2008
|
|
Egun euskarak hizkuntza teknologiako lehenengo 100 hizkuntzen artean baldin badago, neurri handi batean estrategia horri jarraitu izan zaiolako dela uste dugu. Estrategiaren erabileraren adibide gisa esan dezakegu itzulpen automatikoan denbora laburrean garatu ahal izan bada lehenengo prototipoa hainbat tresna berrerabili direlako izan dela,
|
bai
taldean aurretik sortutakoak (baliabide lexikalak eta morfologia), baita software libreko beste batzuk ere (erdaretarako analizatzaileak), modulu berri bakar batzuk soilik sortu behar izan ditugu eta horiek beste talde batzuekin garatu ditugu elkarlanean.
|
2009
|
|
Globalizazio garaiko estatuak aldiz nabarmen utzi du gure bizimoduan eragin zuzena duten arazo handiei aurre egiteko gaitasun eza. Horrek ahuldu egiten du estatua, ez bere mendeko herritarren aurrean (alde horretatik oso sendo jarraitzen du), baina
|
bai
talde nortasun emaile gisa.
|
|
Globalizazio garaiko estatuak aldiz nabarmen utzi du gure bizimoduan eragin zuzena duten arazo handiei aurre egiteko gaitasun eza. Horrek ahuldu egiten du estatua, ez bere mendeko herritarren aurrean (alde horretatik oso sendo jarraitzen du), baina
|
bai
talde nortasun emaile gisa.
|
2011
|
|
Mintzagaiak eta idatzizko jardunak aparteko eragozpena erantsi ohi diote lan esparru horretako euskal jardunari. posible da hor ere, ordea, hizkuntza baliabideak eta euskarazko harreman sareak sendotzea. Funtsezkoa da elementu hori ere,
|
bai
talde txikitan eta bai, ahal balitz, sekzio osoetan. Behar beharrezkoa du hiztun talde batek, XXI. mende honetan, lan munduan ere euskaraz bere ordainsari tasa izatea, haur jolas hutsean geldituko ez bada indarberritze saio guztia. dagoenari eustea da, batetik, arnasguneetan lehentasun osozkoa. euskaldunek euskaldunekin partez edo osoz euskaraz jarduten duten
|
2012
|
|
Taldeen jarraipenari begira, beraz, erronka, gazteak taldeetan mantentzea edo erakartzea eta, zenbait kasutan (are zailago, seguru asko), gazte taldea bera eratzea izango da (arestian aipatutako taldekide eta ikasleen arteko adin tartea leuntze aldera). horrek bisio batekin lan egitera eraman gintuzke, bai eskolak
|
bai
taldeak, behar beharrezkoa baitute taldeek erreleboa hilko ez badira; gazteei kultur jarduera horiek erakargarri egiteko moduetan pentsatzen hasi genuke: ikasketa planak malgutu, adierazpideen formatu desberdinak erabili, jarduera alai eta bizigarriak aurkeztu, umoretsuak, irudimentsuak, gazteak ibiltzen diren tokietara hurbildu...
|
|
Horrek bisio batekin lan egitera eraman gintuzke, bai eskolak
|
bai
taldeak, beharbeharrezkoa baitute taldeek erreleboa hilko ez badira; gazteei kultur jarduera horiek erakargarri egiteko moduetan pentsatzen hasi genuke.
|
2014
|
|
euskara erabiltzeko joeraz, eta gogoetarako joeraz. Bata eta bestea elkarreraginean garatzen dira,
|
bai
taldean eta bai norbanakoengan, eta bi fenomenoek elkarri eragiten diote. Gazteak JKko kide dira, besteak beste, elkarren artean euskaraz hitz egiten dutelako eta elkarrekin hausnartzen, gogoetatzen eta eztabaidatzen dutelako.
|
2018
|
|
Adin taldeen arteko erabileran aldea dago: gazteagoek dezente gehiago egiten dute euskaraz
|
bai
talde bereko elkarrizketetan bai talde nahasietan. Adinekoen multzoan, emakumezko zein gizonezkoa izan, erabileran ez dago alderik.
|
|
Adin taldeen arteko erabileran aldea dago: gazteagoek dezente gehiago egiten dute euskaraz bai talde bereko elkarrizketetan
|
bai
talde nahasietan. Adinekoen multzoan, emakumezko zein gizonezkoa izan, erabileran ez dago alderik.
|
2021
|
|
Ikastetxez ikastetxe grabatu ziren bideoz arlo ezberdinetako bina orduko saioak. Grabazio horien azterketatik abiatuta diseinatu ziren presNorberaren hizkuntzaerabilera eta irakasteko modua hausnarketaren erdigunean jarrita, prestakuntzaren helburua izan zen ezagutzea eta ulertzea zein, zergatik eta nola bultzatu eta indartu dezaketen hainbat portaera eta jokabidek gelako elkarrekintza eta ahozko hizkuntzaren erabilera. takuntza saioak,
|
bai
talde txikitan (grabazioak egindako irakasleekin batera), bai talde handian eskolako klaustro osoarekin.
|
|
Ikastetxez ikastetxe grabatu ziren bideoz arlo ezberdinetako bina orduko saioak. ...ketatik abiatuta diseinatu ziren presNorberaren hizkuntzaerabilera eta irakasteko modua hausnarketaren erdigunean jarrita, prestakuntzaren helburua izan zen ezagutzea eta ulertzea zein, zergatik eta nola bultzatu eta indartu dezaketen hainbat portaera eta jokabidek gelako elkarrekintza eta ahozko hizkuntzaren erabilera. takuntza saioak, bai talde txikitan (grabazioak egindako irakasleekin batera),
|
bai
talde handian eskolako klaustro osoarekin.
|