Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2005
‎Bilaketak hobetzeko trikimailu asko daude, eta batzuek Googlek kalkulu matematiko konplexuak egitea edo beste hizkuntza batzuetako testuak eta hitzak itzultzea bezalako alderdi erabilgarriak dituzte. Gainera, bilaketa aurreratuen atala nabarmentzen da, baina artikulu honetan sei modu bitxi eta ez oso ohikoak erakutsi nahi ditugu zerbitzu horien erabilgarritasuna aurkitzeko. Hauek dira:
2007
‎Bestalde, oinarri ditugun bi ikerlanen informazio aberatsak aukera ematen dute analisietan askoz gehiago sakontzeko, baina artikulu honen mugak ez dute horretan saiatzeko aterik zabaltzen. Argi geldi dadin, beraz, jarraipena izan lukeen ahalegina dela hemen hasitakoak.
2008
‎Nolanahi ere, nabarmentzekoa da ikerketa talde eta erakunde batzuek egiten duten ahalegina euskarazko corpusen eta, oro har, hizkuntza teknologien informazioa argitalpen eta biltzar espezializatuetan agertzeko. Horien denen bilduma luzeegia litzateke, baina artikulu honetan bildu dugun bibliografiak agerian jar dezake errealitate hori. Txanponaren beste aldea, berriz, corpus proiektu batzuen inguruan dagoen erabateko dokumentaziorik eza da.
‎Hiru adibide emango ditugu, ondorengo grafikoen bidez azaltzen ditugun A, B eta C, Ier= Iez dela suposatuz (ez dut ikerketa kuantitatiborik egin uste hori egiteko, uste hutsa da, baina artikulu honen nahia metodologia bat iradokitzea da eta beraz teorikoa da, indizeak berdinak izan, Ier> Iez izan ala Ier Iez izan berdin dio, irakurleak erraz egokituko baitu metodoa, ikusiko denez):
2009
‎Esan bezala, ikerketaren ondorioak aipatutako lau multzo horietan bildu dira, baina artikulu honetan guztia azaltzerik ez dugunez, gako orokorrak soilik aztertuko ditugu, gako orokor horietako bost hain zuzen (informazio zabalagoa nahi duenak Soziolinguistika Klusterrera edo Eusko Jaurlaritzako HPSra jo dezake).
2011
‎Fergusonen eta Fishmanen definizioak kontuan hartuta (Fergusonen ondoren garrantzia izan zuten Gumperz edota Fasolden definizioek ere, baina artikulu honen eremutik kanpora gelditzen dira eta gure argumentaziorako ez dute ezer funtsezkorik aldatzen), nekez uler daiteke Euskal Herriko egunkarietan eta diskurtsoan diglosia kontzeptuaz egiten den erabilera. Gure testuinguruan, diskurtso horietan, egoera diglosiko bat justiziarik gabeko egoera da sarri:
2013
‎Horrela, EAEko ikastetxe guztietan eginiko Ebaluazio Diagnostikoaren bitartez LMH4ko eta DBH2ko ikasleen eskolako hizkuntzaerabilerei buruzko datuak bildu ziren. Datu horien analisi txostena 2012 urtearen amaieran zabaldu zen, baina artikulu honetan azterketa hura egiteko baliatutako ikuspegi eta erreferentzia teorikoen deskribapena eskaintzen da. Gainera, artikuluan datuen azterketaren gainean hainbat ikerlarik eta adituk eginiko analisien eta proposamenen erreferentzia ere eman da.
‎Lehenago komentatu dugu kanoikadez zer idatzi zuen Zerbitzari k. Eraso gogorrak izaten ziren, baina artikulu honen arabera, ohitua zela zirudien. Aldiz, metrailadoreak are arma gogorragoak zirela ulertarazi nahi izan zuen.
2014
‎Hainbat definizio eskaini zituen Bourdieuk alor horri buruz; baina artikulu honetan lantzen dugun gaiari begira, Actes de la recherche en sciences sociales aldizkarian proposatzen zuena iruditzen zaigu aproposena. Alor politikoan, akitaniarrak baieztatzen zuenez,... berezkoa lehiakor den testuinguru horretan, produktu politikoak, arazoak, programak, analisiak, kontzeptuak sortzen dira.
2015
‎Ez daude guztiak, baina artikulu honetan agertzen direnek merezi dute, zalantzarik gabe, eskaintzen zaien espazioa. Emakumearen Nazioarteko Eguna dela eta, munduko emakume guztien eskubideen defentsan dihardutenen lana ikustarazten da.
‎Alokairu merkeagoa lortzea ez da lan erraza, baina artikulu honetako proposamenei jarraituz gero, arazorik gabe egin ahal izango da. Etxearen alokairuaren prezioa negoziatu ez ezik, eragiketa horrek dakartzan gastu batzuk ezabatu edo murriztu ere egin behar dira:
2018
‎carballo Gehiegizko pisuaren eta obesitatearen epidemiak Espainiako populazioaren %60ri eragiten dio, gutxi gorabehera. Ehun faktore ezagun baino gehiago daude errealitate horrekin lotuta, baina artikulu hau aztertu da gutxien aztertu den horietako batean: produktu ez osasuntsuak irenstearen oharkabeko edo gutxietsitako atsegina.
2020
‎Zalantzan ibili nintzen honen aurrekoan, eusko edo euskal eskultore unibertsal gisa aurkeztu behar nizuen, eta azkenean," euskal" jarri nuen. Jende gehienarentzat zalantza hutsala, baina artikulu hau irakurtzera abiatzen denarentzat, beharbada, izan dezake axolarik, eta helduko diot.
2021
‎Bideo-deiak dira baliabide nagusietako bat; izan ere, azken urteotan, gero eta gehiago erabili dira, batez ere, mugikorren eta konektibitatearen hobekuntza teknikoei esker. Bideo txatetan, ezagunena Skype da, baina artikulu honetan bideo-deiak doan egiteko beste aukera batzuk azaltzen dira.
‎Sail honetan irudizko adiera hartzen duten izena/ aditza kolokazio lexikoen deskripzioari eutsiko diogu. Irakurleak kontuan hartu behar du aurreko ataletan aipatu diren aditz eta izen azpiklase guztiak aztertu direla lan honen oinarrian dagoen ikerlanean, baina artikulu honen tamaina mugak direla eta, izen gutxi batzuk eta aditz guztietatik irudizko adiera deigarriena hartzen dutenak baizik ez direla hemen azalduko: sorkuntza (§3.1), deuseztapena (§3.2), betekizuna (§3.3), areagotzea (§3.4) eta txikiagotzea (§3.5).
2022
‎Nahikoa da salatzea jabetza berreskuratzeko? Egia esan, ez da erraza okupak kanporatzea, baina artikulu honetan gai horretako adituek aholkuak ematen dizkizute nola prebenitu okupazio bat edo nola jokatu zure jabetzan legez kanpo bizi badira.
‎Nondik egin bultza, edo tira, Euskal Unibertsitatearen hipotesiari 2022tik begiratuta? Tentagarria litzateke baldintza idealen segida bat zerrendatzea, euskal estatugintzari buruz teorizatzea edo Euskal Herriko gobernu instituzioei politika zientifiko serio eta bateratu eta baterako deialdia egitea; baina artikulu hau lehenengo pertsona pluralean konjugatu dugunez, sintagma berean pentsatuko ditugu aurrera begirakoak.
‎Egoera horrek bi erronka garrantzitsu dakarzkio irakasgaiari: lehenengoa didaktikoa, irakasgaia irakatsi eta ikasteko prozesuan erabili beharreko estrategia eta baliabide didaktikoekin lotua dagoena, eta garrantzitsuena dena, baina artikulu honetan, espazio mugarengatik, lantzerik ez duguna; eta, bestea, epistemologikoa, hezkuntzako profesionalen prestakuntzan Hezkuntzaren Historiak duen zentzuari buruz gogoeta egitera behartzen gaituena. Zergatik eta zertarako Hezkuntzaren
‎Lehenik eta behin ikusten da arabiarrak bizi diren herrietan, guztira 208 izanik, horietako 18 herritan arabiarrek hazkuntza negatiboa erakusten dutela. Datu hori aurretik azaldutako arrazoiek argitu lukete modu sinple batean inolako eztabaida gabe, baina artikulu honen zeregina ez da arrazoi inguruan sakontzea beste metodologia bat baitzuen. Bigarren datuetan, non 33 herrietatik batean bakarrik judutar populazioak hazkuntza beherakada erakusten duen, modu orokor batean, erraz azaldu ahal den dinamika baten aurrean aurkitzen gara.
2023
‎monolaborantzen hedapena Ipar eta Hego Amerikan, pozoi kimikoen erabilera handitzea, eta substantzia kimikoen eta GE hazien ekoizpenean nagusi diren enpresa erraldoien irabaziak handitzea. Luze eztabaidatu da GE laboreek eta horiekin lotutako plagizidek gizakien osasunean duten eraginaz, baina artikulu honetan ez gara horretan sartuko eta, aldiz, aztertuko dugu haiek nola eragiten duten bizitzak suntsitzen dituzten monolaborantza masiboen hedapenean.
‎Ez dakizkit haien izenak, baina artikulu hau irakurriko balute, agian, jakingo lukete haiei buruz ari naizela. Basauriko kultur etxean solasaldia izan genuen aurrekoan, eta egonean egotea aldarrikatu zuten publikotik, egungo bizimoduan ezer ez egitearen garrantzia azpimarratuz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia