Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 43

2002
‎Zakur taldeetan batek hartzen du buruzagitza. Gehienetan arra izaten da baina ez beti. Zakurrek, indartsuago badira ere, ia beti amari begirune handia diote.
2006
‎Hamasei urterekin odolez besteko anaiak ginen eta luzaroan jakin nuen maitemina adiskidetasun itxurekin mozorrotzen. Luzaroan, baina ez beti. Azkenean adorea atera nuen eta goizaldeko hiruretan aitortu nion.
2007
‎Espainiarrak, 400 bat bakarrik, Cortésen manupean (zenbait aldiz, baina ez beti, Alvarado lagun izanik) 1519ko abuztuan aztekarren hiriburu Tenochtitlán erantz abiatu zirenean, Tlaxcala ko kazikearen laguntzaz gotorturik zihoazen.
2008
‎Egiazta zezakeen, adibidez, ama nagusia, nortasun handiko emakumea? aita Millanekin ongi konpontzen zela, zuzenago litzateke, agian, ongi konpontzen ahalegintzen zela esatea, bere ahalegin hartan disimulua noiznahi erabili behar izaten bazuen ere?, baina ez beti, ama nagusiaren ezpainetan biribiltzen baitzen, ongi biribiltzen ere behin edo behin, aita Millanen aurkako ezezko ezin eztabaidatuzkorik, hala nola fraideak iradoki zionean, honek komentuan egin zuèn bigarren urteko garizuman, ez zezala aldarean hainbeste lore jarri, are gehiago esan zion: –Aldarea aldarea da, ez lorategi bat, eta nahikoa litzateke, beharbada, arrosa gorri bakar bat, Jesusen bihotza sinboliza dezakeena:
‎Egiazta zezakeen, adibidez, ama nagusia –nortasun handiko emakumea– aita Millanekin ongi konpontzen zela –zuzenago litzateke, agian, ongi konpontzen ahalegintzen zela esatea, bere ahalegin hartan disimulua noiznahi erabili behar izaten bazuen ere–, baina ez beti, ama nagusiaren ezpainetan biribiltzen baitzen, ongi biribiltzen ere behin edo behin, aita Millanen aurkako ezezko ezin eztabaidatuzkorik, hala nola fraideak iradoki zionean, honek komentuan egin zuèn bigarren urteko garizuman, ez zezala aldarean hainbeste lore jarri –are gehiago esan zion: " Aldarea aldarea da, ez lorategi bat, eta nahikoa litzateke, beharbada, arrosa gorri bakar bat, Jesusen bihotza sinboliza dezakeena:
2010
‎Gizona eta emakumea izaki osagarriak direla esaten da, eta nik ez dut ezetzik esaten, espezie berekoak dira, azken batean!?, baina ez dira erabat, interes komunak ere badituztenez, komunak bai, baina ez beti bat datozenak?. Horregatik, ez da zaila gizon emakumeek, baita senar emazteek ere, talka egitea, bataren eta bestearen interesak bat etorri arren, aurkakoak ere, senarrak modu batean hezi nahiko lituzke seme alabak, eta emazteak beste modu batean, zerbait esateagatik?
‎–Artoaren laborantza emakumeekin lotzen zuten. Gaur egun, oraindik ere, emakume indigenak arto soroetara joaten dira, baina ez beti lanera. Batzuetan bertan gelditzen dira, artoaren ondoan, beren presentzia hutsak azkarrago haziarariko duelakoan.
‎Gizona eta emakumea izaki osagarriak direla esaten da, eta nik ez dut ezetzik esaten —espezie berekoak dira, azken batean! —, baina ez dira erabat, interes komunak ere badituztenez —komunak bai, baina ez beti bat datozenak— Horregatik, ez da zaila gizon emakumeek, baita senar emazteek ere, talka egitea, bataren eta bestearen interesak bat etorri arren, aurkakoak ere —senarrak modu batean hezi nahiko lituzke seme alabak, eta emazteak beste modu batean, zerbait esateagatik— izan baitaitezke... eta espazio fisiko eta espazio psikologikoa partekatu beharretik —interesen plano b... Txakurrena, baina, beste kontu bat da, txakurra —ongi hazi eta hezitakoa, noski— beste plano batean mugitzen baita, gizonaren mende dagoen heinean.
2011
‎Nire esperientziaren arabera, Estatua konturatzen denean segurtasunaren bideak bakarrik ez duela konponketa ekarriko, eta konponbide negoziatuaren alde egiten duenean, Estatuaren aldekoa ez den oposizioak ere normalean, baina ez beti, parte hartzen du. Parte hartze hori beste faktore batzuen mende ere badago, baina aurrerago aipatuko ditut faktore horiek.
‎Segun. Batzuetan bai, baina ez beti. Normalean, arima igotzen da zerura, bat bitan banatzen da, eta hark betetzen du zeruan gure ordezkaritza osoa, haragia barne esan nahi nuke?
2012
‎Heriok ez du ezer danteskotik, danteskorik ez duenez. Izango da batzuetan danteskoa, eta bada, baina ez beti. Nik heriotza asko ikusi ditut, eta zenduak ere heriotzak adina kasik, eta batzuk irribarrea ezpain ertzean dutela joaten dira, txoritxoak bezala, zorion betean.
2013
‎Versusek, batik bat negu aldera baina ez beti negu aldera, esnatu, begi bat ireki eta hitz bat edo bi esaten ditu: morrok, asffizss, llisktr.
‎kineffz, traswzx, ttrron. Eta zergatik batik bat negu aldera baina ez beti negu aldera. Lexiko taxutu bat ote hizkeraje hori?
‎Atzazalarekin apurño bat haztatuz gero, lo gelditzen da deblauki, eta asmakizun batekin tentatzen baduzu, itzali egiten zaio belarrietako itsasargia. Versusek putz egiten dio ilargiari, baina ez beti, eta bere lekura itzultzen denean (ilargia, diogu), diosal moduko bat egiten dio naufrago errukarriari, apenas antzeman litekeen su zartada bat, eta orduan Versusek mukiak zintzatzen ditu maitasunez eta exaltazio desolatu batez.
‎–Litekeena da, baina ez beti, noski.
‎Garai hartantxe hasi baitzen mezatara egunero joaten, Jainko gurutziltzatuari bere minak eskaintzen zizkiola, ezohiko debozioz eskaini ere, sublimazio ariketa zalantzarik gabean. Bide hartan barrena, kontzientziak bere adostasuna adierazten zion ahots ezin eztiagoaz?. Jainkoak beretzat gura hau, eta eman eman beharreko pausoa, ez haiz damutuko eta???, baina ez beti, kontzientziak bai baitzuen beste ahots bat, zakarra eta iluna, akusatzailea, tarteka beste ahotsari gailentzen zitzaiona: –Hire tokia Paularen ondoan egotea dun, eta ihesi al habil orain ere???.
‎Garai hartantxe hasi baitzen mezatara egunero joaten, Jainko gurutziltzatuari bere minak eskaintzen zizkiola, ezohiko debozioz eskaini ere, sublimazio ariketa zalantzarik gabean. Bide hartan barrena, kontzientziak bere adostasuna adierazten zion ahots ezin eztiagoaz –" Jainkoak beretzat gura hau, eta eman eman beharreko pausoa, ez haiz damutuko eta..." –, baina ez beti, kontzientziak bai baitzuen beste ahots bat, zakarra eta iluna, akusatzailea, tarteka beste ahotsari gailentzen zitzaiona: " Hire tokia Paularen ondoan egotea dun, eta ihesi al habil orain ere...?".
2015
‎Bi puntu: lehenengo eta behin, teknologiaren eraldaketa erritmoa oso handia da, baina ez beti erakutsi nahi izan den bezain razionala. Bigarren:
‎Dena ez zen, beraz, ezkortasun itsua. Ezkortasuna eta kritika bi nozio erabat desberdinak dira, teilakatuak batzuetan, egia da, baina ez beti. Mumfordengan eta Heideggerrengan hain banandurik zeuden buru biak, teknologia eta gizakia?, ingeniariek beraiek ikuspegi gizatiarrago eta hibridoago batetik ikustea lortu zuten.
‎«denok cyborgak gara», «zientzia egungo erlijioa da»? eta antzekoak.192 Efektu berezia sortzeko adierazpenak dira, ziur asko, baina ez beti oso erabilgarriak. Nik ere erabili dut «cyborgak gara» hori, baina orain hobeki ulertuko duzulakoan, eta barkatuko nauzulakoan?
‎arazoak sortuko ez dituzten guneetan bizi baitaitezke. Gizakiak erasotzen dituzten hobetutako espezieen panorama hori zientzia fikzioarentzako bikaina da, baina ez beti errealitatearentzako. Badirudi posthumanismoak kontrol eza dakarrela nahitaez, eta ez da horrela.
‎Bioetikalarien lanarena onartuko nuke kasu askotan, baina ez beti. Dena dela, Fukuyama kezkatzen duena kontu bikoitza da:
‎Unibertsalismoa eta partikularismoa, globalizazioa eta lokalizazioa batera jazotzen dira, beraz, baina ez beti oreka berean. Robertsonentzat, munduaren baterakortasun prozesua saihestezina da, baina ez darama berarekin helburu integraziozalerik; diskontinuitateak edo desberdintasunak aurkezten ditu, aitzitik.
‎Izan ere, gaur egungo euskal nazionalismoak euskara dauka nazioaren erreferente nagusi, eta horrela egin eta egiten dute beste nazionalismo askok ere, baina hortik ez da bilatu behar hizkuntzaren eta nazionalismoaren arteko identifikazio osorik. Hizkuntzak paper bat betetzen du nazionalismoan, baina ez beti. Hau da, posible da hizkuntza bereizirik egon arren nazionalismorik ez sortzea edo hizkuntzari berebiziko garrantzirik ez ematea; eta posible da, jakina, hizkuntza bereizirik egon gabe nazionalismoa sendotzea.
‎zenbat bider ez dira erabiliak izan ohitura zaharrak edo folklorea nazio kontzientzia lantzeko, eta ez hizkuntza! Ohiturak edo folklorea euskararekin harremanetan egoten dira sarritan, baina ez beti. Adibidez, Enkarterrian, Errioxan edo Erriberan euskararekin harremanik ez duten ohiturak edo folklorea erabil ditzakete nazionalistek, eta era horretara nazio bat ere erreibindikatzen dute, Espainia eta Frantziatik bereizia.
‎Lazarragaren izkribuetan dago horren lekukotasuna. Izena partitiboan dago gehienetan, baina ez beti eta ezinbestean:
‎Behin XVIII. mendeaz gero, Gamizek sarri egin zuen? baina ez beti, n > ñ:
2016
‎Zer inporta zion berari! Betiko desagertzen zirenak bezala, izaten ziren aurpegi berriak ere, normalean ordezkatzen zutena baino gazteagoak, baina ez beti. Aurpegi berriek sentimendu arraro bat eragiten zioten:
‎Egia izan liteke zenbait kasutan, baina ez beti.
‎Gerta daiteke???????? bat bestearen eragilea izatea, baina ez beti:
2017
‎Egia izan liteke zenbait kasutan, baina ez beti
2018
‎Diskrezioa, ororen gainetik. Batzuetan luze itxaron behar izaten zen, bestetan segituan itzultzen zen Luki Luk, baina ez beti materialarekin, gehiago itxaron zutela, beste norbait iritsi arte, inoiz ezin zen jakin ziurrik ezer. Batere lortu gabe ere bueltatzen ziren batzuetan etxera.
2019
‎Patua ez da beti gurasoen desioetara makurtzen, ordea. Batzuetan bai, baina ez beti.
‎Eta normalean hala da? baina ez beti! Eta non ez da hori horrela gertatzen?
‎Euskarak hizkuntza markatua izaten jarraitzen du? baina ez beti! Askoz ere neurri txikiagoan bada ere, kontrako egoerak ere gertatzen baitira, Leitzako euskara teknikari Dabid Anautek deskribatu zigun bezala:
‎erabilera ziurtaturik duzu administrazioan, hedabideetan, hezkuntza sisteman, lan munduan edota gizarte bizitzan; alegia, biziraupena eta transmisioa ziurtaturik dituzu? baina ez beti. Eta zein hizkuntza sartzen dira, baina ez beti?
‎baina ez beti. Eta zein hizkuntza sartzen dira? baina ez beti, horretan?
2020
‎Tira, ez da horrenbesterako, edonon aurki daiteke irrati bat, berria ala bigarren eskukoa, ez da sobera garestia izango. Dirua gehiegitan da problema bat, baina ez beti.
2021
‎Ahal nuenetan, musika apur bat jartzen nuen hasieran, eta gero kendu egiten nuen. Aurreko egunetan idatzitakoa irakurtzen nuen, baina ez beti, eta ez oso modu sakonean, berridazteko tentazioa ebitatzeko. Helburua ez zen idatzitakoa irakurtzea, han zegoena imajinatzea baino, neure barruan zegoen unibertsoa konbokatzea eta unibertso horretan murgiltzea.
‎Bizitza prekario hau amankomunean izateak elkartzeko eta loturak egiteko balio dezake, baina behar handiak daudenean tentsioak sortzea erraza da. Askotan gatazkak gertatzen ziren eta orduan baino ez zen igotzen polizia auzora, baina ez beti, soilik liskarra larria zenean.
‎Uretamendiren goiko partean, meatzearen gainean, auzo txiki bat sortu zen, gainerako etxoletatik oso hurbil. Bi auzoek harreman estua zuten, baina ez beti ona. Guztira 505 pertsona bizi ziren, 120 nukleo familiarretan eta 102 etxebizitzatan antolatuta.
‎Egunean zehar desagertu egiten ziren, baina ez beti. Orain gertu, orain urrutiago, orain alboko mahaian, orain autotik kanpo, orain auto barruan, orain oinez, orain bat, orain bi, orain emakumea, orain gizona, orain gaztea.
2022
‎Hurrengo asteetan elkarrekin irten ziren larunbat batzuetan, baina ez beti. Ez ziren bikotea, eta ez zuten nahi inork hori pentsatzerik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia