Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2004
‎Emaitzak 2005eko larrazkenean zabalduak izanen dira. Hortik lekora, erakaspenak atera ditugu geroari begira, bai erakundeek, bai elkarteek, ahal bezain politika eraginkor baten finkatzeko, euskal kulturak eremu zabalena ukan dezan toki guzietan.°
2008
‎Gaitasunetan oinarritutako ikaskuntzan, ikasleari jasotako ezagutza testuinguru zehatz batean erabiltzen jakitea eskatzen zaio. Horrela, ezagutzak helarazteaz gain, bai erakunde desberdinetan eta baita gizartean ere arazoei aurre egiteko behar izango dituen gaitasunak eta balioak garatzen laguntzen zaio. Gaitasunetan oinarritutako curriculumak, izan ere, ezagutzak eta ahalmenak, teoria eta praktika eta ikaskuntza eta ebaluazio jarduerak integratzen ditu.
‎Azkenik, emaitzak ebaluatzeko modu berri bat bilatu behar da. Neurketarako prozedura berri horrek bai erakundean eta bai gizabanakoengan jazotako aldaketek gizartean balio erantsia eragin dutela egiaztatzeko aukera eman behar du. Horrela, kultura aldaketaren ondorioz unibertsitatea irakaskuntzaren eremuan aberasten da, gizabanakoak aberasten dira eta unibertsitateak gizarteari egiten dion ekarpena neurri handian hobetzen da.
2009
‎Jendea konturatu zen Don Jose Migel aparteko figura bat izan dela, aparteko nortasuna izan duena, gutxitan sortzen denetarikoa. Zahartzaroan, jada 85 urte zeuzkanean, errekonozitu egin zioten hori, bai erakundeek eta bai unibertsitateek. Beraren fruitu guztiak ez dira oraindino banandu.
2014
‎Puntu guztiotatik atera daitezke ondorioak eta etxeko lanak, bai Korporazioarentzat, bai erakunde publikoentzat eta, finean, euskal gizarte osoarentzat. Taldeak onera egitea espero, Fagor Industrial Onnera bihurtu den abiadan, ahal bada.
2020
‎Horrela, bada, eta ikuslego eskasiaz eta zahartzeaz arduratuta, ikuslegoa berreskuratzeko ahalegin bat egiten hasi ziren duela urte batzuk bai erakundeak eta baita, horiek bultzatuta, hainbat programatzaile zein antzerki talde ere. Horren erakusle argia izan da 2019 urte hau, nire iritziz.
2023
‎Gainera, lorpen adierazleak kontuan hartzen dira, hala nola parte hartzaileen kopurua (segmentatua), sortutako ekimenen kopurua eta eskuratutako gaitasun maila. Bestalde, GizarteLab esperientziaren sozializazioa oso garrantzitsua da, bai parte hartzaileek bai erakunde antolatzaileak (udalak edo beste batek) espero dituzten itzulerak direlako, eta esperientzia eta horren ahalmenak behar bezala zabaltzea ahalbidetzen duelako, etorkizunean proiektua inplementatzen lagunduz.
‎Emakumeen Etxeak funtsezko funtzioa izaten ari dira Euskal Herrian aurrera eramaten ari garen praxi feministaren arloan, eta bai gizarteak bai erakundeek babestu behar dituzte ahala, irtenbideak ere topatzen dira, feminismoak barne gatazkei aurre egiteko duen eskarmentuaren zeinu gisa. Edozein kasutan, kaleko feminismoa indartzea ere garrantzitsutzat jotzen da, eta hori ez da beti automatikoa.
‎Beraz, artikulu hau bukatzeko, gure ikerlanaren ondorio nagusietako bat azpimarratu behar dugu: Emakumeen Etxeak funtsezko funtzioa izaten ari dira Euskal Herrian aurrera eramaten ari garen praxi feministaren arloan, eta bai gizarteak bai erakundeek babestu behar dituzte. Baina genero desberdinkeriak eta sexismoa desagerrarazteko, klasismoaren, arrazismoaren eta bestelako opresio sistemen aurka ere jo behar dela argi gelditu zaigu; horretarako, ezin egokiagoak izan daitezke etxeetan sustatzen ari diren esperimentazioa eta jorratzeko bideak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia