2008
|
|
Hortaz ez zen konspirazio antisabindar bat, baizik adiskideen bilera bat. Akademiaren proiektua eta Abadia anderearen ustezko dirulaguntzena eurek hasitako zerbait zen, eta ez zuten momentuz euren asmoa Arana Goirirekin konpartitu nahi,
|
baina
beren helburua ere ez zen abandotarra osorik baztertzea118.
|
|
Jakina denez, Dreyfus frantses kapitain judua bidegabeki akusatu zuten alemanen aldeko espioi izateaz. Frantses armadako agintariak laster ohartu ziren akatsaz,
|
baina
beren antisemitismoa tarteko, ez zuten erabakia zuzendu nahi izan eta zigorpean mantendu zuten. Egoera hartan Émile Zola idazleak publikoki salatu zituen agintari militarrak, «J, acuse!» artikulu ospetsuan.
|
2010
|
|
205). Vasco euskaldunak ez zeuden euskararen kontra,
|
baina
beraien eguneroko mintzajardunak gaztelania zuen ardatz.
|
2012
|
|
Boterearen jabea da lengoaiaren jabea. Zapalduek badute arrengura edo kexua,
|
baina
beren lengoaiak ez du oihartzunik, eredu ofizialekiko bazter abots bat besterik ez da. Solasa boteretsuaren lege eta maneretan formulatzen da beti, halako egoera normala, naturala, errealitate soila balitz bezala, eta guziek onartu beharra dute nolabait.
|
2013
|
|
Pilotarekin, beraz, euskal nortasunari eusteko bide bat ikusten zuten. Zekitenean jostatzea zen, alde batetik,
|
baina
beren kultura defendatzea ere bai, eta horrekin batera beren nortasuna. Eta Baconnier, Minet eta Solerrek dioten bezala, hori ez zitzaien euskaldunei bakarrik gertatzen; katalanek haien herriko jokoak ere bizitasun berarekin aipatzen zituzten, herria gogora ekarrarazten zietelako.
|
|
Saint Pierre, Oxobi eta horiek ere sentimendu hori islatu zuten. Guztiz onartzen zuten Frantziako estatuaren parte zirela, zilegitzat jotzen zuten eta barneratua zuten,
|
baina
beren euskal nortasunari uko egin gabe. Horiek horrela, guk alderantzizko arrazoinamendua ere egin dezakegu:
|
2014
|
|
koaderno batzuetan barreiatuak. Argitalpen haiek ez zeramaten sorta izenik,
|
baina
beren kontrazalean, era oso sinbolikoan, zu haitz ebaki baten epaitondoa ageri zuten, gorantz kima erne be rri esperantzagarria zeriola. Hori dela eta, izen propiorik gabeak izan arren, geroago Jon Bilbaok, bere Eusko> Bibliographia n li buruxka horiek Enbor> sorta> deiturapean sailkatu zituen.
|
2019
|
|
Gu ere gurutzebide izan daitekeen beste bidegurutze batean ari gara, baina irakasleen kontura. Gure irakasleak, gaur egun, profesional onak dira, esperientzia handikoak, asko, ziur aski, militante gisa hasitakoak
|
baina
beren burua janzten jakin dutenak eta garai berrietara egokitzen asmatu dutenak, bai didaktikoki, bai teknologikoki; baina adinean gora doaz, eta %60 berrogei urtetik gorakoak dira, eta, horietatik, iaia %40 berrogeita hamar urtetik gorakoak, laster erretiratzen hasiko direnak.
|
2021
|
|
Juntadura egituretan adizki laguntzailea isilean utzi ahal izateko bete beharreko baldintzei dagokienez, nahitaezkoa da aditzaren aldia eta aspektu marka berdinak izatea juntatutako perpausetan. Bestalde, ohikoena bi perpausek subjektu bera izatea da, eta aditzaren iragankortasunari dagokionez ere bat etortzea;
|
baina
berez adizki laguntzaileetako bat trantsitiboa eta bestea intrantsitiboa izateak ez du eragozpenik sortzen: Uxuek lana amaitu zuen eta zinemara abiatu; Pilota ikusi eta hamarretarako ohera joan naiz.
|
|
Utzi (genuen) bezala dago etxea; Aurreikusi (genuen) bezala joan da eguna; Nik irakatsi (nizun) legez egingo duzu. Eta horren ondorioz, [aditz partizipioa+ bezala] motako adibideak sortzen dira;
|
baina
berez konparazio perpaus jokatuak ditugu (en bezala), eta aditz laguntzailearen elipsiaren ondoren hartu dute itxura hori (tu bezala) 12 Hemen adibide batzuk emango ditugu, baina egitura mota honen xehetasun gehiago konparazio perpausen atalean eskaintzen da: Sartu bezala irten zen, isilik eta burumakur; Ez gara nahi bezala bizi; Ez zitzaizkion gauzak uste bezala egokitu (Berrondo); Ordenatu bezala konplitu zuen (Axular); Nik erran bezala egiten baduzu, berant orduak etzaitu atzemanen (Duvoisin).
|