2000
|
|
hau da espreski Vienako Zirkuluak ekidin zuen enpirismo klasikoaren tesia. Vienarrek Hume aukeratu zuten aurrekari gogokoen gisa,
|
baina
ez bere ideien teoria, horren arabera adimenak bere ideia propioak ezagutzen dituela, eta ez gauzak, mantentzen zuelako. Honela, pentsamendua ideien arteko erlazioetara murrizten da, Lockek aipatu lez bere Entseiuan:
|
|
Objektibotasun kontzeptua, ikusten denez, behin eta berriro azaltzen zen filosofiaren munduan. Vienarrentzat ere, jakina, nozio gakoa zen,
|
baina
ez bere zentzu kantiarrean. Horientzat tamalez, lehen aipaturiko Poincareren konbentzionalismoak argudio eszeptiko gogor bat zekarren geometria espazialaren objektibotasunaren aurka, Schlickek eta besteek aintzakotzat izan zutena, zientzia berriaren ikuspegi orokorra galtzeko prest ez bazeuden behintzat.
|
2005
|
|
B. Condillac) urruntzen da eta, bere kabuz, problematika honi buruzko teoria propioa lantzen du63 Kontua da, eta hau azpimarratzea ezinbestekoa da, biraketa honek ez diola bere pentsamenduari etenik edo oinarrizko printzipioen desegiterik ekartzen. " Humboldten hizkuntzaren filosofiak", honela idazten du Quillien ek," filosofiA rekin hausten du
|
baina
ez Bere filosofiarekin" 64 Oraindik ere bere horretan diraute jatorrizko eta sakoneko kezkek, gizakiaren izatea eta bere garapena, eta egiaz berria den gauza bakarra arazo hau planteatzeko perspektiba linguistikoa da, berrikuntza honek beti ere berebiziko garrantzia duelarik. Honela azaltzen du C. Menzek antropologia konparatutik hizkuntz estudiorako haren pausoa:
|
2010
|
|
Legeak emateko zuhurtzia behar da, eta, ohitura den legez, jakintsuek ere euren aholkuekin parte hartu behar dute lege horretan, baina hori guztia ez da nahikoa, boterea duenak borondaterik ez badauka; boterea eta borondatea behar dira, legeari izatea eta indarra emateko, lehenago azaldu bezala. Horrenbestez, legeak jakintsuen irizpenak, arrazoian oinarritutako kontzeptuak edo antzeko gauzak direla esaten denean, izendazio hori derrigorreko ezaugarri baten ondorio baino ez da; agian, berori aukeratu da, ezaugarri hori beharrezkoa dela ikustarazteko,
|
baina
ez bera bakarrik nahikoa delako.
|
|
Legeak emateko zuhurtzia behar da, eta, ohitura den legez, jakintsuek ere euren aholkuekin parte hartu behar dute lege horretan, baina hori guztia ez da nahikoa, boterea duenak borondaterik ez badauka; boterea eta borondatea behar dira, legeari izatea eta indarra emateko, lehenago azaldu bezala. Horrenbestez, legeak jakintsuen irizpenak, arrazoian oinarritutako kontzeptuak edo antzeko gauzak direla esaten denean, izendazio hori derrigorreko ezaugarri baten ondorio baino ez da; agian, berori aukeratu da, ezaugarri hori beharrezkoa dela ikustarazteko,
|
baina
ez bera bakarrik nahikoa delako (De legibus, 1 lib., VIII. kap., 10).
|
2017
|
|
Horrela, bietako bakoitzak etengabe ukatzen duelarik bere baitarako hori Bestea denik, eta izateko duen izate horretan zeharo engaiaturik, jada ez du ukatzeko modurik bera alderantzizko ezeztapena den. Hemen, bat batean, emana agertzen da,
|
baina
ez bere baitakoa izatearen identitate baten emaitzatzat, baizik eta nolabaiteko kanpoko mamutzat, bi ezeztapenetatik ez batak eta ez besteak izateko ez duena eta, halere, biak bereizten dituena. Egia esateko, izate erreflexiboan jada aurkitzen genituen alderantzikatze negatibo horren lehen printzak.
|