2003
|
|
Denok dakigu ez dagoela Afroditarik12 Maitasun gabe. Beraz, hura bat izango balitz, Maitasuna bakarra litzateke;
|
baina
bi izanik, derrigorrezkoa da bi Maitasun izatea ere. Eta nola ez dira bada bi jainkosa izango?
|
2004
|
|
Perfekzioa bai, orduan,
|
baina
bi ahalmen horietara mugatua. Gainerako ahalmenak, berez, higidura mekaniko baten erara funtzionatzen dute, odolak zirkulatzen duen modu berean, eta hortik ezin kontzientziarik, ezagutzaren subjekturik, sortu eta, beraz, ez legoke inolako argitasunik eskuratzerik bakarrik euretaz baliatuz.
|
2007
|
|
Gerturapen metodologiko ezberdina darabil bakoitzak,
|
baina
biek jartzen dute logos zentroan, subirano denaren gainetik. Aukeraketa estu horrekin, noski, nabarmen geratzen dira gure liburutegiaren mugak.
|
|
Ez da gehiegikeria bat behin F. Nietzschek esandakoa: " Batek bakarrik ez du inoiz arrazoirik;
|
baina
birekin hasten da egia" 279 Zentzu estuenean ere bada hori bera balekoa, alegia, egia ez dago presente alde batean ez bestean baizik eta elkarrizketan, hain zuzen emaitza itxi bat bezala inoiz finkatu ahal izango ez den elkarrizketan. Horregatik da elkarrizketa gizakiak lor dezakeen osotasunik garaiena.
|
2009
|
|
Baina biek, Atenasek eta Sokratesek, dute izateko arrazoia eta, horren ondorioz, talka bat gertatzen da hor. Biek arrazoi dute
|
baina
biek ezin dute elkarrekin bizi. Jainkoen kasu honetan antzeko arazo bat dakusat.
|
2010
|
|
...zkuntzaren erabileraren inguruan gizakiek burutzen duten estudioan adiskidetzen dira, hain zuzen, egun ‘hizkuntza psikologiak’ eta ‘psiko linguistikak’ argitaratzen dituzten ikerketa ugariek erakusten duten bezala" 208 Egia da, bai, diziplina zientifiko horiek elkarren ondoan garatu direla —zentzu horretan ohikoa da ere bi deitura horiek sinonimotzat hartzea209—,
|
baina
bien artean badago ezberdintasunik. Bronckartek, esaterako, honela zehazten eta bereizten ditu:
|
2011
|
|
• Bigarren arazo bat izatearen inguruan beste hau da: izatea Grezian errealitate objektiboarena berarena da, modernian subjektuak ipinia;
|
baina
bietan, objektatu du Heideggerrek, izatea izaera kategorialari lotuz, intelektualizatu egiten dugu errealitatea, bai objektuena eta bai subjektuarena (horrela esan dugu oraingoz). Objektuak ezagukizun gisa soilik hartzen ditugu aintzat, subjektua ezagutzaile bezala soilik.
|
2013
|
|
Nire ikuspegian, zentzuaren bi zentzu horien arteko jauzi harrigarririk ez dago. Bereizketa zentzuzkoa eta interes handikoa da, jakina,
|
baina
bien arteko aldea edo amildegia ez da hain handia edo sakona. Kontuak kontu, amildegi sakona onartzen baldin badugu(" zentzu" aren zentzu bat da balioa eta mistizismorako atea, eta bestea ez, edo ez hainbeste), orduan, amildegi horretan oinarriturik, bestelako bereizketa eta amildegiak onartu daitezke.
|
2014
|
|
androginotasuna, bisexualtasuna, gizonaren eta emakumearen izaeran parte hartzen duen norbait izatea. Hori da preseski Hegel-ek Antigonari buruz esaten duena, Ediporen fidelari buruz,
|
baina
bi istorioetan semeak borrokan hiltzen dira, aitaren loriarentzat sakrifikatuta. Alaba da semearen benetako boterearen herentzia jasotzen duena, eta familiari amaiera jartzen diona.
|