, hizkuntza eta kultura amazigaren tokiak irekitzen direnean.
|
|
Magreb aldean, zibilizazio arabiar islamikoa sortaldetik boladaka heldutako beduinoekin konfirmatu zen eta, gero, Al Andalus galdutik heldutako errefuxiatuekin. Arabizazioa ere gertatuko zen askotan,
|
baina
ez beti. Gaur egun ere, hamahiru mende pasatu eta gero, arabizazioa ez da erabatekoa.
|
2011
|
|
Ez da lantegi erraza, oso labaingarria baita zenbaitetan; horretarako nahi eta nahiezkoa da dokumentazio zaharrera jotzea. Era honetan, gaurko aldaeraren jatorria aurki daiteke zenbaitetan,
|
baina
ez beti, zeren jatorria zein den jakinda ere izenaren esanahia iluna edo ezezaguna izan baitaiteke.
|
2012
|
|
Eta azken hau da, seguruenik, txarrena eta krudelena. Eta ez, askotan, kritikoa omen denak apropos egin duelako; hori ere bai
|
baina
ez beti. Espainian urtero 60.000 edo
|
2015
|
|
Orduko giro politikoaren pilpira antzematen zuen haurrak,
|
baina
ez beti ulertzen: " Arras nabarrak dira gauzak hain txipitik ikusirik.
|
|
Askatasunerako bidaiarako gida argi bat behar duenak, Michelin edo Wikitravel moduko bide erakusle bat nahi duenak, barkatuko dit orain, ez dakit zenbat orrialderen bueltan aitortzen badiot ni ere basoan galduta nabilela harpetik zuhurtasunik gabe irten zen antzinako gizakia bezala, ‘bidean galdua’ nabilela blues zaharreko beltzak New Orleanseko kaleko desorduan bezala, blues zaharreko beltzak bezain beltz. Askatasunari dagokionez, nire inpresioa da gure askatasuna hodeiertzean dagoela oraindik, duela berrogei urte bezala,
|
baina
ez beti hodeiertzean bakarrik, geure oinetako zolen azpian ere badaudela materia arraro eta eder horren birrinak.120, 121
|
2017
|
|
95.a eta 102.a. Egin berritan sarobearen izena hartzen baitzuen baserriak, nahiz gero herriko oinetxearena berreskuratu,
|
baina
ez beti.
|
|
ezagutza transmisioa edo prestakuntza akademiko profesionala, batetik, eta, zubi erritua den heinean, hiritar helduak prestatzea, bestetik. Helburua, hitz gutxitan, gizarte bakoitzak paideia greziarretik heziketa industrialera, humanitas erromatarra bitarteko— une bakoitzean beharrezkoa zuen hiritar mota ekoiztea zen, gehienetan Ordena betierekotu zedin,
|
baina
ez beti.
|
2019
|
|
lehenengo biak beti pertsonak, gizon emakumeak, dira eta esaldi horietan haien ordezkoak agertuko dira: ni, hi, gu, zu, zuek, esaldien subjektu bezala; hirugarrena, aldiz, askotan pertsona fisikoak dira,
|
baina
ez beti, zeren eta, erakusleak ahaztu gabe, izena duen edozein gauza, biziduna zein bizigabea, mundu errealekoa zein irudizkoa, naturakoa zein naturaz gaindikoa izan baitaiteke esaldi horien subjektua.
|
2020
|
|
Egia askatzailea da,
|
baina
ez beti gustagarria.
|
2022
|
|
Uste nahiko orokortua da geure hezkuntza sistemak berdintasunerako aukera, inor kalean ez uztekoa sendotzen duela bikaintasunaren aurretik, edo zenbaiten iritzitan azken honen kaltetan. Ez dakit, ulertzekoa da lehendabizi berdintasunerako ahalegina egin nahi izatea, inor kalean utzi gabe, eta horrek agian,
|
baina
ez beti, ez kasu guztietan, arrunkeria lekarkeela. Baina, berdintasun nahi hori, denoi aukerak eman nahi horrek berebiziko garrantzia du gizarte osoarentzat, aurkako botererik handiena gizarte ilustratua, informatua eta irizpide kritikoen jabea baita zalantzarik gabe.
|
2023
|
|
Etxearen gaineko jabegoa —boterea— guraso zahar eta gazteen artean banatzeko sistemak (ikus 5) ezkontzatik kanpoko haur kopuru oso handia eragiten zuen, ezkontzeko baimena lortu nahian. Normalean, egoera konpondu beharrez, lortzen zutena,
|
baina
ez beti. Arrunta ez bazen ere, zenbaitetan, haurra isilpean utzi egiten zuten komentu eta elizetako atarietan, hilerrien sarreretan edo inguruko etxe batean.
|