2007
|
|
b. Taldearen bizitzan parte hartzearen esperientzia. Parte hartzeak gogobetebehar du bai gizabanakoa
|
bai
taldea bera.
|
|
nazio estatuak hala irudikatuzuen, herria lehenago, gizartea geroago. Eta horrela irudikatu ziren giza identitateakzientzietan,
|
bai
talde identitatea, bai norberaren identitatea. Esanak esan, kontuanhartu behar dugu eskaera horren jatorri politiko eta modernoa.
|
|
b. Taldearen bizitzan parte hartzearen esperientzia. Parte hartzeak gogobetebehar du bai gizabanakoa
|
bai
taldea bera.
|
|
Hala, gaur egun garapen soziokognitiboaren ikerketa eremuak edozein gizarte objekturen ezagueraren garapenahartzen du barne: bai norbera, bai beste pertsonak, bai harremanak,
|
bai
taldeak, bai rolak eta bai instituzioak (Durkin, 1995). Beraz, Serafica k dioenmoduan (Serafica 1982, 11 orrialdea),, kognizio sozialaren ikerketa eremuagizarte ezagutzaren garapenera zabaldu zen; hau da, gizarte fenomenoen ingurukoezagutza antolatuaren garapenera?.
|
2009
|
|
Beraz, sistema egonkorretan agertzendiren baldintza sozial hauek elkarren mendekotasun kooperatibo maila handikotalde arteko harremana bultzatzen dute, harreman esplotatzailea izan arren. Eguneroko elkarrekintzak lankidetza maila altukoak izan daitezke pertsona artekomailan,
|
bai
talde meneratzaileak bai mendekoak onartuta, arrazoi ezberdinak direlamedio bada ere. Izan ere, mendekoek ez dute lankidetzan aritzea ez den besteaukerarik.
|
2011
|
|
Hizkuntza bakoitzari dagokion kultura: hizkuntza bakoitzaren produkzioa arlo ezberdinetan, bai hizkuntza talde bakoitzari dagokiona
|
bai
talde bakoitzak beste hizkuntza taldeei esportatzen diena.
|
2012
|
|
Beraz, curriculuma izangoda talde horien arteko gatazken emaitza. Sarritan ere, eskoletako curriculuma klase, klase zati eta bestelako talde sozialen hitzarmen eta akordioen emaitza izango da, gatazkak sortzen duen erresistentziaren edo aurkakotasunaren ondorioa, alegia.Egoera hau, hala ere, egoera gatazkatsua da, hegemonia irabaziz lortzen baita.Estatuan gauzatzen dira gatazka horiek guztiak eta Estatuak
|
bai
talde aliatuenbai aurkarien hainbat interes gradualki jaso behar ditu, bere legitimitateak iraundezan. Lorpen bide horretan kokatu behar dugu euskal curriculumaren eta euskaldimentsioaren curriculumaren artean dagoen aldea.
|
|
Beraz, curriculuma izangoda talde horien arteko gatazken emaitza. Sarritan ere, eskoletako curriculuma klase, klase zati eta bestelako talde sozialen hitzarmen eta akordioen emaitza izango da, gatazkak sortzen duen erresistentziaren edo aurkakotasunaren ondorioa, alegia.Egoera hau, hala ere, egoera gatazkatsua da, hegemonia irabaziz lortzen baita.Estatuan gauzatzen dira gatazka horiek guztiak eta Estatuak
|
bai
talde aliatuenbai aurkarien hainbat interes gradualki jaso behar ditu, bere legitimitateak iraundezan. Lorpen bide horretan kokatu behar dugu euskal curriculumaren eta euskaldimentsioaren curriculumaren artean dagoen aldea.
|
|
Garapena ez da indigenentzat bizi kalitatearekin lotzen, eta SMK delakoak ez du zerikusirik ondare materiadunaren pilatzearekin. SMK oinarrizko beharrak lortzearekin eta bizitza harmoniatsua izatearekin dago kezkatuta, bai gizabanako mailan
|
bai
talde moduan. Harmonia naturarekin, herriko bizilagunekin eta beste lagun hurkoekin.
|
2019
|
|
Mugimenduak pertsonek osatzen dituzte eta esan genezake pertsona horien deskribatzaile nagusiaaktibotasuna dela; eragilearen dinamiketan ez ezik, bestelako eremu (lantoki, hezkuntza...) edo taldeeta gizarte mugimenduetan ere inplikatzen direlarik. Zentzu horretan, eragile bakoitza osatzen dutennorbanakoen garrantzia azpimarratuko genuke,
|
bai
taldeen funtzionamendua osasuntsu mantentzekobaina baita Arrasateko herri mugimenduaren sarea osatzerako ere. Eta ideia hori mugimenduetakokideek ere garbi daukate:
|