Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2008
‎Duela hamar urte BAT aldizkarirako egin nuen artikuluan hizkuntza teknologiaren egoerari errepaso txiki bat egin nion. Orduan esan nituenak ez ditut errepikatuko, nahiz eta uste dudan gaur ere balio dutela, baina eremu horrek izango duen garrantzia berriro ere azpimarratu nahi nuke.
2009
‎Espainieraz nonahi hitz egiteko askatasuna duzu, euskaraz nonahi baliatzeko aldarria egiten baduzu, ordea, bakea eta inoren askatasuna jartzen duzu kolokan. Euskara bizitza pribatuan erabil dezakezu, oraindik, baina eremu publikoa ez da zurea.
2015
‎Erabilerako datuak ordea ez dira hain esperantzagarriak, kasu honetan ere, gazte eta haurrak dira gehien erabiltzen dutenak, baina ezagutzaren aldean, erabilerak nabarmen egiten du behera. Eskolan erabiltzen dute haur eta gazte horiek gehien euskara eta hala erakutsi digu Arrue Ikerketak (Arrue ED 2011, 2012) baina eremu honetatik aldentzean erabilerak (zonalde ez euskaldunetan bereziki) behera egiten du.
2017
‎erabileraren inguruan egiten diren ikerketa nagusiek ez diote zehazki galdera horri erantzuten: edo aztergai mugatuago bat dute, edo bestelako irizpide batzuk erabiltzen dituzte. esaterako, hizkuntzen kaleerabileraren neurketak kalean zenbat euskara entzuten den neurtzen du, baina ez du argitzen jende horrek euskara zenbat erabiltzen duen, entzuna izan den unean zerabilen hizkuntza baino ez. era berean, inkesta Soziolinguistikoak bai jasotzen du euskaraz zenbat egiten duen jendeak, baina eremu eta solaskidearen arabera. hala, non eta norekin zenbat euskara egiten den neurtzen du, baina eremu edo solaskide bakoitzarekin igarotako denbora zenbatekoa den jakin gabe, eta, beraz, jende horrek euskaraz zenbat denboraz jarduten duen argitu gabe. hori guztia dela-eta, uste dut oso interesgarria izan daitekeela erabilera denboraren ikuspegitik aztertzea; batetik, hizkuntza bat erabiltzen ...
‎erabileraren inguruan egiten diren ikerketa nagusiek ez diote zehazki galdera horri erantzuten: ...ko, hizkuntzen kaleerabileraren neurketak kalean zenbat euskara entzuten den neurtzen du, baina ez du argitzen jende horrek euskara zenbat erabiltzen duen, entzuna izan den unean zerabilen hizkuntza baino ez. era berean, inkesta Soziolinguistikoak bai jasotzen du euskaraz zenbat egiten duen jendeak, baina eremu eta solaskidearen arabera. hala, non eta norekin zenbat euskara egiten den neurtzen du, baina eremu edo solaskide bakoitzarekin igarotako denbora zenbatekoa den jakin gabe, eta, beraz, jende horrek euskaraz zenbat denboraz jarduten duen argitu gabe. hori guztia dela-eta, uste dut oso interesgarria izan daitekeela erabilera denboraren ikuspegitik aztertzea; batetik, hizkuntza bat erabiltzen igarotzen dugun denborak eragin zuzena duelako hizkuntza horretan aritzeko ohituran eta gaitasunean,...
‎1 izan badira beste batzuk, baina eremu mugatuagokoak edo toki jakin baterako berariaz prestatutakoak dira, eta, gainera, metodologia aldetik aurreko bietan oinarrituta izan ohi dira (arrue proiektua, esaterako). horregatik, lan honetan" orokorrak" baino ez aipatzea erabaki da.
2023
‎Hirugarren eta laugarren gune soziolinguistikoetan, lankideekin euskara gutxiago erabiltzen da gainerako egoeretan baino. Kontsumitzaile gisa gehiago erabiltzen da bietan, baina eremu pribatuko erabilerak gora egiten du laugarrenean. (Siadeco 2019: 82).
‎Ikastetxe inguruari dagokionez, nahiz eta ikastetxeetatik ikasleen hizkuntza eta kulturarekiko atxikimendua indartzeko ekimenak, dinamikak... antolatzen dituzten (batez ere, euskara mintegiaren lanaz eta dedikazioaz), salbuespenak salbuespen, ikasleen gehiengoak euskal kultura ikuspegi teoriko historiko batetik eta euskara hizkuntzaren gramatika ezagutzarekin lotzen dute," euskara" ikasgaiaren barruan kokatuta (Jauregizuria 2019, 8). Ikerlariak egindako saioetan ondorioztatu zuen kulturarekiko eta hizkuntzarekiko lotura egon badagoela, baina eremu afektiboan kokatzen dela batez ere. Aurreko belaunaldietatik jaso eta zaindu beharreko altxor baliotsu baina hauskorra dela eta transmisioz jaso baina beren egunerokotasunean ezin artikulatu dezaketena.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia