Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 28

2002
‎Azken urteotan era nabarmenean hazi da Euskal Herriko biztanleriakatzerritar hizkuntzez duen ezagupena; eta bai ikasketa unibertsitarioak bestehizkuntzatan egiten dituzten gazteen kopurua ere, unibertsitateko hezkuntzara sartuaurretik erdietsi dituzten ezagupenei esker.
‎Bestalde, unibertsitatean ingelesa erabiltzeko aukera izateak beste herrietara joan ahal izateko ateak irekitzen ditu, bai ikasketak atzerrian luzatu nahi badira, bai atzerrian lan egin ahal izateko ere.
‎Euskaraerrefe rente bai ikasketetan bai antolamenduan ere, eta bi arlo horiek garrantzi paretsua dutela argi izan behar dugu: ezin da Unibertsitate euskaldun bat antolamendu erdaldun batekin.
2007
‎Aipatzekoa da euskaltegi libreak zeuden garaian homologazio baldintzak bete gabe eskolak ematen ziharduten irakasleen gaia bideratua dagoela 2002 ikasturterako, bai ikasketak amaituz bai 1996an abian jarri zen gaitze prozesuaren bitartez.
‎familia aberatsenen %83k ordenagailua dute etxean, eta estatus apalekoen %40k bakarrik. Etxetik kanpo ordenagailua izateari dagokionez, biztanleen %34k etengabe dute etxetik kanpoko ordenagailu bat eskuratzeko aukera, bai lantokian (etxetik kanpo ordenagailu bat erabil dezaketenen %54), bai ezagun edo ezagun baten etxean (%19), bai ikasketa zentroan (%19), bai zentro publiko batean (%12), bai ziberkafetegi batean edo antzeko batean (%7). Hamalau urtetik gorako hamar espainiarretik zazpik etengabe dute ordenagailu bat eskuratzeko aukera Bestela esanda, hamalau urtetik gorako hamar espainiarretik zazpik (etxean dutenen %59k eta etxean ez dutenen herenak) etengabe dute ordenagailu bat eskuratzeko aukera, etxean bertan nahiz kanpoan.
2008
‎Hendaiatik kanpo dabil aspaldian, baina larunbat arratsaldean Iparraldeko I. Bertsulari Xapelketako finalean arituko da Miren Artetxe. Hendaian aurkitu dugu aste honetan, baina azken urteotan Gasteizen egon da ikasten eta Bartzelonan ere bai ikasketa amaierako master bat egiten.Zer moduz doa Iparraldeko Xapelketa. Jende asko joan da saioetara. Horregatik bakarrik ondo.
‎Ikasle hori ez bada gai eragiketa horiek eguneroko bizitzako testuinguru erreal batean aplikatzeko, ez du lortuko prestakuntza arlo horren ikaskuntzaren oinarrizko gaitasunetako bat garatzea, eta, beraz, ez ditu ikasgaiaren helburuak lortuko. Izan ere, hemendik aurrera, bai ikasketa arlo edo irakasgai bakoitzaren helburuak, bai ebaluazio irizpideak, ikastetxearen antolaketa, familien parte hartzea… Espainiako gazteen hezkuntzari eragiten dioten alderdi formal eta ez formal guztiak Hezkuntzaren Lege Organikoak Oinarrizko Gaitasunak deitzen diona lortzera bideratuta daude. Lehen eta Bigarren Hezkuntzako curriculuma gaitasun horien arabera diseinatu da.
‎Horien artean, nabarmentzekoak dira 16 eta 25 urte bitarteko gazteentzako txartelak, gazteak diruaren mundura ohitzeko eta eguneroko bizitzan erabilgarriak diren zerbitzuak emateko, hala nola zinemako sarreretan deskontuak lortzeko, liburuak erosteko… Txartelek jaulkipen eta mantentze kosturik ez badute ere, erakundearen bezero izatea eskatzen dute. 16 eta 25 urte bitarteko gazteentzako txartelak dira, bai ikasketa matrikulak finantzatzeko, bai gazte ekintzaileei lehen lan proiektua sortzen laguntzeko. Kasu gehienetan, irekiera eta mantentze komisiorik ez izatea da haren ezaugarri nagusia.
‎Ikaskuntzako planifikazio prozesuan kontuan izan behar da sistemaren ardatz nagusia: sistemako irakasleak koordinatzea, bai ikasketa planaren koherentzia bermatzeko, bai hainbat ikasgaitan banaturiko ezagutzen segidan izan daitezkeen gainjarritako gaiak eta hutsuneak identifikatzeko. Horrek koordinazio bileren denborak aurreikustea exijitzen digu, bilerak irakasleen lan ordutegian jartzea eta lan karga gisa hartzea.
2009
‎Eraikinak, jakina, bai ikerkuntza bai ikasketa jardueretarako egitura egokia izan du. Graduko, gradu ondoko, etengabeko prestakuntzako eta doktoretzako programak eskainiko dira, eta, orotara, aurreikuspenen arabera, fakultatean 300 ikasle eta 30 langile arituko dira.
2010
‎Aztertutako taldearen barruan, gazteen %18, 8k (2,2 milioi baino gehiago) lan ordaindua egin zuen ikasketa ofizialak egiten zituen bitartean. Gazteen beste %2, 7k ikasketak eten zituen (oporrak), eta %2, 8k ordaindutako lana izan zuen, bai ikasketetan bai etenaldietan. Sexuen arabera, emakumeen% 24,9k egin zuen lan ikasketetan, eta gizonen% 23,6k.
‎% 13,6k lan egiten zuen haiek uzteko unean, eta% 19,7k ez zuen ordaindutako lanik aurkitu. Gizonen ehunekoa emakumeena baino handiagoa izan zen, bai ikasketak amaitzean enplegua hasi bazuten (%67, 3 eta %63, 6, hurrenez hurren), bai ikasketak uzteko unean lan egiten bazuten (%14, 1 eta %13, 1, hurrenez hurren). Lana aurkitzeko gutxienez urtebete behar izan zuten emakumeen ehunekoa gizonena baino handiagoa izan zen, %51, 1, eta %48, 8 Gainera, gizonen% 29,1ek lana lortu zuen ikasketak amaitu eta hilabete baino lehen, eta emakumeen% 26,9k.
‎% 13,6k lan egiten zuen haiek uzteko unean, eta% 19,7k ez zuen ordaindutako lanik aurkitu. Gizonen ehunekoa emakumeena baino handiagoa izan zen, bai ikasketak amaitzean enplegua hasi bazuten (%67, 3 eta %63, 6, hurrenez hurren), bai ikasketak uzteko unean lan egiten bazuten (%14, 1 eta %13, 1, hurrenez hurren). Lana aurkitzeko gutxienez urtebete behar izan zuten emakumeen ehunekoa gizonena baino handiagoa izan zen, %51, 1, eta %48, 8 Gainera, gizonen% 29,1ek lana lortu zuen ikasketak amaitu eta hilabete baino lehen, eta emakumeen% 26,9k.
2011
‎Seminario Txikian, Gramatika esaten jaken lehenengo hiru urteetan eta Retorika esaten geuntsen hurrengo hiru urteetan, bai ikasketetan bai osterantzeko bizitzan, gain gainean izaten genduzan irakasleak eta gure heziketaren arduradunak. Hamabostero edo hilero izaten genduzan notak, ikasi be danok egiten genduan alkarregaz, ikasgela handi baten gramatikoek eta beste baten erretorikoek.
‎Gainera, edonork eman dezake transgenikoen inguruko iritzia, bai ikasketarik ez duen etxekoandre edo etxekogizonak, eta bai mantal zuriko zientzialari ustez orojakileak ere.
2012
‎Beste mila laguntza dauzkagu udal eta aldundietan ere, bai hortzak konpontzeko, bai ikasketak egiteko, bai etxean nagusiak zaintzearren. Batzuek" argi" dabiltzanak, eskatzen dituzte; gehienok ez dugu jakin ere egiten.
‎Azkarren begirada zorrotza zuen, eta, lotsatia izan gabe, serioa eta isila zuen aiurria. Ona zen bai ikasketetan bai eskolaz kanpoko ekintzetan: marrazketan, balletean edo ingelesean.
2013
‎erran nahi baita Abdel Haqqek lauta jotzen eta Raissak dantzatzen segitu zutela. Egia da Raissa, anitzetan, malenkoniak hartua bezala egoten zela, baita egoera hark halako soraiotasun batera bultzatzen zuela ere, baina egia da, halaber, senarrarekin zegoèn guztietan, atsegin emaile izaten ahalegintzen zela, bai ikasketen ondoko solasaldiei, bai poemak errezitatzeari, bai dantzari ekiten zionean, dantzari batez ere: erdietsi ere egiten zuen batzuetan helburua, nahiz eta, lehenago edo geroago, minak hartu eta bere minetik dantzatzen zen; orduan, ordea, Abdel Haqq ez zen haserretzen:
‎Unibertsitateko lehen egunak zalantzaz inguratuta daude. Ez dakigu non egin behar diren ikasleek egindako kudeaketak, apunteak non egin, kirol jarduerak zein lekutan egin, eta, atzerritarra bada, zailtasunak areagotu egiten dira ostatu bila eta beharrezko beste zerbitzu batzuekin, bai ikasketak hobeto egiteko, bai orokorrean. Arrazoi horiengatik guztiengatik, unibertsitate batzuek laguntza eskatzeko aukera eskaintzen diete atzerriko ikasleei, harrera bulegoen bidez. Ondoren, harrera zerbitzua zertan datzan, nola eskatu eta zein aukera dauden azalduko dugu, informazio gidak eta unibertsitatearen web orriak, esaterako.
‎erran nahi baita Abdel Haqqek lauta jotzen eta Raissak dantzatzen segitu zutela. Egia da Raissa, anitzetan, malenkoniak hartua bezala egoten zela, baita egoera hark halako soraiotasun batera bultzatzen zuela ere, baina egia da, halaber, senarrarekin zegoèn guztietan, atsegin emaile izaten ahalegintzen zela, bai ikasketen ondoko solasaldiei, bai poemak errezitatzeari, bai dantzari ekiten zionean, dantzari batez ere: erdietsi ere egiten zuen batzuetan helburua, nahiz eta, lehenago edo geroago, minak hartu eta bere minetik dantzatzen zen; orduan, ordea, Abdel Haqq ez zen haserretzen:
2016
‎Justu urte horretan sortu zuten EHUko Berdintasun masterra eta han sartu nintzen, ez bainuen ikerketan aritzerik nahi. Gauza handia izan zen niretzat, bai ikasketa aldetik bai pertsonalki.
2019
‎Azalaldean, zailtasunaren ideia lanbidearen eta ikasketen gogortasunari erreferentzia eginez azaltzen da.Gogortasunaren ideia ikasketetan lan ordu asko sartu beharra eta profesional bezala dakarrenardura eta dedikazioa edukien bidez azaltzen da. Ondorioz, ikasle ingeniarien arteanesfortzuaren eta zailtasunaren ideia oso presente dauden baloreak dira, bai ikasketa prozesuaridei egiterakoan, bai lan munduko jardunari erreferentzia egiterakoan ere. Literaturaningeniaritzan emakume gutxi jardutea, besteak beste, ikasketa prozesuan helarazten diren edukizein baloreen bidez azaltzen da (Du, 2006; Connel, 1995).
‎Arestian azaleratutako ikuspegi sozio diskurtsiboa ardatz, moduluak gelaratzerakoan ardatz izan den elkarrekintza didaktikoari eginen diogu tarte. Izan ere, irakas metodologiak bai ikasketa bera, baita ikaste modua ere baldintza dezakeenez gero (Mercer, 2003), sekuentzia didaktikoan murgildu aurretik, proposamena gelaratzeko gako izan diren hainbat alderdi ekarriko ditugu.
‎Bai, eta asko damutzen naiz horretaz. Ez Valentziara joan izanagatik, oso bizipen ederrak izan nituelako han, baina bai ikasketak alboratzeagatik. Enpresen kudeaketaren gaineko modulua ikasten hasi nintzen, baina Valentzian ez nien ikasketei jarraipenik eman, eta gero, futbolak batera eta bestera eraman nau.
2022
‎“Zatirik argiena da. Informazioaren transmisioa izango da arreta falta, bai ikasketekin edo bere bizitzari dagokion edozein gairekin, bai eztabaidetan amai daitezkeen zama emozionalekin”, adierazi dute Leticia Diago, Carolina Pérez eta Natalia Cucalón psikopedagogek, Pro Colegio de Pedagogia y Psicopedagogia de la Comunidad de Madrid (Procoled) elkartekoek. Zergatik daude motibatuta nerabeak?
‎Mendebaldeko munduan bizitzen ari den unibertsitate hezkuntzaren funtsezko eraldaketetako bat nazioartekotzea da. Ikasleek eta enplegatzaileek gero eta gehiago eskatzen dituzte nazioarteko osagai handia duten unibertsitate hezkuntzako tituluak, bai ikasketa planen edukiari dagokionez, baita kulturen arteko trebetasunak eta gaitasunak garatzen laguntzen duten kultura harremanekiko esposizioari dagokionez ere. Ikasleen eta irakasleen mugikortasuna, argi eta garbi, unibertsitate hezkuntzaren nazioartekotzearen alderdirik gehigarriena den arren, gaur egun aliantzen edo partzuergoen bidez bideratzen hasten da.
2023
‎espektatibak. Badirudi helduok lortu ez dugun guztia lortzea eskatzen diegula, edo, gutxienez guk lortu duguna, bai lanean, bai ikasketetan edo bizitzako beste alderdi batzuetan. Hori arriskutsua da oso.
‎Anaiak eta biok helburu berdina genuen, eta erraza izan zen zentzu horretan. Betidanik babestu izan gaituzte, bai ikasketekin, bai ekonomikoki Baratza aurrera ateratzeko orduan. Eta hori izugarria da, beraiek gabe ezin izango genukeelako hau egin, hori horrela da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia