Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 144

2000
‎Herriko kaleetan barrena, lanak ematen zizkion Lauaxetari benetan Gernikan zegoela sinesteak. Batez ere erlauntza itxurako etxe eskerga haien artean ibiltzeak ikaratzen zuen, baina autoen abiadurak ere eman zion sustorik.
2001
‎Galtza motzetan eta kamisetak blai eginik baina autoko leihoak jaitsita datoz. Joxe Ripiau topera jarrita.
‎Neskatoa autoaren atzealdera sartu da eta kristal ilunek ez dute barrua ikusten uzten, baina autoaren bolantean komandantea doa. Bele biboteko komandantea.
2002
‎–Gau bitxia benetan –esan zuen gizonak. Hotz zegoen, baina autoaren motorraren epeltasunak babes termiko txiki bat eskaintzen zien– Hobeto al zaude?
2004
‎Zaunka hotsa eta tiro hotsa entzuten da; baina auto hotsa ta algara hotsa ere bai.
‎Kasu honetan, garantia bukatuta zegoen, baina autoa garantizatuta zegoen kontzesionarioaren bidez 2004ko apirilera arte.
‎Aurreko lerrokadako autoaren aurka, ez da errekurtsorik onartuko, baina auto horrek ez du aurretik ezarriko, ezta zati batez ere, hurrengo epaiketa arruntean eman daitekeen epaia.
‎Auto horren aurka ez da errekurtsorik onartuko, baina auto horrek ez du aurrez ezarriko, ezta zati batez ere, hurrengo epaiketa arruntean eman daitekeen epaia.
‎Eric Thiollier Federazioko ordezkari nagusiak dioenez, “ikasketa gehienak Eskandinaviako herrialdeetan egin dira, argitasun baldintzek ez baitute zerikusirik Frantziarekin”. Frantziako Landetan operazio pilotua egin zen 1999ko ekainean, baina auto gidarien %22 baino ez zen ibili bidegurutze argiekin. “Beste 56 probintziatan, hildako gehiago izan dira Landetan baino”, dio Thiollierrek.
‎Euskal Herriko txapelketarako puntuagarria izan da aurtengo lasterketa, baina auto gutxik amaitu zuten rallysprinta.
2005
‎Gizartearen ohitura eta eredu kontua da. Herri garraioa bultzatu behar da, norberak aukera koherenteak egin, eta ez diskurtso teorikoak egin baina autoz joan. Nik kontraesan hori aipatzen dut, diskurtsotik praxira dagoen aldea eta kontraesana.
‎Eta desabantaila hauek: – Ohiko autoak baino pisu handiagoa du (baterien pisuagatik, batez ere), baina auto elektriko batek baino gutxiago pisatzen du. – Matxura gehiago izateko aukera dago, bi motor izate hutsagatik.
‎Azkenean onartu dute, baina autoa inguratu dugunean, ateak zabaldu eta tiroka hasi dira. Inor ez da desmaiatu, eta gu berriro haserretu gara.
‎Haurrak konturatu gabe, Juliak bi gizonen siluetei begiratzen die tarteka. Arratseko argi apalarekin asmatu behar du, baina auto handiaren aurreko eserlekuetan keinuka ari direla iruditu zaio.
2006
‎Gidatzean, ibilgailuak martxa aldatzen duenean, bulkada txiki bat nabaritzen da hurrengoa engranatzean. Eserlekuen artean heldulekua dago, baina autoa erabat geldituta dagoenean bakarrik eragin behar zaio, eta berriz martxan jarri baino lehen eragin. Gidariak, besterik gabe, oin batekin azeleratu eta bestearekin balaztatzen du.
‎Audia gurpilen kirrinka batez oldartu zen aurrerantz. Anek jatetxerantz egin zuen, baina auto grisak ez zuen beraganantz jo. Ziztuan, aparkalekuaren irteerara zuzendu zen.
2007
‎Aseguru konpainiak balio benala ordaindu bai, baina autoaren konpontze lana ez
‎dadin. Behin salaren aurrean forma egokian agertuta, edo, salaren aurrean agertu gabe, zortzi eguneko epea igarota, salak demanda hasieran onartzea aztertuko du, baina auto bidez deman
‎Beste lauzpabost egun pasa nituen Irenerekin, igerilekura joan ginen, txangoren bat edo beste ere burutu genuen, espageti plater ugari jan genuen (Ireneren amak prestatzen zuen jateko bakarra), baina auto hilerri horretara ez ginen berriro gerturatu. Zigarrorik ere ez nuen erre uda hartan.
‎Gainera, neurriaren garrantzia baieztatzeko, EuroRAP 2006 (errepideak baloratzeko Europako programa) txostenak erakutsi du Espainiako errepideen %13k arrisku handia duela. 2005 urtearekin alderatuta, zifra hiru puntu jaitsi da, eta arrisku handiko zatiak 17tik 10era murriztu dira, baina auto gidarien elkarteek adierazi dute “ez dela nahikoa”. Real Automóvil Club de España-k (RACE) egindako azterketak 15.298 istripu larri eta hilgarri aztertzen ditu, 2003tik 2005era mila tarte pasatxotan (20.000 kilometro baino gehiago) gertatu direnak.
‎–" Mozkortiak, ganberroak eta kontrairaultzaileak akabatuko ditugu!", oihukatu zion hurrengo autoari, atzamar erakuslea airean astinduz, baina autoko ihes hodiaren zaratak garrasiaren oihartzuna ito zuen berehala?. Leninek dixit.
‎Gorringok jadanik trebeskatua zuen Lauaxeta plaza erraldoia. Erdian zeukan zutoina ez zen baitezpada ederra, baina autoak, motoak eta autobusak haren inguruan txirikordatzen ziren alaiki, benetako axis mundi bailitzan. Sua berdetu zenean ausartu nintzen.
2008
‎Bidegurutzean errepide zaharra dago. Ezkerretara eta gora egiten du, berriaren ondo ondotik, baina autorik gabe.
‎Urte osoko kopurua ordaindu dugu, baina autoa kentzean, aseguru konpainiak esan digu gorde egingo digula azken lau hilabeteei dagokien kopurua, eta auto berriaren aseguruagatik hori gutxiago ordaindu dugula.
‎Lasai ibiltzeko moduko hiria begitandu zaigu asteburuan, baina autoz antzeman diogu non dauden hiriko milioi inguru biztanlek. Martirien Zubitik (Saudi Arabiak beste bat eraiki duen arte, hirian egon den zubi bakarra) Nigerren beste aldean ere auzoak eta auzoak, Sogonikoko autobus geltokia inurritegi erraldoia da, Maliko eta Afrikako mila lekutara doazen bidaiariz beteta.
‎Kontuz ibili behar dugu, dromedario edo astoak ustekabean pasa daitezke bide erditik, eta beti irakurri dugu herrialde hauek bere alde eta kontrako baldintzak dituztela gidatzeko: errepideen egoera nabarmen kaskarragoa da iparrekoen aldean, baina auto kopurua ere askoz txikiagoa; nekez hori baino segurtasun handiagorik. Kiffa raino jarraitu dugu, berriz depositua betetzeko.
‎–Baietz, gizona, baina autoa betetzen duzunean orduantxe igoko gara.
‎Oinez heldu gara aduanako bulegora, baina autoa ekartzeko agindu digu lehor. Herriko plazara itzuli gara atzera eta berriz ere aduanara, autoz.
‎Jatetxera agertu ziren foralei esandako bera, ezta? ...zuten ez zidanez, txarrena pentsaturik, ozta ozta lortu nuela autotik irtetea laguntza bila joateko, eta aldapan gora arrastaka igo nintzela, belaunak eta urratu behar larrian, eta gora iritsitakoan denbora asko egon behar izan nuela herio gaizto hartan nor agertuko, harik eta moto baten zalaparta entzun nuen arte, bide erdira irten eta motoa geldiarazi nuela, sekulako sustoa hartu zuela gidariak, baina autoa amildegian ikusitakoan oso gizon portatu zela, ezetz, ez nuela inondik ezagutzen, gaua zela eta ez niola aurpegia ikusi, ez nekiela motoa zein markatakoa zen ere, nik ez dudala horretaz entenditzen, baina motozalea ezin jatorrago portatu zela nirekin, bi aldiz esan behar izan nion motozalearen jatortasunarena, baina begizimelak galdetzen ez dit ba zergatik ez zidan lagundu jatetxeraino?, et...
2009
‎Espainiako enpresen bitartez Alemanian eta Belgikan autoak erosten zituztela sinestarazten zuten. Ondoren Espainiako Ogasunean ibilgailuen balio erantsiaren gaineko zerga (BEZ) ordaintzen zutela simulatzen zuten, baina autoak ez ziren inoiz Espainiatik pasatzen, eta Frantziara eramaten zituztenean mozkinaren BEZa baino ez zuten ordaintzen.
‎Musika zeukaten jarrita eta Sarak abestia ezagutzen zuela pentsatu zuen. Doinu pizgarriren bat zen baina autoa arinegi pasa zen musikak bere sendalana egiteko.
‎Tarteka, atzekoak sortzen zuen zarataren arabera, bigarren martxara ere jaisten zuen motorra. Ibilbidean, atzeko morroiak bera aurreratzeko hainbat ahalegin egin zituen, baina auto gehiegi zetozen aurkako norantzan. Oraingoz, bere bizitzari bukaera emateko presarik ez zuen, antza.
‎Baina, batbatean, atzera egin berriro eta itzuli egin zela, eta ikusi zuela alde egiten zuen autoa. Salvador Ulaiarrek jarraitu nahi izan zion pixka bat, baina autoaren atzeko bi argi gorriak piztu ziren, autoak abiadura apur bat moteldu zuen, eta gero, ziztuan, izkina batetik desagertu zen. –Putasemeak!?
‎Oinezkoentzat sarrera librea da, baina autoz sartzeko, baimena eskatu behar da Donostiako udaletxean. Baimena lortzeko informazioa nahi izanez gero, telefonora deitu behar da.
‎Ez zuten oilotegia jaso, oiloek librean behar zutela jaioko zitzaion amari, etxe atarian zebiltzan egun osoan paretako kareari mokoka. Euri nahiz ateri egongo zen aulki txipian jesarrita, zarpail, mutu, mantalean bildutako artaleak barreiatzen, deusi lotzeko gauza ez, baina auto hura oilandak airean harrotuz zangoak firrilpean harrapatzerainoko hurbilean gelditu zenean, burua jaso zuen. Seme gaztea ez zen jaitsi, sartzeko agindu zion eskuineko atea barrutik zabaltzen ziola.
2010
‎Asko da, baina autoan giro atsegina edukitzea ere oso garrantzitsua da; erlaxatu egiten du, eta oso lagungarria izaten da nekeari eta logaleari aurre egiteko.
‎Halaxe gertatu da beste teknologia berri batzuk automobilen sektorean sartu direnean; adibidez, auto hibridoak iritsi zirenean. Iaz, Toyota Prius aren 400.000tik gora ale saldu ziren munduan, baina auto horrek bederatzi urte daramatza merkatuan, eta orain arteko salmentak askoz txikiagoak izan dira.
‎Beno, Lukax ongi, Aingeru ere bai. Nirekin etorri da, baina autoa ezin aparkaturik geratu da. Laster hemen da.
‎Itzuleran, 190 kilometro orduko abiadura hartu zuen. Telmori ez zitzaion abiadura bereziki gustatzen, baina autoa trantze hartan ipintzeko gogoa zuen. Dardar sotil bat eta autoa bizirik zegoela sentitu, besterik ez.
‎Ez da sarrerarik ordaintzen, ez letrarik, ez asegururik, ez gasolinarik edo aparkalekurik, baina autoa dago. Espainia" carsharing" aren zalea da.
‎Agiri honen bidez erreserba egin daiteke, alokairuko enpresaren web orriaren bidez edo telefonoz, ordu laurden lehenago gutxienez. Erabilera minutuen kopurua ez dago mugatuta, baina autoa eskatzean adierazi behar da. Hala ere, autoa erabiltzen den bitartean ere handitu daiteke telefonoz.
‎«Zaila da, baina autoen mundu honetatik bizi nahiko nuke»
‎Ame­tsa, berriz, hauxe: «zaila da, baina autoen mundu honetatik bizi nahiko nuke».
‎Hori ez da aztikeria, energia iturri desberdinen eraginkortasunaren ondorio baizik. Auto bat higiarazteko, gasolinaren energiaren %20ren bueltan baino ez da erabiltzen, gainerakoa bero moduan galtzen delarik; baina autoa elektrizitatez hornitzen badugu, sartutako energia elektrikoaren %75 bitartean autoa higiarazteko baliatzen da.
2011
‎Kontrol kanpainak mantendu egingo ditugu, eta autoen egoeran jarriko dugu kontrola. Auto gutxiago saltzen dira, baina auto zaharrak ondo izan behar ditugu.
‎Ezin genuen autoa ongi menderatu, nik bezala guztiek. Lasterketa eroa eta arraroa izan zen, guztia alderantziz egiten ari ginen eta". Honetaz gain, Urrakin istripu asko egon zirela azpimarratu du," ez ziren kalte pertsonalak egon, baina autoek kolpe ederra zuten. Arazo mekanikoak ere egon ziren asko.
‎Askotan ibili zarela esan duzu, alegia, ezagutzen duzu. Ibilgailua makal zihoala ere esan duzu, «makalegi», baina autoa galdu egin zenuela diozu.92.840: Bai, ezin zitzaiolako jarraitu.Iruin:
‎Hurrengo goizean, hegazkina hartzeko ordu gutxi falta zirela, ordezko uhalaren bila aritu behar izan genuen», dio Portillok.Nolanahi ere, Godoy eta Portillo helmugara iritsi ziren; beste asko bidean gelditzen dira, mugaren batean pasatu ezinik edota autoarekin arazoren bat suertatuta. Portilloren iritziz, «egunerokoa gozatzen saiatu behar duzu, agian hurrengo egunean buelta erdia eman eta etxera bueltatu behar baituzu».Oro har, jaikitzeko momentutik oheratu arte gidatzen pasatzen zituzten orduak, baina autotik jaistean izaten zuten lekuaz gozatzeko aukerarik, batzuetan bederen. «Paisaiari dagokionez, Mongolia da, niretzat, ezagutu ditugun lekuen artetik ederrena.
‎Nik ez dut ezer egin! , bigarrengoan oihu egin zuen, baina auto barruan zegoen. Martinek batearen puntarekin autoaren kapota jo zuen.
‎Mikel tematu zen autoa atariraino eramaten, Lucía ahalik eta gutxien azaltzearren karrikan. Neskak irribarre egin zuen ardura haiek guztiak ikusita, baina autora sartu zenean urduri ematen zuen, eta bidaia osoan ez zion begirik kendu atzeko ispiluari.
‎NEKANE. Badakit, baina auto batek harrapatu zuen mutikoa. Lasai, arriskutik kanpo dago.
‎Nire begiaren aurrean, esan zidan xurgatu eta berriro gasolioz beteko zuela, eta ez zela ezer gertatzen. Pagué y me fui, baina autoa konpontzera eraman nuen beste erkidego bateko lantegi batera. Konponketa ia 600 euro kostatu zait.
‎Errepidera jaitsi ginen, baina autoa lau plazakoa zen, eta gu sei. Laurak eraman zituen eta ni neskarekin geratu nintzen, eta esan nion astiro astiro oinez joango ginela errepidetik Errenteria aldera.
‎Argiak etengabe piztuta izateak autoen erregai kontsumoa %0, 5 bitartean handituko du kilometroko. Akaso igoeraren tamaina ez da handia izango norberaren patrikaren ikuspegitik, baina auto parkea osotasunean kontuan hartzen bada, bestelakoak dira zifrak. Estatuan 31.000.000 ibilgailutik gora dago.
2012
‎Iñaki Arakama preso gasteiztarra Valdemoroko espetxera bisitatzera zihoazen lau senidek izan zuten auto istripua, San Martin de la Vega parean; bidegurutze batean automobilaren kontrola galdu eta errepideko erdibitzailea jo zuten. Laurak onik atera ziren, baina autoak kalte handiak izan zituen. Han bertan utzi behar izan zuten, eta beste bat alokatuta egin behar izan zuten espetxerako bidaia, baita bueltakoa ere.
‎Ildo horretan, bezeroak nahi duenean adieraz dezake bertan behera utzi nahi dituela konponketa lanak, baina autoa hartu nahi badu, ordu arte egindako lanen ordaina eman dio garajeari.
‎Izugarrizko pabiloia da, ehunka metro karratu dituena. Urrun xamar gelditzen da hiri erdigunetik, baina autoa aparkatzeko batere arazorik ez dago. Aitatxok esaten du ez dela lekurik onena, baina...
‎debo hacer una aclaración previa que posiblemente será válida». Borgesen ahotsa lehengoa zen, baina autoen burrundara eta tutuak oso isilduta zeuden. Ondo segitzeko moduan entzuten zen lehen hitzaldi hura.
‎Autoak gainerakoek baino estrak edo ekipamendu osoagoa badu (pintura metalizatua, alarma, aldaketa automatikoa, larruzko tapizeria, asentu elektrikoak, aparkatzeko distantziaren kontrola, abiaduraren kontrola, eguzki sabaia, etab.).), prezioa igo edo beste saltzaileen kopuru bera eska daiteke. Azken aukera horrekin diru gutxiago irabazten da, baina autoa azkarrago salduko da. Pneumatikoen egoera oso kontu garrantzitsua da, autoaren arabera, gastu handia egin baitezake.
‎" Gerritik gora biluzik zeuden guztiak eta errepide nazional erdian ari ziren borrokan, autobus geltokitik goraxeago. Ordu horretan ez zegoen trafiko handiegia, baina auto baten zirkulazioa oztopatzera ere ailegatu ziren. Gero, beraietako bat, ibaira erori zen edo salto egin zuen".
2013
‎Handik ordu eta erdi ingurura, Liberation egunkariaren egoitzatik hamar bat kilometrora, Societe Generale banketxearen eraikinaren kontra tiro egin zuen gizonezko batek La Defense auzoan. Tiro banketxearen kanpoaldean egin zuen, hiru dorreko eraikinaren aldera, eta inor ez zuen zauritu; baina auto gidari batek salatu zuen handik gutxira, eraso lekutik hurbil, gizonezko batek bahitu eta Eliseoko Zelaien ingurura eramanarazi zuela. Poliziak uste du erasotzaileak metroan sartuta egin zuela ihes handik.
‎Cantavenerari Galdeanoren hilketagatik ordaintzea leporatzen zioten, eta beste hirurei, atentatuaren egileak izatea. Parmenteirrek eta Pinardek aitortu egin zuten eurek tirokatu zutela Galdeano, eta Foucherrek deklaratu zuen berak ez zituela tiroak egin, baina autoan zain egon zela, atentatua egin ostean berehala ihes egiteko.
‎Lur orotako ibilgailua oso zaila da hiri handietan, haurtxoaren aulkitxoa ez da kirolekoa, eta monobolumena jada ez da egokia seme alabak independizatu badira. Hori gertatzen denean, autoa saldu egin daiteke, baina autoa trukatu nahi duten beste pertsona batzuekin harremanetan jartzeko aukera ere badago. Bigarren eskuko automobil bat saltzea ez da oso zaila, baina hori trukatzeko pertsona bat aurkitzea zailagoa izan daiteke.
‎Tragopoulosek gogorarazten du Espainia dela autobide eta autobia sarearen kilometro gehien dituen Europako lehen herrialdea (1990 eta 2005 bitartean, bikoiztu egin zen), aireportu defizitario ugari dituela (ia bat probintzian), eta munduko bigarren herrialdea dela, Txinaren atzetik, trenbide abiadura handiko kilometroetan. Aditu horren arabera, abiadura handiak hegazkineko bezero gehiago erakarri ditu, baina autoaren aldeko bidaiari asko galdu ditu, tarifa handiak eta ohiko sareen marjinazioa direla eta. 2 Errepideko garraioaren aurrerapen izugarria:
‎Loreek, latinezko kantuek, belaze eta artasoro arteko oinezko ibilerak, haiek guztiek ez zioten enbarazurik egiten heriotzaren inguruko giroari; baina autoek bai. Autoak, tripakiak bezala, gaizki nahasten ziren heriotzarekin.
2014
‎bidera bi orkatz atera zitzaizkien, eta haietako bat jo egin zuten. Presoaren lagunak ez ziren zauritu, baina autoa suntsituta geratu zen. Bihar Baionan, manifestazio bat izango da Giza eskubideak, konponbidea, bakea lelopean, eta hara joateko eskatu du EPPK-k.
‎bertan moja itxurako emakume batek, larruz forratutako liburukote batzuk kontsultatu ondoren, Gros auzoko helbide bat eman zidan. San Inazio elizatik hurbil zegoen etxabe bati zegokion, garaje eitekoa baina autorik edo ibilgailurik batere ez zeukana barruan: hutsik zegoen guztiz, eta hondo hondoan, flexo batek apenas argituta, idazmahai bat.
‎Alberrok mesfidantzaz begiratu zion, baina autora sartu zen. Klubaren aurreko zabalgunean aparkatu zuten, Alvirarekiko liskar ospetsua gertatu zen lekutik hurbil.
‎urte onetan, automobil parkea asko hobetu zen eta autoen batez besteko adina txikiagoa zen; orain, autoen salmentak asko jaitsi dira eta, urte gutxian, automobil parkea zahartu egin da. 10 urte baino zaharragoak diren auto gehiago dago, azterketa teknikoa justu justu gainditu duten automobil gehiago… Bigarren eskuko auto gehiago saltzen da orain, baina merkeenak saltzen dira ondoen, eta autoa dabilen artean, horrekin jarraitzeko mentalitatea du jendeak; baina autoa zaharragoa izango da, mantenu txarragoa izango du… eta horrek ere eragina du.
‎Xingola laranjak zituzten alboan zihoazen poliziek ere. Pauso azkarrez zihoazen, baina autora iritsitakoan zalantza egin zuten: han sartuko dugu?; ez, hemen; itxaron, ireki atea; ez, zaude, beste aldean sartuko dugu.
‎Aparkalekuan ez zegoen beste inor, baina autoak asko. Horrek esan nahi zuen edozein momentutan ager zitekeela baten bat.
‎Lagunduko haraino, baina autoa niretzat.
2015
‎Hori da euren lehendabiziko potentzialtasuna. Zerbait dute txertaturik, baina auto kontrola da euren ezaugarri bat. Momentuz, dena nahiko sinplea da.
‎Gustura nago baina Oto eta Mairekin ere egon nahi dut.
‎–Betirako lagunen zina? egiten erakutsi nahi diet/ baina Otok ez dit uzten!
‎Hilabete batez bizitza normala egin, baina autorik gabe. Horixe da #Desautxícate ekimenak proposatzen duen erronka:
‎Surfismoak itsasertza eta olatuak kendu behar dizkigu, edo kendu dizkigu. Kaleak ere lehen jendearentzat ziren, baina autoa asmatu zutenetik espaloian etsitzen ikasi behar izan du oinezkoak. Eta surfismoak itsasoko oinezko bihurtu gaitu.
‎aktore sozialek, beste nonbait den zerbaiten ordez ari direlakoan dihardutenean ere, bai antzez, bai irudiz, badakite praktikan izan behar dutela, eurak izan barik izate hura ez dela izango. Praktika hori ez da bere baitan itxitako auto erreferentzia, baina auto erreferentzia da praktikaren praktika delako, izatearen izatea delako.
‎Loreek, latinezko kantuek, belaze eta artasoro arteko oinezko ibilerak, haiek guztiek ez zioten enbarazurik egiten heriotzaren inguruko giroari; baina autoek bai. Autoak, tripakiak bezala, gaizki nahasten ziren heriotzarekin.
2016
‎autoa izorratuta gelditzea. " Ordezko piezak eramango ditugu, baina autoan ez zaizkigu asko sartzen", azaldu du. Ibilbidea gorabeheratsua izateaz gain, temperaturaz ere gogoratuko dira parte hartzaileak:
‎Biak bizi baitira batean: bizitzeko borondatea, noski; baina auto suntsiketarakoa ere bai.
‎Labur mintzatu gara, bi minutuz, gehienez. Polizia gure etxaldean azaldu dela erran dit, bere autoa xerkatzen zutela, eta ez zekiela zer nahi zuten, baina autoan ez dutela fitsik atzeman. Ordu erdiz izan direla han, eta oraino han direla inguru oro miatzen, baina trankil izateko, fite joanen direla, eta ez azaltzeko handik, ez dela beharrezkoa.
‎Baiona ttipian den bulego ttipi batean egiten dut lan, baina autoa Lauga kiroldegiaren inguruan utzi behar izaten da, han ez baita ordaindu behar, erdigune guzian ez bezala. Beharrik oren horretan beti badela lekua.
‎Bekak, aldizkako lanen soldata ziztrinak edo gurasoen pagak ziren gure diru iturri oraindik. Askok gidabaimena geneukan, baina auto propioa oraindik gutxik. Garraio publikoan egiten genituen bidaia luzeak.
‎Langileen irteera ordua zen. Gasolinarik gabe geratu ziren errepide erdian, baina autoaren atzean ontzi bat beteta omen zeraman eta gaitz erdi. Sekulako bozina hotsak entzun zituzten.
‎Kontatua dugu dagoeneko, Humphrey Bogart eta Ingrid Bergman en laguntza estimagarriarekin, nola alemanak, Herbehereetako tulipak zanpatu, kanalak zeharkatu eta ligne Maginot garaitezina txuliatuta, Paris atarian paratu ziren, eta nola paristarrak (berdin Rouen, Reims, Nancy, Metz, Lille eta botxeen boten hotsa aditzen zuten beste hiri guztietakoak) antxintxika atera ziren, bakoitzak ahal zuen moduan: inor gutxik zeukan garai hartan autoa, baina autoa zuten haiek, baliozko ondasunak gehi alaba gaztearen gutiziaren bat eta amaginarrebaren katua kargatuta, inor baino pozikago joan ziren, abelera larri hartan inor pozik egon zitekeen neurrian?, bere baitan pentsatuz, onenean gobernuak arrazoi izan zezakeela, aurreko gerran bezala gure soldadu ausartek, kemenez eta bihotzez naziei aurre egin, geldiarazi eta Rhin ibaiaren beste aldera bidalik... goiztiarrenek trena hartu zuten, trenetako leku guztiak saldu ziren arte; gero, txartelik gabe ere treneko edozein txokotan sarturik joaten saiatu ziren beste asko, jakinik, zaindariek antzemanda ere, edozein isun hobe izango zela gerrako infernuan geratzea baino; trenak bukatu egin ziren, ordea, eta berdin gertatu zen autobusekin ere, Iparretik Hegora joan ondoren hantxe geratzen baitziren, berriro itzuli gabe, eta itzultzen ziren apurrek ez zuten egiten patriotismoz edo lanpostuarekiko errespetuz, lukurreriaz baizik, arauturiko salneurria halako hamar, hogei, halako ehun ere eskatzen baitzuten, eta zeukanak ordaindu, hainbestekoa baitzen jendeak alemanei zien beldurra; ez nazismoaren izugarrikeriak aurrez ezagutzen zituztelako, ezpada historiaren eskarmentuari esker zekitelako gerrate guztietan irabazleek beren garaipena galtzaileen larruan markatu eta kobratzeko ohitura izan ohi dutela, eta aleman eta frantsesen arteko guduak hain usuak eta ankerrak izaki...
‎3.000 hondartza daude banatuta iparraldetik hegoaldera, ehunka natur gune babestu – munduko biosferan erreserba gehien dituen herrialdea da, Europako biodibertsitate handiena, etab. Aukeratutako lekua edozein dela ere, ezinbestekoa da inguruarekiko errespetuz jokatzea: sua ez egitea, hondakinik ez botatzea eta hondakinak biltzea, birziklatzeko, espezie inbaditzaileak ez sartzeko eta tokiko flora edo fauna ez eramateko, etab. Haiengana iristeko, ahal den guztietan, garraio publikoa edo bizikleta erabiltzea, baina autoan joanez gero, modu partekatuan, partekatuz eta «eko gidatze» bat eginez: ahal den guztietan, motorrarekin balaztatzea, pneumatikoak ez irekitzea, pneumatikoak ez irekitzea, ibilgailuak pisuz gehiegi ez kargatzea, etab. 4 Baso sutea saihestea Baso suteak udaldietako protagonistetako bat dira.
‎Bestalde, Jon Casaisek eta Xabier Altubek marka ona eskuratu zuten, lasterketa osoan zehar lehen postuetan ibili baitziren, batez ere bigarren postuari heltzen, azken zatietan. Mari Pérez eta Mikel Cano ere lehen postuen artean izan ziren Peugeot 208 R2arekin, baina autoa lursail sikuetan aritzeko konfiguratua zegoen, eta ez zen espero bezain ondo ibili. Viveroko azken zatiak arazoak eman zizkien zenbait piloturi, euren artean Ugaitz Basaras eta Larraitz Etxebarriari, kalterik gabeko tronpoa ere izan zuten helmuga aldean. 2015etik arazoak sortu ditu ibilbideko zati horrek. Banan banan Mailaka, honakoak izan ziren irabazleak:
‎Ea eguna heltzen den, pasatzen den, eta dena ondo irteten den”, azaldu du Mikel Beretxinagak. “Oraindik gauza batzuk gelditzen zaizkigu, babesleen pegatinak jartzea, adibidez, baina autoetan egindako lan gehiena bukatuta dugu. Orain, lehia aurreko urduritasuna sumatzen hasi gara”, azpimarratu du Sarasuak.
‎Ez da atsegina, baina auto hark txoratuta zeukan.
2017
‎Horiexek behar dituzu etxetik kanpora emango dituzun egun horietan ere. Urtean zehar bizi izandakoa apur bat alde batera uztea komeni dela esaten diozu zeure buruari, baina autoaren atzealdeari begiratu diozunean, zeure eguneroko bizitzaren bertsio laburtua maletatu egin duzula aitortu behar izan duzu.
‎Nire klaxonak alarau ahula atera zuen, baina beranduegi zen. Balaztak zapaldu nituen, baina autoaren oldarra handiegia zen eta, nire bidean, beste autoa zihoan irristaka. Segundo bat gehiago igaro izan balitz, izugarrizko hondamena izango zatekeen.
‎Abiatuan abiatu, plazaraino joan nintzen baina autotik jautsi gabe etxerako bidea hartu nuen. Ostatuen aitzinean autoak bazeuden, beti bezala larunbat arratsetan.
‎Zer gertatzen da automobil bat hondarretan edo lokatzetan labaintzen denean? Gurpilak biraka ari dira baina autoak ez du aurrera egiten. Beraz, higitzeko, ez da nahikoa gurpilak biraraztea; lurzoruaren marruskadura ere beharrezkoa da gurpilak aurrerantz higi daitezen!
‎Zer gertatzen ari da? Denak irreala ematen du, baina autoak auto dirudi oraindik, eskuan dituen bere eta Axiren etxeko giltzen metalak gogortasun ikaragarria transmititzen dio, plastikozko autoaren altzamahaiak presentzia itzela du, baina, gero, dena... oso irreala, beraren eta egoera eta gauzen artean izugarrizko distantzia balego bezala.
‎Haietako batek Gartze Sarasaren autora hurreratzeko keinua egin zuen, baina azken unean frenatu eta pasatzen utzi zion. Beste kamioi batzuk ere mehatxatzaile gerturatu zitzaizkion, baina autoa jo aurretik gelditu egin ziren denak. Kamioietako bat besteak baino hurreago ikusi zuenean, Gartze Sarasak airera tiro egin zuen leihotik aterata zeraman erriflearekin.
2018
‎Gainera, 3 urrats honetan, ikasitako guztia ez da erraztasun berarekin erabiltzen, izan ere, ikasitakoa barneratzea erabilerari oso lotuta baitago. Beharbada autoa gidatzen txukun samar moldatzen gara, dagoeneko kilometro batzuen batzuk egin ditugulako, baina autoa aparkatzen baldar hutsak gara. Edo gurpila zulatzen bazaigu, gutxitan gertatu zaigulako, trakets ibiliko gara ordezko gurpila aldatzeko.
‎Prototipo batzuk dagoeneko errepidean dabiltza, gidaririk gabe. Oraindik gauza asko daude konpontzeko, galderak erantzuteko, baina auto autonomoak bidean dira.
‎Kaleak mortu eta huts daude, baina autoa dagoen aldapara iritsi naizenean gaztetxo kuadrilla bat ikusi dut. Haietako bat ezagutu dut:
‎Zuhaitz bat jo zuen. Bera onik irten zen, baina autoa, ez. “Dena bukatu zela pentsatu nuen”, gogoratu du.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
ELKAR 36 (0,24)
Consumer 19 (0,13)
Berria 12 (0,08)
Susa 9 (0,06)
Booktegi 9 (0,06)
Alberdania 8 (0,05)
Pamiela 6 (0,04)
Open Data Euskadi 6 (0,04)
goiena.eus 4 (0,03)
Deustuko Unibertsitatea 3 (0,02)
Jakin 3 (0,02)
Argia 3 (0,02)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 2 (0,01)
ETB marrazki bizidunak 2 (0,01)
erran.eus 2 (0,01)
barren.eus 2 (0,01)
Guaixe 2 (0,01)
Maiatz liburuak 2 (0,01)
Hitza 2 (0,01)
EITB - Sarea 1 (0,01)
Erlea 1 (0,01)
Goenkale 1 (0,01)
Ikaselkar 1 (0,01)
aikor.eus 1 (0,01)
aiurri.eus 1 (0,01)
alea.eus 1 (0,01)
Zarauzko hitza 1 (0,01)
Labayru 1 (0,01)
Anboto 1 (0,01)
Txintxarri 1 (0,01)
Urola kostako GUKA 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
baina auto ez 8 (0,05)
baina auto hori 5 (0,03)
baina auto bat 4 (0,03)
baina auto hura 4 (0,03)
baina auto aparkatu 3 (0,02)
baina auto gidari 3 (0,02)
baina auto joan 3 (0,02)
baina auto konpondu 3 (0,02)
baina auto sartu 3 (0,02)
baina auto zahar 3 (0,02)
baina auto bai 2 (0,01)
baina auto egon 2 (0,01)
baina auto ezin 2 (0,01)
baina auto guzti 2 (0,01)
baina auto ilara 2 (0,01)
baina auto lagun 2 (0,01)
baina auto mundu 2 (0,01)
baina auto abiadura 1 (0,01)
baina auto amildegi 1 (0,01)
baina auto antzeman 1 (0,01)
baina auto arin 1 (0,01)
baina auto asko 1 (0,01)
baina auto asmatu 1 (0,01)
baina auto atzealde 1 (0,01)
baina auto aurre 1 (0,01)
baina auto auto 1 (0,01)
baina auto autonomo 1 (0,01)
baina auto azkar 1 (0,01)
baina auto azkarrago 1 (0,01)
baina auto barru 1 (0,01)
baina auto barruan 1 (0,01)
baina auto batzuk 1 (0,01)
baina auto behintzat 1 (0,01)
baina auto berak 1 (0,01)
baina auto berri 1 (0,01)
baina auto bete 1 (0,01)
baina auto bi 1 (0,01)
baina auto bidaiari 1 (0,01)
baina auto bide 1 (0,01)
baina auto bolante 1 (0,01)
baina auto burrundara 1 (0,01)
baina auto egin 1 (0,01)
baina auto ekarri 1 (0,01)
baina auto ekoizle 1 (0,01)
baina auto elektriko 1 (0,01)
baina auto elektrizitate 1 (0,01)
baina auto erabat 1 (0,01)
baina auto eraman 1 (0,01)
baina auto ere 1 (0,01)
baina auto erreferentzia 1 (0,01)
baina auto eskatu 1 (0,01)
baina auto etxe 1 (0,01)
baina auto gaizki 1 (0,01)
baina auto galdu 1 (0,01)
baina auto garantizatu 1 (0,01)
baina auto gehiegi 1 (0,01)
baina auto gelditu 1 (0,01)
baina auto giro 1 (0,01)
baina auto gris 1 (0,01)
baina auto gutxi 1 (0,01)
baina auto handi 1 (0,01)
baina auto hartu 1 (0,01)
baina auto hilabete 1 (0,01)
baina auto hilerri 1 (0,01)
baina auto hots 1 (0,01)
baina auto ihes 1 (0,01)
baina auto inguratu 1 (0,01)
baina auto iritsi 1 (0,01)
baina auto jaitsi 1 (0,01)
baina auto jautsi 1 (0,01)
baina auto jo 1 (0,01)
baina auto kale 1 (0,01)
baina auto kalte 1 (0,01)
baina auto kargatu 1 (0,01)
baina auto kendu 1 (0,01)
baina auto klasiko 1 (0,01)
baina auto kolpe 1 (0,01)
baina auto kontrol 1 (0,01)
baina auto kopuru 1 (0,01)
baina auto lau 1 (0,01)
baina auto leiho 1 (0,01)
baina auto lursail 1 (0,01)
baina auto matrikula 1 (0,01)
baina auto motor 1 (0,01)
baina auto ni 1 (0,01)
baina auto oldar 1 (0,01)
baina auto ontzi 1 (0,01)
baina auto parke 1 (0,01)
baina auto potentzia 1 (0,01)
baina auto prezio 1 (0,01)
baina auto propio 1 (0,01)
baina auto suntsiketa 1 (0,01)
baina auto suntsitu 1 (0,01)
baina auto trantze 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia