2000
|
|
APALATEGI, Jokin Euskal kultura nora ta nola zuzendu behar dugu? 34 zk. (1969), 40 Nazionalitate zapalduak Europan. 2 zk. (1977), 14 Nicos Poulantzas soziologoa hil zaigu. 12 zk. (1979), 138 Marxismoaren sisteman nazioarentzat tokirik
|
bai
ote? 30 zk. (1984), 49 Bizitza politikoa eta abertzaletasuna euskal historiografian().
|
|
MUXIKA, Errupin Jainkorik
|
bai
ote? 4 zk. (1957), 31 Apaizgaien aldeko otoitza. 5 zk. (1957), 13 Lourdes’ko eunurteko idazkia. 6 zk. (1958), 13 Aita Santuaren itza. 8 zk. (1958), 6 Aingeruak Tomas Deunarenean. 9 zk. (1959), 23 Aita Santuaren itza. 10 zk. (1959), 7 Lazkao’tik. 10 zk. (1959), 77 Aita Santuaren itza. 12 zk. (1960), 7 Aita Santuaren itza.
|
|
MUXIKA, Errupin Jainkorik
|
bai
ote? 4 zk. (1957), 31 Aingeruak Tomas Deunarenean. 9 zk. (1959), 23 Apaiz zera, kristaua?
|
|
APALATEGI, Jokin Marxismoaren sisteman nazioarentzat tokirik
|
bai
ote? 30 zk. (1984), 49 Gizarte zalekeri arauketa. 2 zk. (1956), 66
|
2001
|
|
Jostailu onetaz baliatzeko eta txukun gordetzeko, aurra konpon ote liteke? Jostailuaren beharrik
|
bai
ote du nere umeak. Jostailutan onenbeste txanpon botatzea, gisa ote da?".
|
|
Aingeru Irigarairi aitortu behar zaio behin batean argitara zuen iritziak (euskal aditza hedatu beharrean murriztearen aldekoak) baduela oinarri sendorik gure artean. Eta hain zuzen eredutzat(
|
bai
ote?) hartu nahi genituzkeen euskalkietan. Leizarragarena baino zaharragoa den Etxepareren liburuan, honelakoak aurki daitezke, sobera nekatu gabe, lehen plametan:
|
|
Nekrasov. Aurkikuntzaren berri
|
bai
ote. Balizko harremanik?
|
2002
|
|
A!... amaitzeko, betiko izpar mingotza. An bildu giñean gustijak ¿ erdaldunak eun
|
bai
ete, euzkeldunak ixan arren, gastiei erdel zalekeri galgarrija susmau geuntsen. Zoritxarreko arrokerija!
|
|
Kütxa güziek 10 kanika
|
bai
ote dütüe. A
|
|
Kütxarik aski
|
bai
ote dü Kanikarrek?
|
|
• Diharü aski
|
bai
ote düe lili flokaren erosteko?
|
2004
|
|
Eta galdera hau da: euskaraz
|
bai
ote?
|
2008
|
|
Nanobakterioak,
|
bai
ote?
|
2009
|
|
Praka eta alkondarak jantzi, abarkak oinetan lotu, pipatxua biztu, eta behorra arrautza artean jarri ete zan,
|
bai
ete zan ez ete zan, artega joan zan Migel Fermin sasiarterantza, behorra bildurtu ez egian behatz puntetan.
|
|
Materia iluna,
|
bai
ote?
|
|
Bakeaz ardurarazi behar ditugunok, ez ote dute hobe hilabeteko edo berrogeialdiko bake prestakuntza bakarkako sakon irmoa egiten hastea? Bakea den bezain dohain galanta jaioarazteko, zumarazteko, hazarazteko, garatzeko, opari eskaintzeko,
|
bai
ote dugu hartarako gauza den gizon emakumerik?... Hartarako gutxien presta daitezkeenak ez ote dira politikariak justu, beti lehiakor, hainbat saltsetan zipriztinduta ibili beharra daukatelako?
|
2010
|
|
«Iru Gudari» antzerki izenaNori etzayo burutzen.... Abertzalerik
|
bai
ote dagoEtzaionik biotz mintzen.... Euzko semeak Aberri aldezDira mendira irtetzenAuetan iru gazte, kementsuDituzte arrapau eta iltzen.Antzezlari trebeak etaantzezkizun aberkoiaauxen genuen aspalditikangure gogo eta naia4.
|
|
Egunero ta ajola geyago zaigu, gero ta geyago gogoratu gure etxea, eta ez dakigu noiz biurtu bear garen bizirik garenok, jildakuak ezin izango dira ta...! Baña jzer dagigu emen, iñork
|
bai
ote daki, jGeyan beude ildakoak, osa bitez lenbait len saurituak!".
|
2011
|
|
Ernani, ko zubiraño iritxi giñun. Nere laguna, kontrabandoa arena, karabinero, mikelete edo beste guardiarik inguru artan
|
bai
ote zebillen ikustera joan zan bitarte, bi barrillak bizkarrean nitula, bakarrik geratu niñun, ura etorri zai, zubian. Etzekit espiritu arek txorabiotu ote niñun; arrats illunean eta Ernani, ko zubian bi barrillak lurrera erori etzaizkidaken bada?
|
|
...a bizikideak adeitsu senidetuz, lagun errukarri, haiz orain adi jauregiaren gibel ganbera itzaltsuetara eta haietatik zuzentzen diguk arren hautsi baten malenkoniazko intzirioa irriño zorabiatuz, lehen bahintzen, eta orain bidaia ilunean zer nolako atakak ari ote haizen igarotzen gailurretatik ibarrera daraman bidean behera alderoka, erori eta ezin jeiki itsumutil eta solaslagunik gabe. sosegurik
|
bai
ote legoke han, galduen eremuetan edo Virgilio berraragitu batek eramanen ote hinduke ederrenetan argitzen diren egun distiratsuetara salbatuen egoitzetan birreskura dezakeen hitz arnastuen eresia... hor hago nonbait orain eta guk ezin haugu jarraitu haurtzaro berri horren egonsala urrunetara, baina egun batean guk ere burutuko diagu orain egiten ari haizen ibilbide berbera, gu ere nerabe izanen ...
|
|
Kantu xahar batek hunkitu nau ustekabean urruneko sustraiak zauritu dizkit odoletan daude eta biluts orain ez dute lur maitearen babesik, melankolia batek narama denbora haietara izendapen harrigarriak zilegi zirenean oinotsek ozenagotzen zituzten oihartzunetara,
|
bai
ote dago esperantzarik doinuen sorterrian ez ote ziren irainduak izan landa sagaratuak bortuetako uso zurien hegadak lanabesak, supazterrak, ezaugarriekiko maitasun keinuak, aberria hor lukeen zerbait denean baina jadanik ez dagoena, hutsune hori soilik eta barreiapena, dena galdua orain, joan zirenetan edo agian gelditu zirenetan baina jakin gabe, ezin asmatuz zer zen eraikitzen gintuena lits ur...
|
|
" Ikusi ote nau?". Ez darabil beste galderarik buruan," ikusi ote nau argiak itzali eta oihala irekitzen hasi den une horretan, ohartu ote da, jabetu ote da ni naizela, eta hala bada, ezagutu ote nau hainbeste urteren ondoren, eta ezagutu banau, ezagutu ezagutu egin nau, batere dudarik gabe, ziurtasun osoz, ala erdi ezagutu bakarrik, nor den oso ongi ez dakigun norbaiten antza hartzen diogunean legez norbaiti,
|
bai
ote ez ote badaezpadako batean. Gorrotatu egiten ote nau oraindik, deus esan gabe utzi nuelako, desagertu egin nintzelako bere bizitzatik?".
|
2012
|
|
Gaia, mamiña berbera da idazle biotan; estalkia ez. Arek griegoz idatzi eban, nik eus [keraz]. 80 Gaia, mamiña berbera
|
bai
ete. Nik naia, prosaz, itz lauz izanik be, orixe dozu.
|
|
Ongi hartu ere. Habia hoberik
|
bai
ote euskaldun guztion erakunde honetan baino, bizitzaren horrenbeste urte eskaini zizkion eta euskara batuaren (eta, horrexegatik eta zoritxarrez, sorterrian bertan lagun bat baino gehiago galarazi zizkion), ingeniariaren, berri gehiago izateko?
|
|
Azkenean, bostetarano jetxi zan, gutxituzgutxituz. Ni nagoneko uri aundi ontan [Ameriketan zen, segur aski Buenos Airesen edoinguruan]
|
bai
ote dira berrogei, ogei, amar gizon zintzo. Nai luke oinbesteren artean.Zer neurri ipiniko dugu ontasun ori neurtzeko?. Lengoa:
|
2013
|
|
Eta ur eta ur beti. Hobeto esaterik
|
bai
ote. Fraide hark bazekien zerbait!
|
2014
|
|
zilegi ote dute zerua? zakurrik
|
bai
ote da linboan. Azken aldion, krisiagatik edo auska lo zergatik Vaticanoak linboa ere amortizatu duen honetan, poe taren patua da bakarrik segurua, Arestiren garaian hark gaztiga tua:
|
2015
|
|
Errepikatzekoa Ohiz kanpoko formula ekarri zigun Xabier Garciak Ganbara ra ostegunean, «aldaketarik
|
bai
ote?» galderari erantzun nahian. Pittin bat hobetu liteke, hori bai:
|
|
–Horrenbesterako
|
bai
ote, amuña?
|
2017
|
|
Ezagunak zituen nire mainak. Ongi zekien
|
bai
ote, aurrena bera zela, nire ustezko apaiz bokazioarekiko lehian. Agian, gainera, biok genekien bagenekiela.
|
|
Iraultza Liberalarekin batera eratu zen 1895ean, herrialde osoan Kostaldean batik bat handitzen ari zen kriminalitateari aurre egiteko. Ezagutu ahal zutenen lekukotasunik ez dugu jaso, baina idazleak zantzu oso argiz eta egiazkoz ere
|
bai
ote, erakusten digu haien jokamoldea. 1956an Ekuadorko polizia talde guztiak bateratu zirenean amaitu zen talde honen autonomia eta desagertu zen.
|
|
San Jose eguna ospatzeko, bide asko genitula esan bear. Izan ere, Jose, Josemari edo Josepa gabeko sendirik
|
bai
ote da. Agian, emendik berrogei bat urtera bai, oraingo izen jartzeak jarraitzen dula. Gu euskaldunak gera noski, eta euskerazko izenak jartzea bidezkoa degu.
|
|
Mogoru, Mogurus eta Muguru toponimoak ere badira islan. Gure Mokoroa eta Muguruza-rekin loturarik
|
bai
ote, muttsu// motz (a).
|
|
‘Zur’ ote oinarria? Suelzu k zerikusirik
|
bai
ote Zubeltzu abizenarekin. Zurbeltza beste quercus mota bati esan ohi zaio euskaraz:
|
|
Titione (Orgosolo erreka). Euskarazko titi rekin zerikusirik
|
bai
ote. Harreman metaforikoa egon liteke, titiak esnea ematen baitu eta iturriak ura.
|
2018
|
|
Nolanahi ere, euskararen arloan gauzatzen da herri erakunde eta gizarte eragileen arteko adostasun mailarik handiena. Euskararen arloan dagoen adostasun mailarik, edo handiagorik,
|
bai
ote beste inon?
|
|
inon
|
bai
ote da,
|
|
Ez, ba. Euritsu
|
bai
ote. Ongi etorri euria, lur usaia eta freskura.
|
|
" Euskal Errian
|
bai
ote da indar gabeko emakumerik. Neure idatzi ebei izen ori ematen diotet.
|
2022
|
|
Iruñea: Lurralde eko euskaldun eta euskal feministarik
|
bai
ote?
|
|
UEU50 (2022): Lurralde eko euskaldun eta euskal feministarik
|
bai
ote?, Bilbo, (www.ueu.eus/ikasi/udako ikastaroa/ 1730/ Lurralde %2Beko euskaldun%2Beta%2Beuskal feminista).
|