Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 19

2020
‎Taldeko hirugarren hanka dugu gogoan, Kapelu, “zertan ariko ote da orain? ”, “tabernan lanean, zertan ba”. Sekretupean nahiago ditugu bakarka bizi abenturak, maiteminak, elkar ukitze eta espantuak, baina antzerkiari beha berarekin baino ezin dugu imajinatu taldea. Badu bulkada, badu egin nahia, badu jarioa eta irudimena, “oholtza gainean kapaz da edozer gauza egiteko bi aldiz pentsatu gabe” diot Kapelu gogoan, “ausardiak edo egoak bultzatzen du? ” berriz ere Merlinek, “egoak?
2021
‎Udaletxean farmazia eta kutxazain automatikoa dagoz eta aurreko ermita batean udal ludoteka atondu dute. Bertan dago antzezlea, bakardade handian, eta guri bihotzean krak bat sortu zaigu, ulertzen dugulako berak ere badakiela non, noiz eta nola gauzatu behar duen emanaldia, baina antzerkiarekiko grina horren zergatia ezin diolako bere buruari azaldu. Geuri gertatzen zaigun moduan.
2023
‎Bai, baina antzerkia ez da borroka armatuaren ingurukoa, norberak bizitzan egin behar duen hautuaren ingurukoa baizik: pertsonaien artean batzuek ekintza egin nahi dute, beste batzuek ez, eta hor bada konfrontazio bat.
‎Garai hartan, nire herrian, ni nintzen haur horrek ezin zituelako gauza batzuk adierazi. Ezin zituen esan, gaizki ikusia zegoelako, baina antzerkiak permititzen du hori, bizitzak ez bezala, ez behintzat momentu hartan. Nik gauza batzuez hitz egin nahi badut, nor hobe ni neu baino?
‎Ekainean egiten dugun Zestoako Antzerki Asteak gero eta oihartzun handiagoa izan du, eta horrek indarra ematen digu hurrengo urteari begira egingo duguna antolatzeko eta gauza berriak proposatzeko. Zestoan oso urria da programazio kulturala, baina Antzerki Astean jendeak gogotsu parte hartzen duela ikusi dugu. Horrez gain, lanerako espazioa oso mugatua daukagu, eta horrek asko baldintzatzen gaitu gauzak antolatzeko orduan.
‎Ez, ezta? Hori gure normaltasunaren barruan sartzen da, baina antzerkiaren kasuan ez da horrela. Antzokia espazio publikoa da baina ez da hala jokatzen:
‎antzerkiko kideak, kultur teknikari eta programatzaile konplizeak, elkarte batzuk... Niretzat abentura bat den bitartean eta esperimentatzeko aukera ematen didan heinean, interesgarria da, baina antzerkia antzerkiagatik ez zait interesatzen. Dibertigarria izan daiteke eta ondo pasa dezaket, baina ez badauka eduki hori ez zait hain garrantzitsua iruditzen.
‎Nire ustez, Iparraldean intermitentzia dela-eta antzerkiak badu Hegoaldean baino pisu gehiago. Nik antzerkia egiten dut eta egun batez zinema egin nahi nuke, baina antzerkiari esker bizi naiz. Aipatu beharra dago, hala ere, antzerkian ere badirela arlo batzuk beste batzuk baino prestigio handiagoa dutenak, diziplina guztietan bezala.
‎Esate baterako, Jaurlaritzak diruz lagundu ohi ditu kirol taldeak, eta antzerkilariok azkenputz gara, kirolari garrantzi gehiago ematen zaiolako. Hemen, pandemia garaian futbol partiduekin estadioak betetzen ziren, baina antzerkiaren kasuan, aldiz, antzokia ixten zen eta kito. Berriki, Urruñako Udalak gure antzerki eskolarentzat mila euro eman dizkigu, eta kirol ekintzetara, berriz, 40.000 euro destinatu ditu.
‎gorputz adierazpena, ahozkotasuna... Zenbat hitz egiten dugun, eta hala ere euskaldunok ez dugu elkar ulertzen, baina antzerkiak loturak egiten ahal ditu. Jendea gose da antzerkiz, eta telebistaz ase da!
‎Horregatik, euskaldunek hizkuntza babesteari ekin zioten: ikastolarik ez zen sortu, Hegoaldeko errefuxiatuen artean Saran sortu zutena salbuetsita, baina antzerkia bai, gerla baino lehenagotik antzerkia lantzen baitzen. Patri Urkizu euskal idazle eta filologoak frogatu izan du Saran beti antzerkia egiten zela.
‎Antzerkiaren bidez ia magikoki badute manera bat hitz egiteko. Ni euskaldun berria naiz, eta lizeoan nintzenean kasik ez nuen hitz egiten, baina antzerkian testuak ikasten nituen eta euskalduna nintzen inpresioa ematen zidan... Antzerki tailerretan haurrak oso blokeatuta ikusten ditut, hitz bat euskaraz nola esaten den galdezka, oso lotsatuta sentitzen dira.
‎Zein da kazetariaren funtzioa edo zergatik da beharrezkoa? ”. Gure gizartean aintzat ematen da kazetaritzak badaukala bere funtzio soziala, baina antzerki konpainia bat izateak etengabeko azalpena eskatzen du. Antzerkiaren garrantzia azpimarratzera behartzen baldin bagaituzte, horren beharra dagoen seinale da.
‎Uxue Alberdiren Euli giro ipuin liburua izan zen Miren Gaztañaga, Erika Olaizola eta Amancay Gaztañaga elkartzeko aitzakia. Ibilbide desberdinetatik zetozen hiru aktore ziren, baina antzerkiaren zein generoaren hausnarketaren inguruan partekatzen zituzten hainbat ikuspegigatik batu ziren. Uxue Alberdi, Sylvia Plath, Mari Luz Esteban, Danele Sarriugarte eta beraien testuetan oinarritutako Euli giro ikuskizuna izan zen euren lehen proiektua, eta horrela sortu zuten 2014 urtean Kamikaz kolektiboa.
‎Eugenio Arozenak ere bere kabuz bideoz grabatutako hainbat emanaldi ditu gordeak. Hala ere, EHAZEri esker, hori guztia poliki poliki bideratzen ari da, baina antzerkian dokumentu horien ikusgaitasuna leku fisiko batean egotea faltan botatzen da.
‎Iparraldean hobeak ez dakit, baina antzerkirako trebezia, eta jakintza gehiago dutela argi dago. Herri antzerkian transmisio bat egon da eta sarritan amateurrek ematen duten maila profesionalen adinakoa izan daiteke.
‎Antzerki klasikoa uzteko arrazoietako bat hau ere izan zen. Francisco Vidalek paper protagonista egiteko aukera eman zidan, baina antzerki klasikoan nuen lanarekin ez zenez bateragarria, bien artean aukeratu behar izan nuen. Antzerki klasikoan egiten nuen lanarekin konparatuz, erronka artistikoa erronka ekonomikoa baino interesgarriagoa iruditu zitzaidanez, Nievaren pertsonaia egitea erabaki nuen.
‎Uste dut publikoak ere, antzezlana ikusi ondoren, galdera horixe egiten ziola bere buruari: “Zer da hau? ”, baina antzerkiaz gozatzeko eta esperientzia hura publikoarekin bizitzeko beste aukera berri bat izan nuen. Arrakasta izatea baino garrantzitsuagoa zen antzerkia egin eta talde baten arte eta parte izatea.
‎Zineman esperientzia gutxiago dudanez, seguruago sentitzen naiz teatroan. Pelikula bakoitza mundu bat da (ekoizpena, estetika, gidoia…) baina antzerkiaz konparatuz, orokorrean lan egiteko dinamikak ere oso ezberdinak dira. Zineman, kamera aurrean antzezten duzu; teatroan, publikoaren aurrean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia