2006
|
|
Atzerriko ikasleek Euskal Herriko berri zehatza izan dezakete eta Renoko Mintegiak euskal ikasketetan gai oso ezberdinen gaineko formazioa eskain dezake, modu errazean, eta irakasle guztiak bertan izateko behar barik. Beraz, abantaila ekonomikoak, bai ikasle
|
bai
erakundearentzat, agerikoak dira.
|
2012
|
|
Aitortzen da talde horiek herria biziarazteko egiten duten lana? eta kontziente gara, bai herritarrak,
|
bai
erakundeak, baita taldekideak eurak ere, jarduera publiko bat egiten den heinean, kultura eta hizkuntza zehatz bat transmititzen direla, zer nolako kultura eta hizkuntza eredu nahi dugu herriratu?
|
2018
|
|
Igone Zabala – Euskararen lantze funtzionala eta profesionalen komunikazio gaitasunen garapena osasun alorrean dakarzkie
|
bai
erakunde zerbitzu emaileei, bai eta profesionalei ere, aldaketak eskatzen baititu hizkuntza politiketan, erabileretan, jarreretan eta hizkuntza gaitasunetan. Areago, hizkuntza esparru batean erabili ez denean, beharrezkoa da hizkuntza bera lantzea ere:
|
2020
|
|
Alder_ 3 ko informatzaileak laudatu ditu Euskara Zerbitzuak gainerako sail eta atalekin eta zuzendaritza taldearekin izandako orain arteko harremanak eta lankidetza esparruak. Halaber, gaineratu du hainbat esparrutan bidea egin beharra dagoela oraindik ere,
|
bai
erakundeaz kanpoko eragileekin, bai udal barruko eragileekin. Azken estimazio hau bereziki argi ikusi du udal gobernuan egoteak suposatzen duen talaiari esker:
|
2021
|
|
Laburpena. ...tzia urria bada ere, funtsean, Euskal Ikasketetara mugatuz, garatzeko aukera esanguratsuak dauzka, euskararen ezagutzak gora egin baitu 16 urtekoen artean eta sail elebidunetatik ateratzen diren ikasleen kopuruak gora darraielako, lurraldearen nortasun propioa agerikoa baita, ikasleen eskaera geroz eta handiagoa delako, eta, Iparraldeko unibertsitate eskaintza garatzeko borondatea agertzen baitute
|
bai
erakunde publikoek bai gizarte zibil antolatuko ordezkariek. Baina, aukera horiek praktikara eramateko, ezinbestekoa da irakasleak euskaraz trebatzea eta mugaz gaindiko lankidetza sustatzea.
|
|
Izan ere, baldintza objektibo batzuk daude, batik bat, euskararen ezagutza gero eta handiagoa 16 urtekoen artean eta sail elebidunetatik ateratzen diren ikasleen kopuruen gorakada, baita ere hizkuntza zein kultura propioekiko atxikimendua eta Iparraldeko unibertsitate eskaintza garatzeko borondatea. Nahikeri hori oso zabaldua dago,
|
bai
erakunde publikoek bai gizarte zibil antolatuko eragileek begi onez ikusten baitute. Edozein kasutan, potentzialitate horiek gauzatu daitezen, ezinbestekoa dirudi, batetik, irakasleak euskaraz trebatzea, eta, bestetik, mugaz gaindiko lankidetza garatzea.
|
|
EBko hizkuntz politikaren ardatz nagusi bat hizkuntz aniztasunaren babesa eta errespetua da. Halaber, EBren iritzian, hainbat hizkuntzatan komunikatzeko gaitasuna aktibo garrantzitsua da, bai pertsonentzat,
|
bai
erakundeentzat eta enpresentzat. Beraz, herritarren hizkuntz gaitasunak garatu nahi ditu EBk.
|
|
7 Erakundeen jendaurreko komunikazioak garrantzi handia hartu du,
|
bai
erakundeen barne bizitzan eta baita gizarte bizitzan ere, isolamendu eta urruntze garaian. Aldi berean komunikazio molde batzuetara egokitu edo hauek asmatzeko zeregina izan dute komunikazio lantaldeek.
|