2006
|
|
Salbuespen negatiboen multzoan mendeko kredituak ditugu; legeak kategoria berri hori sortu du, zenbait arrazoiren ondorioz arrunten ostean izan behar diren kredituak sailkatzeko, hain zuzen ere, berandu komunikatu direlako, horren inguruko kontratu ituna dagoelako, osagarriak direlako (korrituak), zigortzaileak direlako (isunak), edota kredituon titularrak pertsona zehatzak direlako (konkurtsopekoarekin harreman bereziak dituzten pertsonak edo konkurtsoari begira kaltegarriak diren egintzetan gaitzustez jokatu duten pertsonak). Ondore horietarako, on izango litzateke zehaztea mendeko kredituen kategorian sartzen direla kreditu publikoen ordainarazpenaren ondorioz sortutako korrituak eta ezarritako zehapenak,
|
bai
tributu arlokoak, bai Gizarte Segurantzakoak. Mendeko kreditu horien titularrek ez dute boto eskubiderik hartzekodunen batzan, eta, likidazioa gertatuz gero, ezin izango zaie ordaindu kreditu arruntak oso osorik ordaindu arte.
|
2008
|
|
b) Zor ez den sarreraren itzulketa egitea,
|
bai
tributu bebetebeharrak betetzean bai zehapenak ordaintzean. Administrazioak berandutza korrituak ere zor ditu, interesatuak ezer eskatu ez badu ere.
|
|
Halaber, aktetan zehaztu behar dira ikuskapen prozeduraren hurrengo tramiteak, likidazioaren aurka jar daitekeen errekurtsoa eta hori ebatziko duen organo eskuduna, bai eta arau hauste gauzatu deneko zantzuak dauden ala ez ere. Laburbilduz, aktak jaso behar ditu,
|
bai
tributua zenbatzeko garrantzitsuak diren osagaien eta zerga egitatearen deskribapena, eta bai aurrekoetan oinarrituriko likidazio proposamena ere.
|
|
Erreklamazio horiek Ekonomia administraziozko udal organoak ebatziko ditu, hiru kidez, gutxienez, osatuta. Udaleko Osoko Bilkurak arautuko ditu organoaren jardunbidea eta prozedura; horretarako, aintzat hartuko dira ekonomia administrazio bidearen arauketa
|
bai
Tributuen Lege Orokorrean bai hori garatzen duten arauetan.
|
2023
|
|
Abenduaren 27ko 7/ 2012 Lege Organikoak aringarri bat sartu zuen," egindako kaltea konpontzea" izenekoa (305 artikuluaren 6 lerrokada); aringarri horren bitartez, epaile eta auzitegiek delituaren egileari edo betebeharpekoari dagokion zigorra baino gradu bate do bi gutxiagokoa ezarriko dute, baldin eta zitazio judizialetik bi hilabete igaro baino lehen tributu zorra ordaindu badu (kuota, errekarguak eta interesak) eta epaiketan egitateak aitortu baditu. Inguruabar aringarria beste partaide batzuei ere aplika dakieke agintaritzarekin egitez elkarlanean aritzen direnean, bai beste erantzule batzuen identifikazio edo harrapaketarako froga erabakigarriak lortzeko, bai delituzko egitateak erabat argitzeko,
|
bai
tributu betebeharpekoaren edo delituaren beste erantzule batzuen ondarea bilatzeko.
|
|
Urriaren 1eko Administrazio Publikoen Administrazio prozedura Erkidearen 39/ 2015 Legearen 39.1 artikuluak jaso duenez, administrazio egintzak baliodunak dira eta ondorioak sortuko dituzte, egintzok eman diren egunetik aurrera. Baliozkotasunaren eta eragingarritasunaren aldeko presuntzio hori, nola ez bada, tributuzko administrazio egintzei ere aplikatzen zaie,
|
bai
tributuak aplikatzeko egintzei bai zehapenak jartzeko egintzei ere; hortaz, egintzak deuseztatzeko araubidea ere Administrazio zuzenbide orokorrean ezarritakoa izango da (deuseztasuneta deuseztagarritasun kasuak, etab.). Presuntzio hori aplikatzen denez, tributuak aplikatzeko egintzak zuzenean dira betearazleak (ez ordea, zehapenak jartzeko egintzak, ez direlako betearazleak izango administrazio ... Horiek horrela, halako egintzen aurka egiteko ekimena administratuari dagokio egintzaren baliozkotasuna zalantzan jarriz gero.
|
|
Arabako eta Gipuzkoako TFAOen 227 artikuluak eta Bizkaiko TFAOren 228 artikuluak ezarri dutenez, egintza eman duen organoak egintza horren oker material, aritmetiko zein egitezkoak zuzendu ditzake,
|
bai
tributuak aplikatzeko egintzen kasuan, bai zehapenak jartzeko egintzen kasuan, baita auzitegi ekonomiko administratiboen ebazpenen kasuan, baldin eta preskripzio epea (edo Bizkaian iraungitze epea) igaro ez bada, eta espedienteko agirietan okerren bat azaltzen denean.
|
|
a) Tributu bakoitzaren arauketaren ziozko itzulketak egiteko beharra. Arauketak ezarritako epean edo, beti ere, sei hilabeteetan itzulketarik ez badago, Administrazioak, gainera, berandutze interesak zor ditu, interesdunak hala eskatu ez badu ere. b) Zor ez den sarreraren itzulketa egiteko beharra,
|
bai
tributu betebeharrak betetzean bai zehapenak ordaintzean. Administrazioak berandutze interesak ere zor ditu, interesdunak ezer eskatu ez badu ere. c) Tributu betebeharpekoak ekarritako bermeen kostua ordaintzeko beharra. d) Berandutze interesak ordaintzeko beharra.
|