Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2005
‎2005eko ekainaren 9an, elikagaien industriak eta Osasun eta Kontsumo Ministerioak Adingabeei zuzendutako Elikagaien Publizitatea Autorregulatzeko Kodea (PAOS Kodea) sinatu zuten. Helburu nagusia arau multzo bat lortzea da, sinatu duten elikagai enpresentzako gida izan dadin, bai adingabeei zuzendutako mezuak garatzeari, bai gauzatzeari eta zabaltzeari dagokienez. Horrek guztiak publizitatearen gehiegizko presioa saihestu behar du, eta haurren eta gazteen artean elikadura ohitura osasungarriak eta ariketa fisikoa sustatzen lagundu behar du.
2010
‎Baina, era berean, arrotzekiko harremanari ere aurrea hartu diozu, eta zein baliabide erabili behar duzun adierazi. Protégeles en posta elektroniko bat (contacto@protecteles.com) eta telefono bat() jarri ditugu, Internet erabiltzean izaten diren egoera negatiboei aurre egiten laguntzeko, bai adingabeei, bai gurasoei eta irakasleei. Baina haien esku dago baliabide horiek erabiltzea.
2011
‎b) Herri erakundeak edo beste erantzule zibil batzuek bete behar duten estaldura sistema, bai adingabeak izan ditzakeen kalteengatik, bai eta adingabe horrek inori eragin diezazkiokeen kalteengatik ere.
‎Ebaluazioaren irizpideek, pertsonek, tresnek eta denboraren banaketak ere agertu behar dute ZHPan. Komeni da eragileek (bai profesionalek, bai adingabeek) parte har dezaten sustatzea, bakoitzak ahal duen neurrian; hala, ZHPa tresna eraginkorra izango litzateke kalitatea hobetzeko eta zuzentzen zaien pertsonen benetako premietara egokitzeko.
‎Adingabea ingurune berrian integratu orduko, segimendua eta gainbegiraketa egiten zaie bai adingabeari, bai familia edo pertsona hartzaileari, eta beharrezko laguntza ematen zaie sor daitezkeen arazoak konpontzeko eta aurrez ikusteko.
2012
‎Carmen Menéndez NSFko Osasun Batzordeko koordinatzaileak azaldu duenez, «puntu hau oso garrantzitsua da, zentro batzuen eta besteen artean gaixotasunak tratatzerakoan eta lantzerakoan dauden desberdintasunak adierazten baititu, eta ez luke horrela izan behar». Minbizia duten haur eta nerabeen familien helburua da, halaber, bai haiek bai adingabeek laguntza psikologikoa behar dutenean jaso ahal izatea, eta etxean laguntza pediatrikoko ekipoak eta jarduera protokoloak sortzea, Oinarrizko Osasun Laguntzako profesionalen eta arreta espezializatuko profesionalen lana koordinatzeko.
2018
‎identitatea ordezkatzea jakinarazi dugun informazio horretaz baliatu ahal izatea. Laguntza zerbitzuetara joan, adibidez IS4K en laguntza lerroa() Bertan, bai adingabeek bai helduek laguntza psikosoziala jaso ahal izango dute, bai eta kasu pertsonalari egokitutako jarraibideak ere, horrelako egoerak saihestu, prebenitu eta horien aurrean erreakzionatzeko. Zer iritzi duzu erronka biralei buruz?
2020
‎nola tratatu Nahiz eta —Blázquezek dioenez— diagnosia duten sei urtetik aurrera eraginkortasun handiena erakutsi duen tratamendua jokabide terapia eta terapia farmakologikoa konbinatzea izan, azpimarratu du “kasu bakoitza haur bakoitzaren behar espezifikoen arabera bideratu behar da”. Rafael Guerreroren aburuz, horri ekiteko funtsezkoa da esku hartze psikologikoa egitea, bai adingabearekin bai gurasoekin —maila kognitiboan, jokabidean, emozionalean eta exekutiboan lan eginez—, eta familiari ondo azaltzea zer den TDAH, seme alabei esleipen txarrik egin ez diezaieten; hau da, pentsatzea haurrak gaiztoak direla, nahita egiten dutela edo adarra jotzen dietela. Alde horretatik, erabilgarria izan daiteke Espainian TDAHri buruz dauden laguntza eta orientazio elkarteetatik 90 inguru erabiltzea.
‎Gizarte Eskubideetako Sailak nabarmendu du gazteek jardueretan “parte hartze, motibazio eta asistentzia handia” izan dutela. Ikasleengan ikusitako beste alderdi positibo batzuk dira “errutinak, ordutegiak eta trebetasunak eskuratzea emozioak maneiatzean eta balioak ikastea, hala nola errespetua, lankidetza eta konfiantza, bai adingabeen artean, bai hezkuntza taldearekin”. Esperientziaren alde onak ikusita, bigarren fase batekin osatuko dute, eta ekainaren amaierara arte iraungo du.
2022
‎Imagen: Yogendra Singh Nola areagotu jarduera fisikoa egunez egun Espainiako Pediatria Elkarteak (AEP) gogorarazi du ohiko ariketak onura ugari ekarri dituela bai adingabe osasuntsuetan, bai eritasun kronikoak eta ezgaitasuna duten haurretan. OMEren jarraibideei jarraituz, AEPk gomendio batzuk ematen ditu haur eta gazteen jarduera sustatzeko.
2023
‎Aldea da haur bat batzuetan ez dela gai bere sintomatologia ulertzeko edo ezagutzeko, edo ez dakiela nola erreakzionatu behar duen. Horregatik guztiagatik, funtsezkoa da gurasoen, zaintzaileen eta inguruko senitartekoen lana, bai zer gertatzen den ulertzeko eta botikak egoki aplikatzeko, bai adingabeari azaltzeko zein kasutan jokatu behar duen eta nola egin bere kabuz. Haurren asmaren kausak Zerk eragiten du asma agertzea eta nola sortzen da krisi asmatikoa haurrengan?
‎Azkenik, ikuspuntu akademiko batetik, Hezkuntza Sisteman daramagun digitalizazio prozesu bortitz zalantzagarriarekin batera, mugikorraren erabilera sutsuak( bai adingabeen, bai helduen aldetik) ume eta nerabeen irakurketa kualitatiboaren gainbehera ekarri du, eta gurasoen eta seme alaben arteko interakzio kuantitatiboen eta, askotan, kualitatiboen beherakada ekarri du; hau da, ume batek bere hiztegia eta hizkuntza gaitasunak garatzeko ezinbestekoak dituen bi iturri erabat kaltetu dira, eta, beraz, nerabeen ulermen maila eta idatziz zein ahoz jarduteko ga... Hizkuntza gaitasun gabezia horri lehen aipatutako motibazio eta arreta gabeziak eransten badizkiogu, ondo ulertuko dugu nolako kausalitate faktorea den hori guztia emaitza akademikoen beherakadan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia