Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 6

2003
‎“Kontuan hartu behar da, adibidez, DBHko 4 mailatik Batxilergora jauzi handia dagoela”, esan du akademiako zuzendariak. Egia esan, urrats horrek izutu egiten ditu, bai gurasoak bai ikasleak, antzina OHOko 8 mailatik BBBra aldatzeak zekarren jariakortasunetik urrun, orain materia izugarri konplikatzen baita.
2008
‎fase honetan, proiektuaren arduradunek elkarrizketa pertsonala egingo diete lehen proban aurre hautaturiko ikasleei, proiektuan parte hartzeko interesa eta jarrera ebaluatzeko. Halaber, elkarrizketa pertsonala eginen da, bai gurasoekin bai ikaslearen tutoreekin, ikasleak programatutako jarduera guztietara joateko duen konpromiso maila egiaztatzeko. Ikasleak hiru orduko klaseetara joaten dira astean behin Erabat doan, hautatutako ikasleak probak egin eta hurrengo ikasturtearen hasieran hasiko dira ESTALMATek antolatutako jardueretan parte hartzen, eta elkarren segidako bi ikasturtetan egongo dira proiektuan.
2010
‎Lanbide zoragarria izan daiteke, edo arazo. Dena da jasotzen den laguntzaren eta bai gurasoek bai Administrazioak hartzen duten jarreraren araberakoa, irakasleak elkarbizitzarako oinarrizko arau batzuk betearazteko eskubidea duenean. Horiek hezkuntza komunitate osoari egiten diote mesede, eta ikastetxearen barruan errespetu giroa sortzea eta ikasleek legez duten hezkuntza eskubidea babestea dute helburu.
2014
‎Haurren nahaste obsesibo konpultsiboak zaildu egiten du haurrek eguneroko bizitza normala izatea eta larritasuna sortzen die bai gurasoei bai gurasoei
2017
‎Gonzalok dioenez, «batzuetan txikiek zenbait pertsonarekiko antipatia erakutsi dezakete, eta, helduek ez bezala, ez dute ezkutatzen, oraindik ez dutelako ikasi». Hori dela eta, gomendioa da helduek – bai gurasoek bai gainerakoek – haurrari ulertzea eta harekin loturak sendotzen saiatzea. Beharrezko konfiantza eskuratzen duenean, musuen eta berezko beste maitasun lagin batzuen bidez adieraziko du, txikiek askoz aurreiritzi gutxiago baitituzte adinekoek baino.
2021
‎Baina egia da, halaber, Espainiako jangelen% 58 bakarrik geratzen direla zaharberritze kolektiboko lau enpresa nagusien esku (Serunion, Compass Group, Aramark eta Ausolan), Andrés Muñoz Ricok eta SEO BirdLifek koordinatutako 2018ko ‘Espainiako eskola jantokiak’ txostenaren arabera. Eskolako menuak hobetzeko zer egin Epe luzera, bai gurasoen bai erakundeen helburua da haurrek menu osasungarriagoak, iraunkorragoak eta hurbilagokoak izatea. Aldatzeko hainbat bide eskatzen dituzte, eta, oro har, berrikuntzak tanta kontagailura iristen dira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia