Emaitzak: 7
2003 | ||
Errealitatean, ordea, gosea eta azpielikadura nagusi diren herrialdeetan, nekazaritzak duen garrantziak ez du baliokidetasunik bertara bideratzen diren baliabideekin. Are gehiago, azken hamarkadan sektore horretara bideratutako sarrera mota guztiak murriztu egin dira, bai barneko gobernuen gastu publikoa, bai atzerriko kapitala, | bai Garapenerako Laguntza Ofiziala (GLO), eta modu nabarmenagobatean gosearen eragina zabala den herrialdeetan. Joera hori irauli behar da halabeharrez, eta nekazaritzarenganako lehentasuna baliabide ekonomiko nahikoekinbabestu behar da. | |
2008 | ||
Ikuspegi piagetiarrari dagokionez, Casek teoriaren hainbat aukera mantendu eta gordetzen ditu, | bai garapenaren edukiari edo produktuari buruz, bai garapenaren prozesuari buruz. | |
Ikuspegi piagetiarrari dagokionez, Casek teoriaren hainbat aukera mantendu eta gordetzen ditu, bai garapenaren edukiari edo produktuari buruz, | bai garapenaren prozesuari buruz. | |
2010 | ||
Rostow ek eragin nabarmena izan zuen garapen politiketan, bai laguntza programen formulazioan | bai garapenerako estrategien kontzepzioan ere. Haren ustez, garapen bidean zeuden herrialdeek maila handiko atzerritar laguntza eta atzerrikokapitalen sarrera onartuz gero, epe labur batean, kanpo laguntza beharrik gabekoetapa batera heltzea lortuko zuten. | |
Lehenengo aukeraren alde egiten dutenak, GATT MMEren egitura helburuhorretarako tresnarik egokiena delakoan, nahiz eta historikoki talde erregionalensorrerarekiko inongo jarrera baikorrik ez defendatu, apurka apurka euren diskurtsoa eraldatzen joan dira behin ikusita, | bai garapen bideko ekonomien aldetik zeinindustrializatuetatik, eskualde mailako integrazioa gero eta interes handiagoa hartzen ari dela. Oraintsu aipatutako faktoreez gain, badago beste bat zentzu honetannolabaiteko eragina ere izan duena, partaide kopurua alegia. | |
2015 | ||
giza garapenaren indizea (GGI). Horrela, NBGPren txostenak erreferentzia garrantzitsua bilakatu dira, | bai garapenerako estrategien alorrean bai adierazleen diseinuan ere. | |
Zentzu horretan, berriro ere azpimarratu behar dugu Ipar Hego harremanak barnebiltzen dituen eskala global batetik egungo garapen eredua ez dela iraunkorra. Alabaina, eskala lokalean oinarri teoriko sendoak zein esperientzia aberasgarriak egon badaude, bai iraunkortasunaren alorrean | bai garapenaren alorrean. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
bai | 7 (0,05) |
Lehen forma
bai | 7 (0,05) |
Argitaratzailea
UEU | 7 (0,05) |
Konbinazioak (2 lema)
bai garapen | 7 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
bai garapen estrategia | 2 (0,01) |
bai garapen alor | 1 (0,01) |
bai garapen bideko | 1 (0,01) |
bai garapen eduki | 1 (0,01) |
bai garapen laguntza | 1 (0,01) |
bai garapen prozesu | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |