Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 25

2004
‎Lehen saioa Perez bezala egin nuen, baina bigarrenean, bera hasi zen Euzkitze deitzen, eta handik aurrera halaxe segitu dut. Bai bertsotan bai bertsoz kanpoko lanetan.
2005
‎Literatura sorkuntzan ere jardun zuen bai prosaz bai bertsoz. 1972an Haurgintza minetan eleberria argitaratu zuen, 1975ean Ipuin antzeko alegi mingotsak alegi liburua, 1976an Higadura berdez olerki liburua, 1978an Etorriaren zorabioz olerki bilduma argitaratugabea, eta argitaratu gabe utzi zuen Hizunigu eleberri laburra.
2007
‎Noski Txirritak jartzen zituen bai berso ederrak, guk bezela etzun labratzen noski soro bazterrak.
2009
‎Bertsoa.com bertsolaritzari buruzko komunikabide bat da, irizpide propioak dituena eta taldean egiten duguna. Igual egunen batean kontrakoa esango dut, baina, gaur egunean bai bertsoa bera eta bertsoa.com proiektua ilusio haundiz bizi ditutJende kopuruan eta bertso mailan, duela 4 urteko txapelketa, ahaztezina izan zen. Oraingoan zer espero duzu. Udarako saiotan plazatan jende asko ibili da, eta normalena da orain dela lau urtekoa berdindu behintzat egitea, krisiak krisi.
‎Auspoa argitaletxeak bertsolaritzaren eta herri literaturaren zein ahozko literaturaren izen ezinbestekoak argitaratzen jarraitzen du, beste batzuen artean, Txirrita, Pello Errota, Pedro Mari Otaño, Xenpelar eta Bilintxen uzta batzen duten liburuak argitaratu ditu. Guztira, 320 bat liburu plazaratu dira Auspoa bildumaren barrenean, bai prosaz eta bai bertsoz, eta horietako 100 ingururen egilea Zabala bera izan da; gainerako guztien eragile, biltzaile eta editorea ere izan da.
2012
‎Haietarako boluntario bila dabiltza orain. Agirresarobek dioenez, hori ere ez da zeharo erraza, bertsolari bakoitzaren pareko norbait topatu behar baitut, bai bertso eskoletako ikasleen artean, bai bertsotan jarduten ez diren euskaldun zaharren artean. Hau da, sexuan, adinean, hizkuntzaren ohiko erabileran, ingurune soziologikoan, adimen mailan... denean izan behar dute haien pareko bertsolariaren berdinak, bertsotan egiteko trebezian izan ezik.
‎Haietarako boluntario bila dabiltza orain. Agirresarobek dioenez, hori ere ez da zeharo erraza, bertsolari bakoitzaren pareko norbait topatu behar baitut, bai bertso eskoletako ikasleen artean, bai bertsotan jarduten ez diren euskaldun zaharren artean. Hau da, sexuan, adinean, hizkuntzaren ohiko erabileran, ingurune soziologikoan, adimen mailan... denean izan behar dute haien pareko bertsolariaren berdinak, bertsotan egiteko trebezian izan ezik.
‎Ene ustez, bilduma hau garai haietako lapurtarren idazmoldea, pentsamoldea eta bizimodua aztertzeko guztiz garrantzitsua da, ezinbesteko erreferentzia. Ipar Euskal Herrian badira horrelako testu ainitz gordeta eta erdi ahantzita, bai antzezlanak, bai kantuak, bai bertso eta olerkiak. Euskara gaur pairatzen ari den egoera larri honetan horrela egotea normala iruditzen zaigun arren, indar bat egin genuke biltzeko eta argitaratzeko, gaur egiten duguna biharkoen oinarria izanen baita.
2014
‎Gabriel Arestirengana iristen da bertsoa halako batean, eta balio handikoa iruditzen zaio, poeta sozialaren definizio aparta. Hurrengo pausoan, Jorge oteizak txalapartarekin bezala, goi zirkulura jasotzen du, bai bertso hori bera, eta bai sagardote gian mamitzen den bertsolaritza. –Bertsolariak dira egiazko poeta sozial bakarrak?, aitortzen dio Angel zelaietari, ikus idazle ho nen Gabriel> Aresti.>?
2017
‎Gureak bai bertso aldrebesak!
2019
‎Bertsolaritzak bigarren boom bat bizi du, hori da ikerketaren ondorio nagusietako bat. Esan ohi da lehenengo gorakada 1990eko hamarkadan gertatu zela, eta oraingo datuen arabera, boom hori gainditu egin da, bai bertsolari, bai bertso saio, baita entzule kopuruan ere. Izan ere, inoizko daturik altuenak dira.
‎Horrekin ez dut esan nahi orain mugatuta dudanik: baina bai nire ideologia zedarrituta ikusten dudala, badakidala noraino bai eta noraino ez, eta orain ahalik eta kontzienteen egiten dudala bai bertsotan, bai beste edozein jardun, lehen hausnarketa handiegirik gabe bezala.
‎Ene ustez, bilduma hau garai haietako lapurtarren idazmoldea, pentsamoldea eta bizimodua aztertzeko guztiz garrantzitsua da, ezinbesteko erreferentzia. Ipar Euskal Herrian badira horrelako testu ainitz gordeta eta erdi ahantzita, bai antzezlanak, bai kantuak, bai bertso eta olerkiak... Euskara gaur pairatzen ari den egoera larri honetan horrela egotea normala iruditzen zaigun arren, indar bat egin genuke biltzeko eta argitaratzeko, gaur egiten duguna biharkoen oinarria izanen baita.
‎Bajak direla, kotizazioa dela..., esango nuke lan baldintza ez duinek emakumeoi are gehiago eragiten digutela kalterako. Uste dut, alde horretatik, zer hausnartu eta zer hobetu badaukagula bai bertso munduan, bai eta, orokorrean, kulturan ere".
‎" Plazako emakume bertsolarien kolektiboan nire lekua topatu ez nuenez, beste bide batetik egin dut feminismoaren lanketa, batez ere kuadrillan, etxean eta bertso eskolan. Buelta asko eman dizkiot gaiari eta hizketara ateratzen nuen ahalik eta leku gehienetan, bai bertso munduan eta bai handik kanpo, eta sorpresa politak eta ez hain politak hartu ditut. Nik sentitutakoa jende gehiagok ere antzeko moduan bizi izan duela ohartu naiz".
2020
‎Ondoren, etxerakoan, asto gainean edo gurdi gainean bazihoazen behintzat, erositako paperaren bertsoak kantatuz egingo zuten bidea. Etxera ordurako buruz ikasi ere bai bertso guztiak edo gehienak. Iritsitakoan, bateon bat izango zuten bertso eske».
‎Ibilaldi hau urrentzera doakizue, oinez egiten baduzue haatik hobe bizpalau egun harturik… Hala bada, zoazte Mauleko plazako Euskalduna ostatura eta hartu trago bat ene kontu, merezia baituzue! Xantza amiñi batekin entzunen duzue kantu bat, nik aipatutako hauetarik edo besterik; eta xantza gehiagorekin entzunen duzue kobla zerbait, bai bertso bat, XXI. mende honetan bertsoaren pindarra berpizten ari baita gure herrialdettoan: heldu “traketsulari” batzuk, heldu bertsolari beste batzuk, eta gazteago beste elibat… Biharko bertsoak ez dizkizuet salatzen ahal, baina hona Siberiako Xibertsolari batek ez hain aspaldi egin lagin bat, eta ez da itxurazkoa… Ixo!
‎Tesian Ipar Euskal herriko (IEHko) bertso eskoletako gazteen hizkuntzaibilbideak dira aztergai. Bertso eskolan dabiltzan gazteek euskaraz hitz egiteko joera dute, bai bertso eskolan, bai lagun artean, eta oro har, baita haien bizitzan aurkitzen edo bilatzen dituzten hautuzko espazioetan ere. Hala, bertsolaritzaren jardueraren inguruan egituratzen den eta euskaraz hitz egiten duen gazte multzo bat elkartzen duen jarduera komunitate bati so egin nahi izan zaio, gazteen euskararen erabilerari buruz maiz egiten den galdera bat(" zergatik ez dute gazteek euskaraz hitz egiten?") alderantziz pausatuz:
2022
‎Jon Mendiluzeri aberasgarria iruditzen zaio bakoitzak bere estrategia eta ikuspuntua izatea: “Bai xakean eta bai bertsotan, arau batzuen barruan, baina bakoitzak bere estilora eta bere modura jokatzeko aukera dauka; bertsokeran, doinuen eta errimen aukeraketan, paperak interpretatzeko moduan, bertsolariak; aperturak, jokatzeko modua… erabakitzerakoan xake jokalariak”.
‎BertsoaIkuskizun berritzailea dela askotan aipatu diete," baina ez dakit zenbateraino". Berritzailea da haien errealitate horiek ez direlako orain arte oholtzaren gainean horrenbeste azaleratu," bai plaza publikoa bai bertso plazan". Bertso plazan gertatzen denari buruz askotan hitz egiten dute," bertsoa ez delako mundutik aparteko ezer; bertan gertatzen diren mekanismo, zapalkuntza eta inertzia guztiak beste hainbat esparrutan agertzen dira ere".
2023
‎M. Artetxe: Emakume askok partekatu ditugu espazioak bai mundu feministan bai bertsoari lotutakoetan, eta horrek ezinbestean ekarri du gutako batzuen arteko laguntasun, hurbiltasun eta afektua. Hori nabaritu egiten da.
‎“…nabaritu nuen eboluzio bat nigan Gotainetik Baionara. Saioak aurrera joan ahala, bertsotan geroz eta hobeto sentitu dut nire burua; bai bertso eskolan eta baita oholtzan ere. Emozionalki ere, zetorrenerako geroz eta finduago sentitzen nintzen; prestatuago”
‎Bai, eta nabaritu nuen eboluzio bat nigan Gotainetik Baionara. Saioak aurrera joan ahala, bertsotan geroz eta hobeto sentitu dut nire burua; bai bertso eskolan eta baita oholtzan ere. Emozionalki ere, zetorrenerako geroz eta finduago sentitzen nintzen; prestatuago.
‎Euskal Herrikoan ere itxura ona ematen saiatu nintzen, eta bi Eskolartekoen harira orain saio bat edo bertze atera zaizkit. Bertsolari bezala aunitz hazteko aukera eman dit ikasturte honek, bai bertso mailari begira eta bai publiko aitzinera ateratzerakoan.
‎Lehen esandakoagatik, asmatu nuelako elkarrizketa egiten, eta ez nik bakarrik, bestea ere elkarrizketarako zegoelako eta lortu genuelako izugarriko pisua eduki zezaken eta izugarrizko drama egin zitekeen gai batzuetan elkarrizketa lurtar eta normal batzuk egitea bertsotan. Bakarkakoetan egindakoarekin gustura gelditu nintzen, baina sentsazioa dut badauzkadala pare bat buelta emateko bai bertsoaren egiturari dagokionez eta baita diskurtsiboki ere.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia