Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 32

2001
‎Ikuspegi honen barruan, irakasteko eredu desberdinez baliagaitezke, ikasteko estilo eta prozedura guztiak baitira baliagarriak. Azken batean, ikuspegi komunikatiboak ez du hartzen bide bakar eta itxia, bide zabala baizik.Dena dela, estilo guztiak errespetatu arren, orain arte ezagutu dutena baino gehiagoexistitzen direla erakusten diegu; hortik datoz bai ikas estrategiak lantzea eta baitagramatika lantzeko modu, berria, ere, adibidez.
2002
‎Jende asko hasi zen, hasi ginen, ikasguran UEUra joaten: bai irakastera, bai ikastera. Era askotakoa jendea:
2003
‎Idazle izaten irakatsi ezin bada ere (zer idatzi) idazteko teknika bai ikas eta irakats daiteke. Idazle berriak sortzeko balioko duen ala ez alde batera utzita (zergatik ez), irakurle arituak sortzeko balio izango du bederen.
2004
‎Nolanahi ere, perfekziora iristea ez da posible, atzerriko hizkuntzaren ikaskuntza bizitza osoan luzatzen da baina, bai ikasteak, bai praktikatzeak ondorioztatzen duten atsegin eta pozak betirako diraute.
2007
‎Honek guztiak, zalantzarik gabe, egokitzapen izugarria eskatzen du, bai ikas prozesuari dagokionez, bai euskaltegien antolaketari dagokionez. Euskalduntze alfabetatzean aldaketa sakonak gertatu behar dira.
2008
‎euskara ikasteko metodoena. Halaber, lehen urteetako metodo gramatikal zaharkituetatik, didaktika dinamikoagora igaro zela ikus daiteke, bigarren hizkuntzak ikasteko hainbat metodo praktiko egokituz euskararen irakaskuntzarako (Ahn, Berlitz, Gouin, etab.) 352 Hortaz bai ikas materialaren sorkuntzan zein metodo berrien bereganatzean aitzindaria izan zen Azkueren lana.
‎Bide horri berriro ekitea badakigu ez dela erraza izango, baina eginahalez baino ezin izango zaio heldu. Gauza bat bai ikasi dugu azken hamarkada honetan, ordea, Espainiarekin eta Frantziarekin inolako akordiorik erdiesteko, lehenbizi Euskal Herria nazio dela sinesten dugunon arteko indar sozialen eta politikoen artean zintzotasunez lan egin behar dela.
2009
‎Irakaskuntza eta ikaskuntza sisteman sartzeak aukeren unibertsoa irekitzen du, baina ezarpenaren hasieran gaude. Hasierako prozesu horretan, behin eta berriz saiatu ziren ideia onak lortzen, iraungi eta alde batera utzi ziren lekuak, edo eskaintzaren eta eskariaren arteko desadostasuna gertatu zen, eta horren ondorioz, interesdunek ez zuten jakin tresna bat zeukatela, bai irakasteko, bai ikasteko. Hezkuntza komunitatea, gurasoak, irakasleak eta ikasleak, une honetan sistemaren protagonista direnak, aldi berean gertatzen eta ezartzen den iraultza baten egunean egoteagatik daude motibatuta.
2010
‎Jesusen gloria ikasten da Haren signoak ikertuz eta estudiatuz. Signo horiek ignoratuz eta gutsietsiz ez zaio Jesusi gloria sobrenaturalik ikasten eta bai ikasten zaio soilik personaia onbera bat, orientekoa, bere bihotza besteei zabaldu ziena, eta ondorioz amaiera tragikoa eduki zuena, erakusten diguna ez izaten beraren moduan, gerta ez dakigun gertatu zitzaiona, gertatzen zaiena euren bihotza biluztu eta zabaltzen dutenei. Besterik ez bide esceptiko hortatik, bide voltaireano hortatik.
‎Sukalde profesionalean bezain zorrotzak izan gabe, bai ikas daiteke elikadura segurtasunari dagokionez, eta, ahal den neurrian, higiene printzipio berak aplika daitezke. Ostalaritzan, nahitaezkoa da Arriskuen Analisiaren eta Kontrol Puntu Kritikoen Sistema (AKPKA), autokontrolean eta prebentzioan oinarritua.
‎Ikasketak eta aisialdia konbinatzea Nola lagun dezakete gurasoek helburu hori betetzen? Funtsezkoa da lanaldiaren antolaketa egokia izatea, bai jolaserako eta atsedenerako uneak, udan ezinbestekoak direnak, bai ikasteko edo errepasatzeko denbora, ikasle bakoitzaren beharren arabera luzeagoak edo txikiagoak. Horren inguruan, Serratek adierazi du beharrezkoa dela udako eguna planifikatuta izatea, “igerileku edo hondartzako ordutegi batekin, atsedenerako ordutegi batekin eta lanerako ordutegi batekin”.
‎Nire eginbeharrak izan ziren: maisu gisa klaseak eman eta gaztetxoei lagundu, bai kiroletan bai ikasten betetzen zituzten orduetan, eta baita eliz ospakizunetan ere. Beraz egun osoa igarotzen genuen mutilekin.
‎psikopedagogiak —hezkuntzaren helburua baino gehiago— prozesu didaktikoa bera aztertzen duen bezala, bada, hizkuntzaren psikopedagogiak ere glotodidaktikarekin edo hizkuntzen irakaskuntzarekin loturiko prozesuak kontsideratzen ditu bereziki. Diziplina horrek, beti ere, ez du ahazten hizkuntzak berezkoa duela dimentsio hezitzailea, eta, hortik abiatuz, ikuspuntu komunikatibo eta didaktikotik aztertzen du hizkuntzaren papera, bai interakzio pedagogikoan bai ikas irakas prozesuan. Baina hizkuntzarekiko psikopedagogiaren interesa glotodidaktikoa da batez ere; zentzu horretan, ezinbestean aipatu behar dira hemen hizkuntzak irakasteko erabili izan diren metodoak, horietatik batzuk psikologikoagoak eta beste batzuk humanistikoagoak izan direlarik.
2011
‎Denarekiko interesa nuen nik, artista batek espresatzeko eskura dituen tresna guztiekiko, bat bera ere baztertu gabe, eta helburu horrek eraman ninduen zinemara?. Eta esperimentazio nahi hori,, ez filosofikoa eta sakona, baina bai ikasteko grinaduna?, beti nabarmendu da bere obran. Hain juxtu, zinemazuzendaritzan maisu direnak, batez ere italiarrak, artista handiak ere badirela azpimarratzen du Basterretxeak, edo arte guztiekiko sentsibilitate handia dutela, bederen.
‎Hala ere, aitortzen du azken urteotan “onartzen hasi dela ikasteko gaitasuna ez dela berezko, eta hori hobetzen irakats daitekeela”. Hezkuntza erakundeetan Hezkuntza administrazio batzuek hainbat proposamen hasi dituzte beren ikastetxeetan, bai curriculumetan irakasgaien eduki gisa ikasteko trebetasunak eta teknikak txertatuz, bai ikasten ikasteko programak sustatuz, eskola orientazioko sailen zerbitzuetan integratuta. Kasu batzuetan, ikastetxeetako guraso elkarteak arduratzen dira horrelako ekimenak abian jartzeaz, eta ikasteko ikastaro espezifikoak diseinatzen dituzte ikasleentzat, ikastetxetik kanpoko adituek ematen duten eskolaz kanpoko jarduera gisa.
2012
‎... orduan jendea ari zena unibertsitatean hasi zen ikastaroak egiten eta orduan igual horregatik besteak ere hasi genuen ere bai ikasten edo, ez dakit
2014
‎Arrazoi ugari aurkitu zituen Retolazak Kili Kili izena hautatzeko: hasteko, hitza bera irri hitza zen eta umeen belarrientzako oso aproposa, bai ikasteko bai eta haurren algarak eta barreak sortzeko ere; bestetik, hitzaren esanahiak susmorik ez zuela sorraraziko uste zuen, lasaitasunean lan egiteko aukera emanez.
2016
‎boteretzeko tresna oso potentea izan zen eta kontzientzia ere garatu genuen. Urtez urte galdu den arren, interes politiko feminista handia geneukan bai sortu zutenek bai ikasten genuenok.
‎Hori irakasten den moduagatik dela diote irratsaioko kideek. Etxezarretaren hitzetan, “gazteentzat erakargarria ez den historia bigarren batxilergoko historia hori da, bai edo bai ikasi behar dena”. Karreran ere gauza asko buruz ikasi behar izan zituela du gogoan Mendizabalek:
2017
‎Dinamika sistema modeloak eremu ezberdinetan erabili izan dira, bai ikasi bai entrenatzeko helburuarekin. Ikerketen arabera ikasteko eta joerak norbereganatzeko garaian ordenagailuaren erabilera ezagutzak barneratzeko existitzen den era efizienteenetariko bat da (Guillén Nieto eta Aleson Carbonell, 2012).
‎Oro har, jatorrizko herrialdean gehienek okupazio bat zuten, bai lanpostu bat zutelako bai ikasten zeudelako,% 8,3 bakarrik zegoen langabezian eta% 3,5ek esklusiboki etxeko lanak egiten zituen. Hala ere, emigratzeko egitasmo garrantzitsuena ekonomikoa da, familiarekin berriro biltzea bigarrena, eta, azkenik, formakuntza, beste arrazoi batzuk eta babes politikoa bilatzea.
2019
‎Izan ere, neska batzuek etxean jaso arren, etxetik kanpo inor gutxik egin izan diete hika, esaterako, eskolan. horren harira, orain arte ziurtzat jo dugun zerbait jarri nahiko nuke zalantzan. Arestian esan dugu mutilek hitanoa bai ala bai ikasten dutela (izan etxean edo kalean) eta neskek ezetz. Baina ez da egia, edo ez behintzat egia osoa.
‎laua da, ez dago arrokarik, hondarra fina da, eta oso urrutitik hausten dira uhinak, beraz, aparrak urrutitik etortzen dira?. Horregatik, hondartza ona da? bai ikasteko bai surfean lasai egiteko. Aproposa da ikasleari mementoan bertan laguntzeko edo harekin batera irrist egiteko edo lerratzeko.
‎Eta nola erabiltzen ote zen euskaraz" manzano de tierra" neurriaren kontzeptua? Hori bai ikasiko nukela pozik. Horrez gainera" dueño de la casa llamada Sagastinea" gisako esaldi errepikatuak" dueño de Sagastinea" moldera moxtu dizkizut gehienetan, eta horrelako beste pasarte alferrik luzatu asko moxtu ere bai, etengabe errepika bera joaz zure zentzu libreak agudoegi ez nekatzearren.
2020
‎Aitak feriara joanda ekarriko zituen paperak eta guri ematen zizkigun. Eta guk hartu eta bai ikasi ere agudo. Ez zen bakerik izaten dena ikasi arte».
‎Zuri ez dizu erakutsi?". " Ostia bat ematen badizut", aitak," zuk bai ikasiko. Zeru askirik ez, bueltak emateko".
‎Ikasketa prozesuei ekitea bezain garrantzitsua da des ikasketa prozesuei ere ekitea(% 4,5). Horregatik, maiz, ebaluazioak egiteko orduan bai ikasitakoa bai des ikasitakoa egoten da gai ordenetan. Haurrek txikitatik ikasten dute generoa zer den, 4 urterekin honezkero, beren burua binaratua izateaz gain, ingurukoa ere arau berekin ulertzen dute, esaterako jostailuak.
‎Guztiek esan dute iraupena nahiko luzea dela, baina aproposa iruditu zaie luzera hori. Elkarrizketatuetako batzuek uste dute ezinbestekoa dela gutxieneko luzera hori izatea, bai ikasiak barneratua izateko tartea behar duelako, bai eta programaren hasieran norberak ezarritako helburuak lortzeko denbora behar delako ere.
2021
‎Txapelketak antolatu zirenean, Basarrik ez zuen goi mailako ikasketarik, ezta horretarako adinik ere, baina bai ikasteko grina:
‎Kontsumo Ministerioak eta Elikadura arloko Segurtasunaren eta Nutrizioaren Espainiako Agentziak (AESAN) ere, iazko azaroan, ‘Jarri heroi gehiago zure platerean’ kanpaina jarri zuten abian, eta zure bizitza superboterez bete zuten, adingabeen artean elikadura osasungarria sustatzeko. Sare sozialetarako bideo, kartel, iragazki eta web orri bat, jolas eta guzti, txikienek zein elikagai ez diren osasungarriak eta zein bai ikas dezaten. Irudia:
2022
‎Hainbat irakurlek azpimarratzen dute narrazioak irakurtzerakoan jabetu direla Guda Zibila gertatu egin zela benetan bere herrian eta bere senitarteen artean eragin bortitza izan zuela, aitita amamen ahotsa idazkietatik hurbiltzen nabaritu dutela. Orain arte ikasi bai ikasi dutelako historiako testu liburuan, baina ez dute inoiz bere burua herrian eta senitartekoei gertatutako arazoetan hain engaiaturik izan. Orduan haur eta gaztetxo ziren egungo aitita eta amamen bizipenak hurbil izateak indartzen du sentipen hori batez ere:
2023
‎«Guretzat garrantzitsua da jendea prestatzea, eta horregatik uste dugu hizkuntzak ere hala direla. Bai lanerako, bai ikasteko edo baita bidaietan komunikatzeko ere. Azken finean, hori da hizkuntza baten xedea, pertsonekin komunikatzea», adierazi dute Elduaiengo arduradunek.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia