2008
|
|
Espainiako Bankuak etxebizitza baten erosketa finantzatzeko etxe batek egin behar duen urteko ahalegin teorikoari buruz argitaratu dituen azken datuek, ekainari buruzkoak, erakusten dute adierazle horrek beheranzko joera duela, bai bertsio gordinean,
|
bai
zergen garbian, 2007ko abenduan 1995az geroztik ehunekorik altuenak lortu ondoren, Espainiako Hipoteka Elkarteak prentsa ohar batean azaldu zuenez. Hala, urteetatik aurrera, etxebizitza erosteko ahaleginaren itxurazko portaera etengabe handitzen hasi zen, eta hori bat zetorren etxebizitza merkatuko hedapen zikloaren hasierarekin.
|
2015
|
|
Antzinako inperioetan elkarrekin bizi ez zirenen arteko koreografiak antolatu beharrez, urruneko morrontza ezartzen zituzten bai baliabide sinbolikoen bidez,
|
bai
zerga edo oparien bidez. Inperio horietan ez zegoen populazio horiek guztiak sinkronia bakar batera biltzeko asmorik, ezta beharrik ere. Garai hartako inperio hirietan (eta segur aski, gaur gero izango direnetan) elkarren ondoan, eszenatoki berean nonbait, koreografia ezberdinak bizi ahal ziren.
|
2016
|
|
Uztea edozein unetan egin daiteke, bai salgaiak aduanan aurkezten direnean,
|
bai
zergak ordaintzeko unea baino lehenago.
|
|
–Uztea edozein unetan egin daiteke, bai salgaiak aduanan aurkezten direnean,
|
bai
zergak ordaintzeko unea baino lehenago. Zehapenen bat ezarri bada, ordaindu ondoren egin behar da uztea.
|
2017
|
|
Harmonizatu litzatekeen bigarren zerga sozietateen gaineko zerga (SZ) da edo konpainien mozkinen gainekoa izan behar lukeen zerga. SZa inbertsioerrealak erakartzeko erabiltzen dute estatu kideek eta, ondorioz,
|
bai
zerga beraeta, zer esanik ez, zerga tasa oso ezberdinak dira estatu bakoitzean. Horrez gain, ordaindu behar den kuota likidoari ere kenkari ugari aplika dakioke eta ordainketakopurua apalagoa bihurtu.
|
2020
|
|
Hirugarren ildoa diru-laguntza publikoena da,
|
bai
zerga ikuspegitik edo baita ere gastu publikoaren bidez ekonomia sozialeko eragileak ekonomikoki sustatuko lituzkeena.
|
2023
|
|
1845eko udal arauketaren ondorioz sortutako finantza jarduera Probintzietako Gobernu buruen eta gobernu zentralaren kontrolpean geratzen ziren, horretarako baimena eman behar zutelako. Hau da, finantza jardueraren gaineko erabakiak (bai aurrekontu jardueran
|
bai
zerga jardueran) ez zituzten toki erakundeek hartzen. Horrela, pasa ziren XIX. mendeko seinu ezberdinetako gobernu guztiek, Perez RoDRiGUEZek adierazitakoari jarraituz, jarduera ekonomikoaren gaineko kontrolari buruzko eztabaida gutxi egon ziren arerio politikoen artean206.
|
|
EAEko udalek eta gainerako udal erakundeek, orain arte halako legerik eduki ez dutenez, urritasuna ezaugarri izan duen arau esparru instituzional batean jardun behar izan dute. Egia da lurralde historikoek bakoitzak bere lurralde eremuko udaletan eta toki erakundeetan zuzenean aplikatzekoak diren foru arauak onetsi dituztela,
|
bai
zerga arloan eta arlo ekonomiko finantzarioan, bai beren eskumeneko beste gai batzuetan. Baina egia da, halaber, Euskal Autonomia Erkidegoak lege propiorik ez duenez udal kontuak osotasunean jorratzeko, Euskadiko udaletako eta gainerako toki erakundeetako gobernu organoek toki araubideari buruzko Estatuko oinarrizko legeria eta Eusko Legebiltzarrak onetsitako lege sektorialak aplikatu dituztela, eta lege sektorial horiek hainbat gaitan eragin dutela eta kasu askotan, gainera, zuzenean eragiten dutela udal eskumenetan; esaterako, hirigintzan, ingurumenean, gizarte zerbitzuetan, eta abar.
|