Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2001
‎Oro har eredu hori enpirikoki baieztatzen bada ere, emaitza kontrajarriaklortu dira. Egoera sozialak eragina du beti, baina egoera ezberdinetan ez beti moduedo zentzu berean. Horrela, Clement eta Kruidener (1983) autoreek egoera sozialezberdinetan 2Hren jabekuntzan lortutako gaitasuna esplikatzeko orientaziomotibazionalak ezberdinak zirela aurkitu zuten; eta Clement eta Noels (1992) autoreek ere testuinguru ezberdinetan (unibertsitatean, prentsaren aurrean, gizabanakoen arteko harremanetan, mundu publikoan, pribatuan, eta abar) motibazio motaezberdinak erabiltzen zirela aurkitu zuten.
2002
‎1975 urtera arte sortzeak gehiago izan dira hiltzeak baino, baina egoera horiitzulikatu egin da eta geroztik heriotzak nagusitu dira, tartea handituz+ 1455, 1975eta 1982 urteen artean;+ 3249, 1982 eta 1990 urteen artean, eta+ 4303, 1990 eta1999 urteen artean.
‎Berrogei urteko zentsura eta ukazio ofiziala jasan eta gero, Hego Euskal Herriko emisora askok euskaldunen eskakizunei egokitu behar izan zieten irrati hizkuntza. Elizaren emisorek euskara erabiltzen zuten hainbat irratsaiotan, eta beste emisora batzuetan ere bazeuden euskarazko saioak, baina egoera tamalgarria zen 1977an, Punto y Hora aldizkariak urte horretako azaroan argitaratu zuen txostenaren arabera. Astekariaren erreportajeak agerian utzi zuen bezala, Franco hil zenean oso gutxi ziren euskaraz eskainitako irratsaioak2:
2004
‎Baina nik, esangoluke kartesiarrak, ez dut gogotik at dagoen objektu honen esperientziarik (soinu fisikoarena), zerbait subjektiboarena, mentalarena, baizik, alegia, soinu kualitate batzuena?. Horiek beti gertatuko dira, existitu edo ez gogotik kanpoko objektua. Soinua berdin entzungo nuke ametsetan edo haluzinazio kasuren batean, baina egoera horietan soinu fisikoerrealik ez dago. Beraz, epistemologo kartesiarraren arabera, gogotik kanpoko zerbaitenesperientzia bat dudanean, edo badaukadala ustc dudanean?, egiazkoa den gauza, ziurczagutzen dudana?
2006
‎Tenperamentalki erreakzio geldokoak bezala definituriko haurrek berrikuntzen aurrean erantzun ezkorrak baina intentsitate baxukoak izaten dituzte. Egokitzapen geldoa eta intentsitate baxuko umorea dute, baina egoera hauekin behin etaberriz topo egitean, pixkanaka pixkanaka onartzen joaten dira. Haur herabeakizaten dira, aktibitate maila eskasekoak eta espresio emozionalean baketsuak.Kategoria honetan Thomas eta Chess ek ikertutako haurren% 15 aurki genezake.
2007
‎Nolanahi ere, baldin eta banaezinak baldin badira ekintza eta subjektua, baldin eta saihestezina bada ekintzak subjektua edo subjektuak ekintza ezaugarritzea, orduan, elkarreragina ahultzeko edo, zilegi litzaiguke esatea ezen salbuespen gisa gertatzen dela gertatzen dena; hots, batak bestea ezaugarritzen du, baina egoera arruntean ez litzateke horrelakorik gertatuko. Ondoren, eska daiteke salbuespena ahaztea eta balizko egunerokotasun horretara jotzea.
2010
‎Besteera batean adierazita, populazioaren deskonzentrazio prozesu bat gertatzen hasi zen, ziklo ekonomikoaren aldaketarekin harremanetan omen zegoena: aldi industrialeanzehar populazio zein jarduera ekonomikoen konzentrazio espaziala nagusitu zenbitartean, aldi postindustrialari populazio zein jardueren deskonzentrazioa zegokion.Aurreko hamarkadetako landa exodoak faktore ekonomikoekin harreman handiazuen, baina egoera berri honetan eragiten duten faktoreak desberdinak dira: familien ahalmen ekonomikoaren handitzea, garraiobide zein telekomunikabideengarapena, hiri lurzoruaren prezioaren garestitzea, baita hainbat faktore psikosozialere (landa esparruen birbalorizazioa, adosatu edo eraikin atxikien moda...).
‎Azken urteetan, horren alde egin da, adibidez, Euskal Autonomia Erkidegoko landa eremuaksailkatzerakoan. Sailkapen hori auzo edo populazio distrituetatik abiatzen da etalortutako emaitzak kritikagarriak dira baina egoera bat islatzen dute.
2011
‎Nortasunaren nahaste eskizoidea edo autismoaren espektroko nahasteak dituztenek, beste pertsonekiko interes eskasa izaten dutenez, gizarte egoerak saihesten dituzte. Fobia soziala dutenek, aldiz, beste pertsonekin harremanak izateko gaitasuna eta interesa izaten dituzte, baina egoera sozialek eragiten dieten beldurra dela eta, kosta egiten zaie familiakoak ez diren pertsonekin harremanak izatea.
‎Gaitasun intelektualetan arazorik ez dute, baina egoera sozialak ulertzeko zailtasunak dituzte. Ez hitzezko seinaleak ulertzeko arazoak dituzte.
‎Egoera ezagunetan obsesibo konpultsiboak bere barne herstura kontrolatzea lortzen du, baina egoera ezezagunetan barne hersturak harrapatzen du eta erabakitzea asko kostatzen zaio. Egoera anbiguoak barne herstura sortzen dio eta zurrunki jokatzen hasten da.
‎Bere burua kritikatzen ikasten du, horrela besteen kritika ekiditeko. Egoera ezagunetan kritikari ihes egin diezaioke, egin behar dena eginez, baina egoera berrien aurrean ez daki zer egin behar den, eta erabakia hartu ezinak estutzen eta menderatzen du. Ziurtasunik eza, anbibalentzia, erruduntasuna eta barne herstura ekiditeko, jarrera zurrunak hartzen ditu, eta arau nahiz legeekiko sentikortasun berezia agertzen du.
2012
‎Galkorrak diren elikagaiak mantentzeko erabilitako hozte tenperaturak ez du mikroorganismoen garapena ekiditen baina moteltzen du asko. Izozketak, normalean, mikroorganismoen ugalketa gelditzen du guztiz eta mikroorganismoen populazioaren zati bat hiltzen du, baina egoera sorrean geratzen direnek ugaltzeko ahalmena mantentzen dute tenperatura igota. Kasu gutxitan buka daiteke mikroorganismoarekin izozketaren bidez (adibidez, Trichinella spiralis? 18º tik behera jartzen bada aste batzuetan zehar).
2014
‎Beldurrakaskotarikoak izan litezke (zeresanik gabe geratzearena, gaiaz behar adina ezjakitearena, bertsoa ondo ezin osatzearena, joko dialektikoan galtzaile ateratzearena, entzuleen edo bertsokideen juzguari diogun izua, «gure lekua galtze»ari dioguna...), eta emozioaren intentsitatea ere desberdina izango da bertsolari batetik bestera; egoera batetik bestera. Baina beldurrak ezkutatu egin behar dira, dardara gelditu, irribarre egin edo serio mantendu, baina egoera kontrolpean dela erakutsi. Bertsoeskoletan irakatsi izan den lehen lezioa izan da hori (zorionez, irakaskuntza moldeakere ari dira aldatzen, bertsolari ziurrak oraindik ikaragarrizko pisua duen arren): «atera bularra eta kantatu ozen.
‎Nortasun eskizoidearen nahastea dutenek beste pertsonekiko interes eskasa dute eta harremanak saihestu egiten dituzte. Fobia soziala dutenek, berriz, badute interesa beste pertsonekin harremanak izateko, baina egoera sozialei beldurra diete eta kosta egiten zaie hurbilak ez diren pertsonekin hartu emanak izatea.
‎– Faktore biologikoei dagokienez, gizarteak egiten dizkion kritiken eta bazterketen aurrean hersturaz erantzuten du pertsonak; baina egoera horien aurrean jasaten duen hersturaren intentsitatea ezberdina da. Portaeraren inhibizio sistema indartsua dutenek erantzun bortitza ematen diete kritikari eta bazterketari.
2015
‎Ikasleak problema onartzen duen momentutik erantzuna ematen duen momentura, irakasleak bere horretan utzi behar du ikaslea, ez dizkio eman behar problema ebazteko mobilizatu behar dituen ezagutzak. Ikasleak susma dezake aurkeztu zaion egoera zerbait ikasteko helburuarekin aurkeztu zaiola, baina egoeraren barneegiturak justifikatu behar du jarduera bera, inolako arrazoibide didaktikorik gabe. Ikaslea ohartu bada egoera ebazteko gaitasuna duela, eta horrekin batera, konturatu bada problemaren ebazpenari esker irakaskuntzatik kanpoko egoera jakin batean eta inolako gidaritzarik gabe erabakiak har ditzakeela, orduan egoera hori ikaslearentzat adidaktikoa da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia