Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 30

2007
‎EGA ez da azken helburua eta tarteko mailak behar dira. Azken hiru urteetan, tarteko mailak egiaztatzeko bideak jarri dira, baina asko dago hobetzeko, mailak homologatzea adibidez.
‎EGA ez da azken helburua eta tarteko mailak behar dira. Azken hiru urteetan, tarteko mailak egiaztatzeko bideak jarri dira, baina asko dago hobetzeko, mailak homologatzea adibidez.
‎Bestalde, elkarlana hitzetik hortzera erabiltzen den kontzeptua izaten da sarri, baina askotan ez dugu asmatzen nola eta zertarako egin. Mintzapraktika egitasmoek aukera paregabea eskaintzen digute, egitasmo zehatz baten gainean (guztion helburuetan ondo egokitzen dena gainera) elkarlan ariketa praktiko bat egiteko.
‎Asko hitz egin da aisialdiaz eta aisialdiko jarduerek euskararen erabileraren sustapenerako izan dezaketen eraginaz, baina asko aipatzen den arren, aitorpen gutxi duen esparrua da. Orain arte, euskara estandarraren erabilera formala izan da irakaskuntza sistemaren bidez normaltasunez hedatu den bakarra, instituzioetatik jarraitasun eta irmotasunez
2009
‎dena pikutara joan zen, eta, jakina, bazirudien haiek ez zirela gaiztoak eta beste guztiok ginela gaiztoak. Garai hori batzuetan neketsua izan zen, baina asko lagundu zigun, denbora izan genuelako funtsezko lan bat egiteko, eta pixkanaka pixkanaka egin zen.
‎Hamaika azterlan tekniko bultzatzen dugu euskararen berreskurapenerako baldintzak zehaztearren, teoriak errealitatea ordezteko ahalmena izango balu bezala. Azterlanak ondo daude, baina askoz gehiago behar da erdalduntzeari arnasa ematen dioten hauspoak geldiarazteko. Eta zer izan daitekeen susmatzen dugunez, ez dugu horra begiratu nahi.
2010
‎Euskal Herrian 2006an egindako laugarren Inkesta Soziolinguistikoaren arabera, EAEko elebidunak %24, 1 ziren 1991n eta portzentajea %30, 1era igo da 2006 urtean (Eusko Jaurlaritza, 2008). Nafarroan ere elebidunen portzentajea igo da, baina askoz gutxiago: elebidunak %9, 5 ziren 1991n eta %11, 1 2006an.
‎" Zer" berri honi erantzuteak funtsean gure enpresak aldatzea dakar, prozesu errepikakorretan trebaturiko langileek ez dutelako erraz beteko rol berria. Enpresek lagundu egin behar dute trantsizioa, baina askoz garrantzitsuagoa izango da geure prestakuntzan eman beharreko jauzia. Kazetari profila aldatu egin behar dugu, edo nahiago bada, osatu eta aberastu ingurutik sortzen ari den diziplinartekotasunera behar bezala egokitzeko.
‎hogeita bost urtetik beherakoen artean, etengabe doa beherantz gaztelaniaren erabilera eta gorantz euskara gaztelania baino gehiago hitz egiteko joera. oro har, adin talde guztiak kontuan hartuta, 1991tik 2006ra bitartean, zazpi puntuz hazi da euskararen erabilera osoa (erabilera osoa da euskara" gaztelania beste"," gaztelania baino gehiago" edo" gaztelania baino gutxiago" erabiltzen dutenen batura). hori bai, alde handiak daude hiru lurraldeen artean. aipaturiko gehikuntza horretan, ordea, antzematen dira bi kontu errealitatea zorrotz ikusi nahi badugu kontuan hartu beharrekoak: batetik, batez ere eremu formaletan gertatu da erabileraren gehikuntza, nagusiki osasun zerbitzuetan, udal zerbitzuetan, lan munduan eta banketxeetan. lagunekiko eta seme alabekiko harremanetan ere gehikuntza gertatu da, baina askoz apalagoa. etxeko erabilera mantendu baino ez da egin azken hamabost urteotan: %21, 4 dira etxean euskara gaztelania adina edo gehiago erabiltzen dutenak. horrek bi gauza jartzen ditu agerian:
2011
‎Beraz, niri informazioaren masifikazioa per seez zait gehiegi interesatzen, eta unibertsitatetik nator, baina badaukat ausardia hori esateko. esate baterako, nik diglosiaren inguruan 42 egile izan diren, 52 edo 162 ez zait gehiegi axola. ez dut esan nahi inori inporta behar ez zaionik, baina asko kezkatzen nau horretaz hitz egitea politika sozialaz ez aritzeko. gainera, norengana iritsi behar dugu. Ba haur, gaztetxo, gazte... hor badugu beste mundu handi bat, ezta?
2012
‎5 Gaur egun guraso biak elebidunak direnean, euskara transmititzen dute ia denek (%97 Euskal Herrian), baina askok erdararekin batera (%13) Iparraldean transmisioa apalagoa da (%87), eta gainera bikote euskaldun askok (%33) erdararekin batera transmititzen dute. Bikote mistoen kasuan transmisioak gora egin arren, ez da erabatekoa (%71 EAEn, %67 Nafarroan eta %56 Iparraldean).
‎Joseba Kamiok uste du gaia ez dela soilik termino linguistikoetan planteatu behar. Bere ustez, kanpainak euskaraz ere egiten hastea aurrerapausoa da, baina askoz pertsuasiboagoa ere izan daiteke: " euskaldunon arku sinbolikoa esplotatu egin behar da.
2014
‎Elkarrekin antolatutako kontuek ahalegin berezia eskatzen dute, baina askotan motibagarria izaten da eta herritarrek eskertzen dute egindakoa. Azken urteotan Zumaian elkarlanean egindako jardueren adibide batzuk dira Eki Eguna (San Juan bezperan dantzariak, joaldunak eta gazteak), inauterietako jaia (aktoreak musikariekin), Bandaren konXabier Azkue – EUSKURA, euskara eta kultura tzertu bereziak (aktoreekin, bertsolariekin...), CDak (Banda eta San Pedro abesbatza), Euskararen Eguna (trikitilariak, abestiak, bertsoak eta dantzak) eta abar.
2015
‎Noski, oinarri hauek guraso bakoitzak zaindu ditzake, baina askoz eraginkorragoa da gurasoak antolatuta aritzen badira. Adibidez:
‎Euskararen erabilerarekin arduratuta dauden irakasle askok gaur egun ezintasunetik eta etsipenetik bizi dute gai hori: euskaraz ikasten duten haur eta gazteak dira, irakasleek ahalegina egiten dute lagunartean euskaraz egin dezaten, baina askotan lorpenak eskasak dira (gelatik kanpo euskararen erabilera jaisten da, gelan bertan ere gaztelaniaren/ frantsesaren presentzia handia...). Irakasleentzat lagungarria da dituzten mugez ohartzea:
‎Gerra ondoren, euskarak debekua ezagutu zuen, euskarazko liburuak erre ziren, abiatutako ekimen eta mugimendu guztiak bertan behera gelditu ziren, erdal hedabide handiak sartu ziren etxe guztietara, hezkuntza erdalduna zabaldu zen, gaztelaniarenganako joera zuen elebitasun desorekatua are eta gehiago zabaldu zen eta Euskal Herriko Hegoaldean jazarpen zuzenak pairatu ziren. Berriz ere, ezerezetik hasi zen euskalgintza, baina askoz baliabide (pertsonal eta material) gutxiagorekin, asko hilik edo ihes eginda baitzeuden.
2016
‎Lan hau aitortu, errekonozitu eta eskertu litzatekeela uste dugu; izan ere, onartzeak ez luke ekarri konformatzea. Guraso erdaldunek asko egin dute baina asko egin dezakete oraindik ere.
‎Alegia, hizkuntzaz aritzen garenean horri lotutako ideologia garatzen ari gara, izan diskurtso, lelo edo iruditegi jakin baten bidez. Honekin lotuta aipatu daiteke, gurean, askotan entzun duguna: gutxi hitz egin da euskaraz, baina asko euskararen inguruan, euskarari buruz. Alegia, euskararen gaineko (hizkuntz) ideologia (diskurtsoak eta abar) dezente garatu dugula.
‎Aldakortasun iturriok aldiro kontuan izatea ez da batere lan erraza. Horiek guztiak hartu behar dira kontuan" ahal delarik", baina askotan ezin izaten da iturri horiek (guztiak edo gehienak) kontuan hartu eta, beraz," dagoenarekin" konformatu behar izaten dugu sarri. Iturri guztiak kontuan hartu arren, bestalde, ondorio sinpleagoetara jo nahi izaten dugu sarri, landa lana neurriz gain ez konplikatzeko edota datu base erraldoiak nolabait ordenatu eta ulergarri bihurtu ahal izateko.
2017
‎Ikerketak erakusten du irlanderarekin izandako hezkuntza esperientzia guztiak ez direla negatiboak izan, eta esperientzia positiboek jendea bultza dezaketela hiztun berri bilakatzera. sendietan. beste batzuek irlanderarekiko oso jarrera positiboak ikusi izan dituzte gurasoengan edo beste senide batzuengan. gehienak ingelesez hitz egiten den ikastetxeetara joan dira baina askok esan dute irlanderako irakasle inspiratzaileak izan dituztela. batzuk Gaelscoileanna edo Gaelcholáist� ikastetxeetara joan dira. ikerketak erakusten du irlanderarekin izandako hezkuntza esperientzia guztiak ez direla negatiboak izan, eta esperientzia positiboek jendea bultza dezaketela hiztun berri bilakatzera. hiztun berriek bizitzan izandako era askotako mudes edo inflexio puntuei b...
‎Zerbait kuantifikatu bada, hiztunak izan dira. Eta haien bitartez, erabilerak edota gaitasunak. dagai baliokideak, haietan oinarri hartuta, tipoak sortu dira, gehienetan jakintza arrunteko tipoak, baina askotan ere, tipo bereziak edo jakintza soziolinguistiko arruntean arrotzak. eta, adigarria da nola joan diren kategoria horiek ugaltzen eta finagoak, xeheagoak, egiten. estatistika guztien oinarri eta baldintza da baliokidetza eremu baten sorrera politiko eta kognitiboa. estatistikak berak lagun dezake espazio hori antolatzen, baina historian usuagoa izan da estatu politikek eta administrazio er... Mogelek Peru Abarkan" iru euskaldun modu, prancesa, quiputza, ta bizcaitarra" elkartu zituenean bezala, euskaltzaleek antolatu behar izan zuten euskal hiztunen arteko baliokidetza. euskaraz hitz egitea aldagai bakarra zela ebaztea eta norbera (hiztun gisa, bederen) definitzeko erabakigarria izan zitekeela erabakitzea euskalgintza deritzogunaren eskutik etorri zen.
2018
‎Ahalegina egin da intranetean, estranetean, Osakidetzaren atari mugikorrean eta sare sozialetan euskaraz nabigatzeko sarbidea emateko, bai korporatiboetan, bai zerbitzu erakundeenetan. Alde horretatik, oraindik ere bada zer hobetua, baina asko aurreratu da planaren lehen aldiaz geroztik.
‎Beraz, posible izango litzateke baita bizitza gertakizunak hartzea laginketa unitate modura, baina askoz konplexuagoa da horrela egitea, bizitza gertaerek duten izaera transbertsala dela eta (hainbat erakunde ikutu ditzaketelako. Hala ere, azterlan honetan aukera hau ere aipatu da, bizitza gertakizunetan oinarritutako laginketa hori izan delako Europar Komisioak 2012 urtean erabili zuena Europako gobernu ezberdinetako online zerbitzuak ebaluatzeko, Bezero Misteriotsuaren Teknika eta erabiltzaileei egindako galdetegien bitartez (Europar Batasuna, 2012).
2020
‎Edozelan ere, unibertsitarioen artean ez zen nolanahikoa izan besteekin komunikatzen igarotako denbora. Ikasleen artean, gehiengoak 2 ordu bitarteko denbora inbertsioa aitortu zuen(% 27), baina asko izan ziren hiru ordutik gora zeregin horretan aritu zirenak(% 38).
‎• Digitalizazioa eta konbergentzia etenik ez duen prozesuan sartuta daude. Koronabirusaren krisiak azkartu egin zituen hainbat faktore, baina asko lehendik zetozen eta etorkizunean ere itzala izango dutenen artean kokatuko dira. Horrela, berrikuntza teknologikoekin batera, informatika, telekomunikazio eta komunikabideen industriak batzera jo dute eta mundu mailako agertoki berria marraztuz doaz.
2021
‎Hitz batzuk ikasi ditut baina asko kostatzen zait. Oso denbora gutxi neramala, oso erantzun txarra eman zidaten ez nuelako hitz egiten eta harrez gero" gurutzatuta" daukat [IT 1]
‎(7) Neu ikerketan gebizanian(...) ba gero hori parte hartzen gengozela ta... egixa esan, ez dakit, momentu horretan hasi nintzan aldaketatxuak eitten bizitzan ta nik uste dot aldaketa nahiko in dodazela, ta txikixak baina asko. Da oso pozik nao egixa esan.
2022
‎hirigintza eta lurralde antolamenduak nola eragiten duen hiztunongan, elkarguneak bultzatzearen garrantzia, hizkuntzaren osagaia nabarmentzearen eragina, etab. Bigarrena 2021eko urtarrilean izan zen, Lurraldea eta Hizkuntza V. Jardunaldia, eta bestelako hirigintza eta arkitektura bat proposatu zituzten Nora Erdozia Usurbilgo arkitektoak eta Arritxu Zelaia hizkuntza aholkulariak, oreka zainduko duena eta harremanak erdigunean jarriko lituzkeena. Izan ere, arkitekturak eta hirigintzak ez dituzte sortzen harreman sozialak, baina asko lagundu edo oztopa ditzakete. Azken esaldia gogoan hartzeko modukoa izan zen:
‎● Hezkuntzan egin den lan handiari esker, batez ere, inoiz baino jende gehiagok daki euskaraz, baina askok ez daukate euskaraz egiteko egokierarik inguru hurbilean: familian denek ez dakitelako, lagunartea ez delako euskalduna...
‎Esaterako, hiriko nukleotik aldenduen dagoen, dentsitate handiko eta gaizki komunikatutako auzoan bizi diren pertsonen profila eta zerbitzuetatik gertu, dentsitate baxuko eta ondo komunikatutako auzoan bizi den jendearena ezberdina da. Ez dute zertan ezaugarri horiek beti eskutik joan behar, baina askotan topa dezakegu korrelaziorik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia