2001
|
|
Bi urtean bi hutsegite oso larri eginez gero, hala nola abiadura handiegia edo bi alkoholemia, gidariak gidabaimena galduko du. Hala ere, araudi berriak ezartzen duenez,
|
bai
zehapen ekonomikoaren zenbatekoa, bai gidabaimena bertan behera uzteko aldia, “bere osotasunean %30 murriztu ahal izango dira, eta zati horretan, zehatuak hala eskatuta, beste neurri berrhezitzaile batzuk jarri” ahal izango dira. Neurri horiek legearen erregelamenduan zehaztu dira.
|
2008
|
|
b) Zor ez den sarreraren itzulketa egitea, bai tributu bebetebeharrak betetzean
|
bai
zehapenak ordaintzean. Administrazioak berandutza korrituak ere zor ditu, interesatuak ezer eskatu ez badu ere.
|
2020
|
|
10) Legezkontrakotasun egoeretan ezin da berdintasun printzipioa defendatu, Administrazioak beste arau hausleek egindako beste zuzenbide kontrako egintzak zigortu ez dituelako inguruabarraren babespean, errugabe edo erantzukizunetik aske geratzeko85, baina
|
bai
zehapenaren gutxitzea lortzeko zehatutako beste subjektuen baldintza berdinetan. Aipagarriak izango dira, modu berean, beste autonomia erkidegoetako araudi onuragarriagoak, berdintasun printzipioaren babespean.
|
2023
|
|
Urriaren 1eko Administrazio Publikoen Administrazio prozedura Erkidearen 39/ 2015 Legearen 39.1 artikuluak jaso duenez, administrazio egintzak baliodunak dira eta ondorioak sortuko dituzte, egintzok eman diren egunetik aurrera. Baliozkotasunaren eta eragingarritasunaren aldeko presuntzio hori, nola ez bada, tributuzko administrazio egintzei ere aplikatzen zaie, bai tributuak aplikatzeko egintzei
|
bai
zehapenak jartzeko egintzei ere; hortaz, egintzak deuseztatzeko araubidea ere Administrazio zuzenbide orokorrean ezarritakoa izango da (deuseztasuneta deuseztagarritasun kasuak, etab.). Presuntzio hori aplikatzen denez, tributuak aplikatzeko egintzak zuzenean dira betearazleak (ez ordea, zehapenak jartzeko egintzak, ez direlako betearazleak izango administrazio bidea agortu arte).... Horiek horrela, halako egintzen aurka egiteko ekimena administratuari dagokio egintzaren baliozkotasuna zalantzan jarriz gero.
|
|
Arabako eta Gipuzkoako TFAOen 227 artikuluak eta Bizkaiko TFAOren 228 artikuluak ezarri dutenez, egintza eman duen organoak egintza horren oker material, aritmetiko zein egitezkoak zuzendu ditzake, bai tributuak aplikatzeko egintzen kasuan,
|
bai
zehapenak jartzeko egintzen kasuan, baita auzitegi ekonomiko administratiboen ebazpenen kasuan, baldin eta preskripzio epea (edo Bizkaian iraungitze epea) igaro ez bada, eta espedienteko agirietan okerren bat azaltzen denean.
|
|
a) Tributu bakoitzaren arauketaren ziozko itzulketak egiteko beharra. Arauketak ezarritako epean edo, beti ere, sei hilabeteetan itzulketarik ez badago, Administrazioak, gainera, berandutze interesak zor ditu, interesdunak hala eskatu ez badu ere. b) Zor ez den sarreraren itzulketa egiteko beharra, bai tributu betebeharrak betetzean
|
bai
zehapenak ordaintzean. Administrazioak berandutze interesak ere zor ditu, interesdunak ezer eskatu ez badu ere. c) Tributu betebeharpekoak ekarritako bermeen kostua ordaintzeko beharra. d) Berandutze interesak ordaintzeko beharra.
|